Ο Manet είχε δημιουργήσει μεγάλη αναταραχή στο γαλλικό κοινό, με τον πίνακα «Le déjeuner sur l'herbe» το 1863.
Στην πραγματικότητα υπήρξαν δύο μοντέλα που πόζαραν για να ζωγραφίσει τη γυμνή γυναίκα.
Το αγαπημένο του μοντέλο, Victorine Meurent πόζαρε για το πρόσωπο της γυναίκας και η μέλλουσα σύζυγός του, Suzanne Leenhoff για το σώμα της.
Η Suzanne Leenhoff είχε μια δεκαετή σχέση με τον Manet, πριν τελικά παντρευτούν το 1863.
Οι δυο τους συναντήθηκαν όταν η Suzanne, που ήταν μουσικός, προσελήφθη από τον πατέρα του Manet να μάθει σε αυτόν και τον αδερφό του Eugene, πιάνο.
Κατά τη διάρκεια της δεκάχρονης σχέσης τους, η Suzanne γέννησε ένα γιο, τον Leon Koella, αλλά τόσο ο ίδιος ο ζωγράφος όσο και ο πατέρας του διεκδίκησαν την πατρότητα του παιδιού.
Ο Leon πάντως συστήνονταν ως ο μικρότερος αδερφός της Suzanne.
Η Victorine Meurent, από την άλλη, που πόζαρε για το πρόσωπο της γυμνής γυναίκας, υπήρξε επίσης καλλιτέχνης με πολλά εκθέματα στο διάσημο Paris Salon.
Ωστόσο, μόλις ένας πίνακάς της, που ονομάζεται «Le Jour des Rameaux» ή Κυριακή των Βαΐων και ανακτήθηκε το 2004 είναι η μοναδική επιζήσασα απόδειξη της τέχνης της.
Όσο για τους δύο άνδρες του πίνακα, είναι ο αδερφός του Manet, Eugene και ο τότε μέλλοντας γαμπρός του, Ferdinand Leenhoff.
Πηγή: iefimerida.gr