Στο δράμα των προσφύγων είναι αφιερωμένη η έκθεση ζωγραφικής της Βασιλικής Ηλιακοπούλου, με τίτλο «1922 +: 100 έτη μετά», που ανοίγει τις πύλες της στις 14 Νοεμβρίου, στο Μέγαρο της Εστίας Νέας Σμύρνης. Έναν αιώνα μετά την Μικρασιατική Καταστροφή η αξιόλογη ζωγράφος «αποκαλύπτεται» μέσα από μια σειρά έργων που φιλοτέχνησε κατά την τελευταία διετία, αποτείνοντας φόρο τιμής στους ανώνυμους ήρωες της λεηλατημένης Σμύρνης.
Σχέδια, ελαιογραφίες και χαρακτικά συνιστούν το μεγαλείο της ανθρώπινης ψυχής, του αλτρουϊσμού και της ανάγκης να διατηρηθεί η οικογενειακή εστία μετά την Καταστροφή. Εκτός από τα έργα του ατελιέ, εκτίθενται για πρώτη φορά στο κοινό χαρακτικά πορτραίτα ποιητών και λογοτεχνών που με την πένα τους μεταλαμπάδευσαν το μαρτύριο του ξεριζωμού, τις μνήμες ή το βουβό τραγούδι των Προσφύγων στις νεότερες γενιές.
Ζωγράφος βιωματική και ανθρωποκεντρική, η Ηλιακοπούλου δίνει το έναυσμα στον θεατή των έργων της προκειμένου να κρίνει πόσο διαχρονικό παραμένει το φαινόμενο του πολέμου ακόμη και "100 έτη μετά" καθώς οι ανθρώπινες πληγές των Προσφύγων ποτέ δεν κλείνουν. Ο ίδια λέει: «δεν μπορώ να κάνω τίποτε άλλο από το να αξιοποιώ τη ζωγραφική ως διαμαρτυρία ή μορφή ενόρασης».
Την έκθεση, που θα διαρκέσει έως τις 24 Νοεμβρίου, επιμελείται ο μουσειολόγος Κωνσταντίνος Στουπάθης σε συνεργασία με την Εφορεία Μουσείων της ΕΣΤΙΑΣ Ν. Σμύρνης.
Η ανάγκη για συνεργασία και διαπραγμάτευση είναι έντονη, αλλά μπορεί να προκύψουν αντιφάσεις ή δυσκολίες στο να καταφέρουμε να ικανοποιήσουμε τόσο τις δικές μας ανάγκες όσο και εκείνες των άλλων.
Λίγο φρέσκο τζίντζερ κάνει τη διαφορά σ’ αυτούς τους πολύ νόστιμους λαχανοντολμάδες με κιμά – δένει πολύ ωραία με το κρεμμυδάκι, τον μαϊντανό και τον άνηθο.
Σήμερα 21 Δεκεμβρίου, με τη Σελήνη στην Παρθένο να σχηματίζει αντίθεση με τον Κρόνο και τετράγωνο με τον Δία, η διάθεση είναι γεμάτη προκλήσεις και περιορισμούς, ειδικά σε σχέση με τις ευθύνες και τις προσδοκίες