Tag: Αρδαβανής

Κάποιοι μάχονται, εθελοντικά ή επιτεταγμένοι, ως κυματοθραύστες, με όσα ξέρουν και όσα υλικά έχουν, να αναχαιτίσουν τα πλήγματα του Κοβιντιώνος. Τα πλήγματα του ίδιου του Κοβίντιου και συνέπειες από την «αντίδρασή μας» στα πλήγματά του: νοσήματα διαχειρίσιμα ή ιάσιμα, «παραγκωνισμένα» και ανεμπόδιστα στη φονική τους ικανότητα -είναι αναπόφευκτο;

Χριστέ μου, τα συνήθισα όλα! Μάσκες, προσωπίδες, αντισηπτικά, αγκωνιές αντί χειραψίες· πιο δύσκολο ήταν με τις αποστάσεις, αλλά αυτές είναι και άλλοθι ατράνταχτο, κάποιες φορές -«Δε σου δίνω το χέρι / Δε θα κλέψεις το σχήμα του δικού μου».

Παίρνει το πιάτο γεμάτο από το πασχαλινό τραπέζι και το πηγαίνει στο απέναντι σπίτι. Στο γειτονόπουλο με την ασαφή ψύχωση, ολομόναχο και σήμερα. Παιδί φτωχού και αλκοολικού πατέρα τότε με την ταράτσα του μονώροφου σπιτιού, περασιά στον δρόμο.

Καθόταν σκυφτός σε μια καρέκλα έξω από τον θάλαμο. Ανάσαινε ήσυχα χωρίς να μιλάει. Δυο ώρες πριν χαροπάλευε από τον βήχα που του ʽπαιρνε την ανάσα. Ο βήχας κόπασε μετά την επίθεση των γιατρών ή γιατί κουράστηκε κι αυτός να τυραννάει -τι σημασία έχει πώς;

-Δεν υπάρχει κράτος, δεν υπάρχουν νόμοι, δεν εφαρμόζονται οι νόμοι… ενώ στην Αμερική, στην Ευρώπη, την Αυστραλία και άλλες χώρες (Αγγλοσαξονικές πάντα όχι βέβαια Ασία, Κίνα, Ρωσία κλπ)

Τι λοιπόν διαχωρίζει έναν αριστερό από έναν δεξιό, μετά την ηλικία της πρωταρχικής ιστορικής παρανόησης ότι «ο κόσμος μπορεί να γίνει καλύτερος ή χειρότερος»; Ότι «μια πιο δίκαιη κοινωνία των ανθρώπων είναι εφικτή»;

Παρατηρώ, πάντα μουδιασμένος, τους ποικίλους επαίτες στα φανάρια και αναρωτιέμαι: είναι ταυτόσημες, παραπλήσιες ή εντελώς διαφορετικές οι επαιτείες του «χρήστη» για τη δόση του και του μικρού μελαμψού -Ρομά ή Πακιστανού- με τη μάνα ή τον αρχηγό της «συμμορίας» να περιμένει δυο γωνίες πιο πέρα; Βοηθάμε ή επιδεινώνουμε τη θέση του παιδιού αυτού δίνοντάς του ένα κέρμα;

Παίρνει το πιάτο γεμάτο από το πασχαλινό τραπέζι και το πηγαίνει στο απέναντι σπίτι. Στο γειτονόπουλο με την ασαφή ψύχωση, ολομόναχο και σήμερα. Παιδί φτωχού και αλκοολικού πατέρα τότε με την ταράτσα του μονόροφου σπιτιού περασιά στον δρόμο.

Ήταν κάποτε ένας παλιός γιατρός, από εκείνους που χρησιμοποιούσαν πλην των εξετάσεων και τις αισθήσεις τους. Θείος του γράφοντος και πατέρας του ιατρού και συγγραφέα, Αλέξανδρου Αρδαβάνη.

Πρέπει να παραδεχτώ μια ακόμα ανυπαρξία λύσης. Μια γυναίκα με σπαστά Ελληνικά κρατάει ένα βιβλιάριο ΙΚΑ και ένα έγγραφο μιας δημόσιας υπηρεσίας -που αλλάζει στελέχωση, όνομα, αρμοδιότητες και στόχους κάθε δυο τρεις μήνες τα τελευταία χρόνια. Τώρα λέγεται ΚΕΠΑ, νομίζω.