Tα δημοτικά σχολεία, νηπιαγωγεία και παιδικοί σταθμοί άνοιξαν την Δευτέρα 11/1 χωρίς να υπάρχει ολοκληρωμένος σχεδιασμός για το πώς θα διασφαλιστεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο η ασφαλής επιστροφή μαθητών και εκπαιδευτικών στο σχολείο.
Αυτή την φορά δεν υπάρχουν δικαιολογίες!
Η κυβέρνηση είχε στη διάθεσή της πολύ χρόνο για να σχεδιάσει και να προετοιμάσει τις σχολικές μονάδες, να εφαρμόσει 15μελή τμήματα, να προσλάβει εκπαιδευτικούς και προσωπικό στην καθαριότητα, να συνεργαστεί με τον ΕΟΔΥ για την εκπόνηση σχεδιου ιχνηλάτησης κρουσμάτων σε καθηγητές-μαθητές και πολλά περισσότερα μέτρα πρόληψης και αποφυγής της διασποράς.
Αντ’ αυτού περιορίστηκε στο να ανακοινώσει αιφνιδιαστικά το άνοιγμα των δημοτικών, νηπιαγωγείων και παιδικών σταθμών, δίνοντας ως μόνη οδηγία να ανοίγουν τα παράθυρα για 10 λεπτά για τον αερισμό του χώρου.
Μόνο μετά από πιέσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας το Υπουργείο έδωσε τη δυνατότητα για δωρεάν τεστ σε όποιον εκπαιδευτικό το επιθυμεί, όχι όμως όχι μοριακά (PCR) τεστ, αλλά λιγότερο αξιόπιστα rapid τεστ.
Την στιγμή που οι ειδικοί εκφράζουν ανησυχία για τη κίνηση αυτή λόγω της θολής εικόνας επιδημιολογικού φορτίου τη δεδομένη χρονική στιγμή, η ανάγκη για ένα μελετημένο και προσεκτικό σχεδιασμό για το άνοιγμα των σχολικών αιθουσών είναι επιτακτική!
Εξού προκύπτει πως από την άποψη της αντιμετώπισης της επιδημίας και των κινδύνων διασποράς του ιού το άνοιγμα των δημοτικών σχολείων είναι πρόωρο και βιαστικό και μοιάζει να σχετίζεται περισσότερο με υποχώρηση στις πιέσεις που δέχτηκε η κυβέρνηση από ιδιοκτήτες ιδιωτικών σχολείων, παρά από ενδιαφέρον προς τη σχολική κοινότητα και την εκπαιδευτική διαδικασία.
Αν η κυβέρνηση ενδιαφερόταν για την εκπαιδευτική διαδικασία θα είχε λάβει κατάλληλα μέτρα κατά τη διάρκεια της καραντίνας τόσο για την ασφαλή διεξαγωγή της δια ζώσης εκπαίδευσης, όσο και την ομαλή διεξαγωγή της τηλεκπαιδευσης.
Κάτι που προφανώς δεν συνέβη ποτέ αφήνοντας μαθητές και εκπαιδευτικούς να μαζέψουν τα σπασμένα.
Αφού λοιπόν η μόνη οδηγία του κεντρικού κράτουες είναι «να ανοίγουν τα παράθυρα για 10 λεπτά και να φεύγουν τα παιδιά ανά ομάδες!» τότε γιατί ο Δήμος δεν παίρνει καμία πρωτοβουλία για το ασφαλέστερο άνοιγμα των σχολικών μονάδων της περιοχής ευθύνης του;
Μόλις λίγες μέρες μετά το άνοιγμα των σχολείων και η διοίκηση του δήμου δεν έχει βγάλει σχετική ανακοίνωση, δεν προχώρησε σε καμία ενέργεια ενίσχυσης του προσωπικού καθαριότητας ή λήψη κατάλληλων υγειονομικών μέτρων, δεν έχει επεξεργαστεί σχέδιο για την διαμόρφωση των αιθουσών ή το απαραίτητο σπάσιμο τμημάτων με μεγάλο αριθμό μαθητών, ούτε αξιοποίησε σχολικά κτίρια τάξεων που δεν θα ανοίξουν ή κτίρια που είναι αχρησιμοποίητα.
Το μόνο μέτρο προστασίας που έλαβε η δημοτική αρχή ήταν η διενέργια rapid τεστ σε εκπαιδευτικούς (νηπιαγωγείων), επαφιόμενη στο προαναφερθέν μέτρο rapid test του υπουργείου.
Αντιλαμβανόμαστε όλοι ότι ο έλεγχος δεν είναι ούτε αξιόπιστος, ούτε επαρκής για την περίοδο που διανύουμε.
Αυτό επιβεβαιώνεται και από την ανακοίνωση του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων που καταθέτει μια σειρά αιτημάτων όπως: τμήματα με όριο τους 15 μαθητές, αξιοποίηση όλων των υφιστάμενων αιθουσών και δημιουργία νέων για την κάλυψη όλων των αναγκών, δωρεάν μαζικά και επαναλαμβανόμενα τεστ στα σχολεία σε μαθητές και εκπαιδευτικούς, άμεση ενίσχυση μόνιμου προσωπικού στην καθαριότητα των σχολικών δομών, προσλήψεις μόνιμου εκπαιδευτικού προσωπικού, χορήγηση όλων των Μέσων Ατομικής Προστασίας στα σχολεία, άμεση χορήγηση τεχνολογικών μέσων όπως tablets και ηλεκτρονικούς υπολογιστές προκειμένου να μην αποκλειστεί κανένας μαθητής από την εκπαιδευτική διαδικασία.
Για εμάς είναι αδιαμφισβήτητο γεγονός η ανεπάρκεια της κυβέρνησης και της διοίκησης του δήμου, καθώς δεν έχουν σταθεί στο ύψος των περιστάσεων.
Με τις πολιτικές επιλογές τους όσον αφορά στο άνοιγμα των σχολείων αλλά και γενικότερα στην διαχείριση της πανδημίας, θέτουν σε κίνδυνο την υγεία όλων μας και χρειάζεται να αντισταθούμε συλλογικά και να απαιτήσουμε την αντιμετώπιση της πανδημίας με τρόπο που να διασφαλίζει καλύτερους όρους σε υγεία, εργασία, ελευθερίες και κοινωνική ζωή ενώ στοιχείο ευκαιριακής εκμετάλλευσης της περιόδου αποτελεί και η κεντρική επιλογή της κυβέρνησης για αποκλεισμό κοινωνικών στρωμάτων από την δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση που προβλέπεται στο νέο ν/σ Κεραμέως (εμπόδια στην εισαγωγή στα ΑΕΙ-βάση εισαγωγής, εξίσωση πτυχίων πανεπιστημίων-κολλεγίων, εντατικοποίηση και όριο σπουδών ν+1/2ν, πανεπιστημιακή αστυνομία) που κλεινει το μάτι σε κολεγιάρχες, ιδιοκτήτες φροντιστηρίων και άλλους παρασιτικούς οργανισμούς.
Οφείλουμε να αντισταθούμε με κάθε μας δύναμη.