Στη μυθολογική ιστορία του Προκρούστη, ο ομώνυμος Αθηναίος ληστής αρέσκονταν να ακρωτηριάζει τα ανυποψίαστα θύματά του προκειμένου να πάρουν το μέγεθος που υπαγόρευε η τετράγωνη και αρρωστημένη λογική του.
Κατ ανάλογο τρόπο, το υπουργείο παιδείας έχει βαλθεί ,τα τελευταία χρόνια, να αποδείξει ότι η πρακτική του μυθολογικού τέρατος εμπνέει τη δράση και τη στρατηγική του, διαμορφώνοντας μια ζοφερή πραγματικότητα , τόσο για το δημόσιο σχολείο , όσο και για τους δασκάλους που το υπηρετούν .
Το υπουργείο παιδείας κινούμενο από την τετράγωνη , λογιστική λογική της Τρόικα έχει βάλει στη μνημονιακή - προκρούστεια κλίνη το σώμα της παιδείας και κατατεμαχίζει τα μέλη του . Ξεκίνησε με το «συμμάζεμα» κλείσιμο των σχολείων , συνέχισε με την αύξηση του ωραρίου ,τις διαθεσιμότητες και την κατάργηση ολόκληρων κλάδων εκπαίδευσης και συνεχίζει τώρα με την αποπομπή-ακρωτηριασμό χιλιάδων αναπληρωτών από το σώμα της παιδείας .
Με κυρίαρχο επιχείρημα τον εξορθολογισμό και το συμμάζεμα των δαπανών και «επενδύοντας» στις επίκτητες στρεβλώσεις του σχολείου, έχει αποφασίσει , εκ των προτέρων , πως οι ανάγκες σε αναπληρωτές για φέτος θα αγγίξουν μόνο τις 2.000 (!!) σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση και απαιτεί από το εκπαιδευτικό σύμπαν να συνωμοτήσει , για να επιτευχθεί αυτός ο άγρια φιλόδοξος στόχος.
Εντέλλει τον εκπαιδευτικό κόσμο και τους αναπληρωτές να μην απλώσουν τα πόδια τους μέχρι τις εσχατιές της χώρας , να μην αγκαλιάσουν με τα χέρια τους όλους τους μαθητές ,να μην αγγίξουν με τη σκέψη τους το όνειρο για μόνιμη εργασία στο δημόσιο σχολείο.
«Οι πιστώσεις ορίστηκαν σε 2000» λένε και ξαναλένε????., «κόβουν» ολοήμερα ,νομοθετούν συμπτύξεις τμημάτων , μοιράζουν τη διδασκαλία των μαθημάτων σε ειδικότητες με μόνο κριτήριο την κάλυψη του ωραρίου, κάνουν μια κοπτοραπτική ,χωρίς προηγούμενο, μόνο και μόνο για να τους βγούν τα νούμερα ,καθιστώντας εν τέλει την παιδεία φενακισμένη έννοια.
Τι κι αν η εκπαιδευτική πραγματικότητα τους διαψεύδει καθημερινά .
Τι κι αν τους φωνάζουν τα θεσμοθετημένα όργανα της παιδείας ότι αρμενίζουν στραβά και ότι δε μπορεί η παιδεία να σταθεί χωρίς , τουλάχιστο , κάποιο στοιχειώδη μεσοσκοπικό σχεδιασμό .
Για το υπουργείο το φταίξιμο το?χει ο γιαλός ?
Ως αναπληρωτές που υπηρετήσαμε στο δημόσιο σχολείο, για χρόνια ολόκληρα , δηλώνουμε την κάθετη αντίθεσή μας σ αυτή την παράλογη -λογιστική προσέγγιση του υπουργείου και ζητούμε να αντιληφθεί ότι δεν προτιθέμεθα να αποτελέσουμε τις παράπλευρες απώλειες στον υποτιθέμενο πόλεμό του με το χρέος.
Απαιτούμε:
· Να σεβαστεί τους βαθύτερους όρους της κοινωνικής και εργασιακής σύμβασης που μας δένει με το σχολείο και τους μαθητές μας .
· Να σεβαστεί τα χρόνια που θυσιάσαμε γυρνώντας κάθε δύσβατο κομμάτι της χώρας , πειθόμενοι από τη σοβαρότητα ενός φορέα ο οποίος συνέδεε την αναπλήρωση με τη μοριοδότηση και το διορισμό.
· Να σεβαστεί τον κόπο που καταβάλαμε προκειμένου να βρεθούμε στη θέση του αναπληρωτή επιτυγχάνοντας οι περισσότεροι για δύο και τρείς φορές στον σκληρό ( κατά τον κ. Μητσοτάκη)ΑΣΕΠ .
· Να σεβαστεί την ακρωτηριασμένη προσωπική , οικογενειακή και επαγγελματική ζωή μας .(Πόσο ανθρώπινο είναι άραγε να παρακολουθείς για χρόνια την εξέλιξη του παιδιού σου από το skype , να επικοινωνείς με το/τη σύντροφό σου μέσω κινητού και να αλλάζεις γνωστικά αντικείμενα και μαθητές(λες κι είναι κι αυτοί αντικείμενα) κάθε χρονιά; )
· Να σεβαστεί βασικές παιδαγωγικές αρχές και να μην αντιμετωπίζει την εκπαίδευση με όρους πολιτικού καιροσκοπισμού.( Ζήσαμε ως αναπληρωτές την εποχή της διανομής υπολογιστών στους μαθητές της Α΄ Γυμνασίου ,αλλά και τη σκαιά προπαγάνδα με το ηλεκτρονικό σχολείο και τους διαδραστικούς πίνακες και γνωρίζουμε ,από πρώτο χέρι, τι σημαίνει παχιά λόγια και εμπαιγμός.)
H σκέψη μας όμως στρέφεται και προς τους μόνιμους συναδέλφους (ιδιαίτερα όσους δεν πλήττονται καθοριστικά από τις βάρβαρες αλλαγές ) που συναντάμε κάθε χρόνο στα σχολεία και στους οποίους θα θέλαμε να θυμίσουμε ότι:
· Συμπορευτήκαμε και μοιραστήκαμε τις αγωνίες για τα θέματα του σχολείου και των μαθητών μας .
· Συμβάλαμε στην ομαλή λειτουργία του σχολείου αναλαμβάνοντας οποιοδήποτε γνωστικό αντικείμενο ήταν ανάγκη να διδαχθεί .
· Καλλιεργήσαμε σχέσεις επαγγελματικής αλληλεγγύης και ανθρωπιάς μαζί σας.
Συνάδελφοι εκπαιδευτικοί , οι αναπληρωτές πρόκειται να βιώσουμε από φέτος την ανεργία , όχι επειδή τα κενά δεν υπάρχουν ,αλλά επειδή το υπουργείο έχει αποφασίσει , εκ των προτέρων , να κάνει το παν για να τα εξαφανίσει .
Μπροστά σ αυτό το ενδεχόμενο ζητούμε από σας στήριξη και συμμετοχή σε κάθε προσπάθεια συλλογικής αντίστασης .
Ζητούμε να υπερβείτε τα όποια προσκόμματα και να αγωνιστείτε ώστε να ακυρωθούν τα εφιαλτικά σενάρια που σε λίγο θα απειλήσουν κι εσάς τους ίδιους .
Ας αθροίσουμε λοιπόν τις δυνάμεις μας κι ας αγωνιστούμε για το αυτονόητο :
Την πραγματική παιδεία .
Υ.Γ: Όσοι από τους συναδέλφους δεν πιστεύουν στην πιθανότητα ανατροπής ας αναλογιστούν τη μοίρα του Προκρούστη που δεν του έλαχε να μακροημερεύσει . Κάπου στους δρόμους της Αθήνας τον πέτυχε ο Θησέας και τον ξέκανε...!!!!!
Για την ομάδα αναπληρωτών Καστοριάς
Στεφάνου Γρηγόρης ΠΕ02
http://www.alfavita.gr