Γυναικεία επιχειρηματικότητα και Τοπική Αυτοδιοίκηση

Αρθρογραφία 07 Απριλίου 2014

Της Γιώτας Χαρδαλιά-Παναγιωτοπούλου

 

Στην Ελλάδα της οικονομικής κρίσης, στη βελτίωση τόσο των οικονομικών και εργασιακών δεικτών της χώρας μας όσο και της ποιότητας ζωής των κατοίκων της.

 

Στη χώρα μας, η ισότητα των δύο φύλων δεν έχει ακόμα επιτευχθεί και οι υπάρχουσες ανισότητες γίνονται ακόμα μεγαλύτερες στη σημερινή δύσκολη οικονομική συγκυρία. Στις υπάρχουσες μισθολογικές ανισότητες μεταξύ ανδρών και γυναικών, έχουν προστεθεί τα τελευταία χρόνια τα υψηλά ποσοστά ανεργίας που καταγράφονται στην Ελλάδα και τα οποία επηρεάζουν τις γυναίκες σε μεγαλύτερο βαθμό από τους άνδρες. Στο τρίτο τρίμηνο του 2013, για παράδειγμα, μόνο το 31,8% των γυναικών ηλικίας 20-29 ετών, που έχουν ενταχθεί στο εργατικό δυναμικό, εργάζεται, όταν το αντίστοιχο ποσοστό για τους άνδρες είναι 42,2%, σύμφωνα με την Έρευνα Εργατικού Δυναμικού της ΕΛ.ΣΤΑΤ.

 

Η ίδρυση επιχειρήσεων από γυναίκες θα μπορούσε να αλλάξει τα δεδομένα, συμβάλλοντας στη διαμόρφωση μιας πιο ισορροπημένης εικόνας στο ποσοστό απασχόλησης ανδρών και γυναικών. Η ανάγκη ενίσχυσης της γυναικείας επιχειρηματικότητας γίνεται αντιληπτή και από την ύπαρξη σχετικών προγραμμάτων επιδότησης επιχειρήσεων που ανήκουν, ολοκληρωτικά ή κατά πλειοψηφία, σε γυναίκες. Το πιο πρόσφατο από αυτά ανακοινώθηκε στις αρχές του έτους και αφορά στην επιδότηση μέχρι και 50% δράσεων «Νέας Καινοτομικής Επιχειρηματικότητας».

 

Η ύπαρξη προγραμμάτων επιδότησης της γυναικείας επιχειρηματικότητας αποτελεί, όμως, μόνο το ένα σκέλος για την αύξηση της γυναικείας επιχειρηματικής δραστηριότητας στη χώρα μας. Το άλλο σκέλος είναι η ενημέρωση. Και σε αυτόν τον τομέα η Τοπική Αυτοδιοίκηση, λόγω και της εγγύτητάς της με τον πολίτη, μπορεί να διαδραματίσει ουσιαστικό ρόλο.

 

Πιο ενεργή η εμπλοκή των ΟΤΑ

 

Οι Δήμοι επιβάλλεται να διοργανώνουν ενημερωτικές ημερίδες για τη γυναικεία επιχειρηματικότητα, σε τοπικό επίπεδο, ώστε οι γυναίκες να έχουν πρόσβαση σε όλη την απαραίτητη πληροφόρηση και να μπορούν να αποφασίσουν αν θέλουν και μπορούν να δημιουργήσουν τη δική τους επιχείρηση. Επιπρόσθετα, μπορούν να ενημερώνουν τις ενδιαφερόμενες για προγράμματα επιδότησης επιχειρήσεων που βρίσκονται σε εξέλιξη και τις προϋποθέσεις ένταξης σε αυτά, καθώς και για τις γενικότερες διαδικασίες που πρέπει να ακολουθηθούν προκειμένου να δημιουργηθεί μία νέα επιχείρηση, με την προϋπόθεση ότι θα τους δοθεί η δυνατότητα να δημιουργήσουν και να στελεχώσουν τις δομές που απαιτούνται για την υλοποίηση αυτής της δράσης.

 

Σε μία δεύτερη φάση, η εμπλοκή της Τοπικής Αυτοδιοίκησης επιβάλλεται να είναι πιο ενεργή με την παροχή οικονομικών κινήτρων σε γυναίκες που δραστηριοποιούνται επιχειρηματικά στο Δήμο, όπως για παράδειγμα η μείωση των δημοτικών τελών για τα δύο πρώτα χρόνια λειτουργίας της επιχείρησης, ή ακόμα και με την ανάληψη της διαχείρισης των προγραμμάτων επιδότησης, διαδικασία που αυτή τη στιγμή υλοποιεί η κεντρική διοίκηση ?όχι πάντα επιτυχώς.

 

Η Τοπική Αυτοδιοίκηση, που έχει αποδείξει σε πολλές περιπτώσεις ότι βρίσκεται στο πλευρό του πολίτη, μπορεί και πρέπει να κερδίσει και το στοίχημα της γυναικείας επιχειρηματικότητας.

 

Διεκδικώντας, προτείνοντας και σχεδιάζοντας όλα εκείνα που δικαιούται ο μισός πληθυσμός του πλανήτη. 

 

 

1Η Γιώτα Παναγιωτοπούλου-Χαρδαλιά 

είναι καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής (ΤΕΦΑΑ), μέλος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών

-Υποψήφια Δημοτική Σύμβουλος Βύρωνα

με τη «Νέα Εποχή Βύρωνα»

 

πηγή: http://www.zo2.gr/

Προβλήθηκε 2283 φορές