Η διαχρονική αΜetrοέπεια του Δήμου Ηλιούπολης

Αρθρογραφία 11 Ιουλίου 2013

του Μιχάλη Τασούλα

 

Ηλιούπολη 11.7.2013

 

Να λοιπόν που ? έστω και με 3,5χρόνια καθυστέρηση (η αρχική εξαγγελία μιλούσε για 12/09) η πολυπόθητη έναρξη της λειτουργίας του σταθμού ?Ηλιούπολη? του Μετρό (μαζί με άλλους 3 σταθμούς), γίνεται επιτέλους πραγματικότητα.
Αυτό από μόνο του είναι ικανό να δημιουργήσει πολύ σοβαρές παρενέργειες ? θετικές και αρνητικές - στην καθημερινότητα όλων μας κι όχι μόνο ?
Κάνοντας μια προσπάθεια καταγραφής όσων έγιναν (κι όσων δεν έγιναν), όλα αυτά τα χρόνια σχετικά με το Μετρό και γυρνώντας κάμποσα χρόνια πίσω, συγκεκριμένα στο 2005-2006 όταν ξεκίνησαν οι εργασίες επέκτασης της εν λόγω γραμμμής, φανερώνεται σ΄όλη της την μεγαλοπρέπεια η αμετροέπεια που χαρακτηρίζει την εκάστοτε Δημοτική Αρχή αυτής της πόλης
Οι παλαιότεροι ασφαλώς θυμούνται πολύ καλά, τις βαρύγδουπες εξαγγελίες του τότε αρμόδιου Αντιδήμαρχου της Διοίκησης Θ. Γεωργάκη, του κ. Σπ. Προβιά, για τα τεράστια αντισταθμιστικά οφέλη που θα είχε η Κ. Ηλιούπολη, από την κατασκευή του νέου σταθμού στην περιοχή.Τη ? ναυαρχίδα των αντισταθμιστικών ήταν η κατασκευή πολυόροφου υπόγειου Δημοτικού πάρκινγκ, κάτω από του Α΄ γήπεδο και η πλήρης ανακατασκευή αυτού (από την εταιρεία πάντα) σε ένα σύγχρονο ? μοντέρνο γήπεδο, επιπέδου Α Εθνικής.
Βέβαια η άνοιξη και το καλοκαίρι του΄06, ήταν ? προεκλογική περίοδος και ως εκ τούτου, ο καθένας μπορούσε να ? παραμυθιάζει ελεύθερα τους Ηλιούπολίτες ?!!!
Καμιά σχετική συμφωνία μεταξύ Δήμου Ηλιούπολης και Εταιρείας Κατασκευής (όπως σε άλλους Δήμους της Αττικής) για αντισταθμιστικά κοινωφελή έργα ούτε από την τότε, ούτε από τις επόμενες Δημοτικές Αρχές. Κάποιες φωτογραφίες μόνο και ? στοχευμένα ? άρθρα στον τοπικό τύπο που μιλούσαν για «συνομιλίες μεταξύ των δύο πλευρών που συνεχίζονται» κι άλλα τέτοια ? νόστιμα !!!
Φτάνοντας λοιπόν στο σήμερα και στην επικείμενη έναρξη της λειτουργίας του Σταθμού ?Ηλιούπολη? του Μετρό, ο καθένας μπορεί να αντιληφθεί ότι ? τίποτα δεν έχει αλλάξει ?

Η σημερινή Δημοτική Αρχή, εκτός από τους διθυράμβους για την ? τρομακτική επιτυχία της ένταξης - στα χαρτιά πάντα - νέου σταθμού στην πλ. Ανεξαρτησίας στην Αγία Μαρίνα, της γραμμής 4 του Μετρό, που ΘΑ γίνει (ζήσε Μάη μου) στο ? Μέλλον , δεν έχει κάνει καμιά απολύτως προετοιμασία, για να αντιμετωπιστούν από τους κατοίκους (κυρίως της Κάτω Ηλιούπολης) οι τεράστιες επιπτώσεις που θα προξενήσει ένα τόσο σημαντικό γεγονός, στην ποιότητα ζωής και την καθημερινότητά τους. Αυτή της η ανυπαρξία το πιθανότερο είναι να μετατρέψει την Κάτω Ηλιούπολη, σε νέο Αγιο Κωνσταντίνο, ένα απέραντο πάρκινγκ δηλαδή.

Απεναντίας, εξακολουθεί να λειτουργεί εν κρυπτώ, καμία δημόσια τοποθέτηση, καμία δημόσια διαβούλευση, για το πώς απαιτείται από τις πραγματικές ανάγκες των πολιτών, να λειτουργεί η Δημοτική Συγκοινωνία. Μόνο ? εξαγγελίες ότι ΘΑ υπάρξουν αλλαγές στην Δημοτική Συγκοινωνία. Την ίδια στιγμή που αυτή καταργείται για τις απογευματινές ώρες (λες και μετά τις 3μ.μ. δεν χρησιμοποιούν τις δημόσιες υπηρεσίες ή δεν πάνε στις δουλειές τους οι κάτοικοι) κι όταν λειτουργούσε, ήταν για καθαρά ψηφοθηρικούς λόγους, κάνοντας το ίδιο ακριβώς δρομολόγιο με την Αστική (237-206) και στην ουσία βάζοντας ?πλάτη? να κόβεται, καθημερινά σχεδόν, ένα λεωφορείο σε κάθε γραμμή, από την Ο.Σ.Υ ?
Την ίδια στιγμή, εξακολουθεί να κλείνει τα μάτια και τα΄αυτιά στις καθημερινές φωνές απόγνωσης των συμπολιτών μας που αναγκάζονται να περιμένουν στο λιοπύρι (στη βροχή μεχρι χθές) 20΄, 30΄ακόμη και 40΄λεπτά για να περάσει το λεωφορείο.
Καμία θεσμική παρέμβαση στον ΟΑΣΑ, στην ΟΣΥ, στο Υπουργείο, για εξορθολογισμό των διαδρομών και των ωραρίων στις ήδη υπάρχουσες λεωφ. γραμμές, κανένα ? έστω και τυπικό ? αίτημα για επαναφορά της απευθείας σύνδεσης της Πόλης με το κέντρο της Αθήνας.
Μια Δημοτική Αρχή σε πλήρη ? Α Φ Α Σ Ι Α, με το βλέμμα στραμμένο στις Εκλογές, αφοσιωμένη σε - επικοινωνιακού πάντα χαρακτήρα -
? α κ ρ ι β ο π λ η ρ ω μ έ ν ε ς ? φ ι έ σ τ ε ς ?!!!

Προβλήθηκε 575 φορές