Ο Πάμπλο Πικάσο, ο ζωγράφος που λάτρεψε τις γυναίκες, έχοντας ταυτόχρονα μια σχιζοφρενική συμπεριφορά απέναντί τους, δημιούργησε ένα έργο σύμβολο της ερωτικής λαγνείας, τον πίνακα “Το Όνειρο” (The Dream).
Ένα από αυτά τα πορτρέτα – εξομολογήσεις ερωτικής λαγνείας- είναι και ο πίνακας Το Όνειρο (Le Rêve – The Dream), που φιλοτέχνησε ο κυβιστής ζωγράφος το 1932.
Ο πίνακας απεικονίζει την 22χρονη τότε Μαρί Τερέζ και λέγεται πως δημιουργήθηκε μέσα σε ένα μόνο απόγευμα (24 Ιανουαρίου), σε μία στιγμή μεγαλοφυούς έμπνευσης, αλλά και έντονης ερωτικής λίμπιντο.
Το ερωτικό περιεχόμενο του πίνακα έχει τονισθεί από πολλούς ιστορικούς τέχνης, με μερικούς να επισημαίνουν πως ο Πικάσο έχει ζωγραφίσει ένα όρθιο αντρικό μόριο (πιθανώς συμβολίζει το δικό του), στο αναποδογυρισμένο πρόσωπο του μοντέλου.
Η στάση των χεριών δεν αφήνει πολλές αμφιβολίες για το είδος του ονείρου.
Ο πίνακας, πέρα από το γεγονός πως είναι ένα αδιαμφισβήτητο αριστούργημα, έγινε διάσημο και εξαιτίας μίας γκάφας ενός από τους κατόχους του.
Ο μεγιστάνας του καζίνο, ο Στιβ Γουίν, έσκισε με τον αγκώνα του το έργο, δημιουργώντας άνοιγμα 15 εκατοστών στον καμβά, όταν πήγε να δείξει το απόκτημα του με αλαζονική περηφάνια στους φίλους του.
Ωστόσο, το έργο συντηρήθηκε και μεταπωλήθηκε έναντι 155 εκατομμυρίων δολαρίων, κερδίζοντας μία θέση ανάμεσα στα πιο ακριβά έργα του Πικάσο.
Η συμβίωση με την Μαρί Τερέζ ήταν η πιο ευτυχισμένη περίοδος της ζωή τους Πικάσο και η πιο δημιουργική.
Η Μαρί Τερέζ μετακομίζει σε ένα σπίτι κοντά στην οικία που διέμενε η οικογένεια του, ώστε ο ζωγράφος κάθε πρωί να μπορεί να εγκαταλείπει την επίσημη σύζυγο του και να τρέχει προς την νέα του αγαπημένη.
Λίγο αργότερα ζουν μαζί και αποκτούν μία κόρη την Μάγια, η οποία και θα αποτελέσει η μεγάλη αδυναμία του ζωγράφου.