Οι διακοπές ρεύματος λόγω ρεύματος σε ευάλωτους πελάτες, εξακολουθούν να υφίστανται, επισημαίνει ο Συνήγορος του Πολίτη, αναφέροντας περιπτώσεις όπου χρειάστηκε να διαμεσολαβήσει για την επανασύνδεση παροχών. Όπως επισημαίνει σε ανακοίνωσή του, χαρακτηριστική είναι η περίπτωση όπου χρειάστηκε να παρέμβει ώστε η ΔΕΗ να επανασυνδέσει οριστικά διακοπείσα παροχή και να διακανονίσει ευνοϊκότερα από την αρχικώς προτεινόμενη ρύθμιση την οφειλή καταναλωτή, ο οποίος βρισκόταν σε πλήρη οικονομική αδυναμία λόγω μακροχρόνιας ανεργίας και σοβαρών προβλημάτων υγείας. Η Αρχή, υπογραμμίζει ότι είναι πολλές τέτοιες περιπτώσεις που διαμεσολαβεί για την επανασύνδεση παροχών, τον ευνοϊκότερο δυνατό διακανονισμό οφειλών και την ένταξη στο Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο καταναλωτών που ανήκουν σε ευπαθείς και ευάλωτες κοινωνικές ομάδες.
Ταυτόχρονα κάνει σειρά υπενθυμίσεων όπως ότι από τον Νοέμβριο του 2011 είχε σταλεί επιστολή προς τον υπουργό Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής και τον διευθύνοντα σύμβουλο της ΔΕΗ επισημαίνοντας ότι πολλοί πολίτες που ανήκουν σε ευπαθείς/ευάλωτες κοινωνικές ομάδες αντιμετωπίζουν σοβαρά οικονομικά προβλήματα και ζητούν τη συνδρομή της Αρχής ώστε και να να ανταποκριθούν στις οικονομικές τους υποχρεώσεις και να αποφύγουν τη διακοπή της ηλεκτροδότησης.
Επίσης, ότι από το Δεκέμβριο του 2009, είχε ζητήσει από τη ΔΕΗ να προβλεφθεί η δυνατότητα διακανονισμού εξόφλησης σε μεγάλο αριθμό δόσεων των οφειλών των καταναλωτών που ανήκουν σε αυτές τις ομάδες.
Είχε ακόμα εισηγηθεί να συσταθεί επιτροπή που θα εξετάζει τα αιτήματα των καταναλωτών για παροχή διευκολύνσεων, ειδικά για τις περιπτώσεις ευάλωτων κοινωνικών ομάδων και είχε ζητήσει στις περιπτώσεις όπου υφίσταται πραγματική και αποδεδειγμένη οικονομική αδυναμία, τη δυνατότητα διαγραφής του συνόλου ή μέρους των προσαυξήσεων και την αναστολή επιβολής προσαυξήσεων στις εν λόγω ευάλωτες κοινωνικές ομάδες.
Πηγή: Ναυτεμπορική