ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΛΕΣΧΗ ΗΛΙΟΥΠΟΛΗΣ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΡΟΒΟΛΩΝ
34η ΘΕΡΙΝΗ ΠΕΡΙΟΔΟΣ 2021
ΚΑΘΕ ΤΕΤΑΡΤΗ ΣΤΙΣ 9:00 μ.μ. ΚΑΙ ΣΤΙΣ 11:00 μ.μ.
(Από τις 18/08/2021 στις 8:30 μ.μ. και στις 10:30 μ.μ.)
ΣΤΟΝ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ ΗΛΙΟΥΠΟΛΗΣ «ΜΕΛΙΝΑ ΜΕΡΚΟΥΡΗ»
(Λεωφ. Ειρήνης 50, Πλατεία Εθνικής Αντίστασης, Άνω Ηλιούπολη,
Τηλ.: 210 9937870, 210 9941199, 210 9914732, 6945405825,
E-mail: cineclubilioupolis@gmail.com, Ιστοσελίδα: www.klh.gr)
ΔΙΟΝΥΣΙΑΚΟΣ ΕΟΡΤΑΣΜΟΣ ΤΗΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΖΩΗΣ
Ø Στην προβολή θα παρευρίσκονται ο σκηνοθέτης Νίκος Κορνήλιος και συντελεστές της ταινίας.
Ο Γιάννης και ο Πάρις γιορτάζουν την Ημέρα των Νεκρών (και ημέρα επετείου της σχέσης τους) στο λατινοαμερικάνικο café-teatral τους: ένα σταυροδρόμι όπου συναντιούνται αγαπημένα πρόσωπα, μοναχικές υπάρξεις, παράξενοι ταξιδιώτες. Οι ιστορίες όλων μπλέκονται, το παρελθόν συναντά το παρόν, η μουσική και ο χορός μεταμορφώνουν την πραγματικότητα και, καθώς πέφτει η νύχτα και η γιορτή κορυφώνεται μέχρι την έκσταση, το café γίνεται μια μικρή Κιβωτός, γεμάτη μνήμες, επιθυμίες και αποκαλύψεις. Με τη συμμετοχή πενήντα ηθοποιών, μουσικών και χορευτών, ο Νίκος Κορνήλιος παραδίδει την ελληνική ταινία-έκπληξη της χρονιάς: έναν διονυσιακό εορτασμό της κοινότητας και της ζωής ως ατέρμονου χορού με τη χαρά και τη λύπη.
ΖΑΝ-ΛΙΚ ΓΚΟΝΤΑΡ ΚΑΙ ΖΑΝ-ΠΙΕΡ ΜΕΛΒΙΛ: ΚΟΡΥΦΑΙΟΙ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΙ ΤΗΣ ΝΟΥΒΕΛ ΒΑΓΚ ΚΑΙ ΤΟΥ ΓΑΛΛΙΚΟΥ ΦΙΛΜ ΝΟΥΑΡ
ü Αργυρή Άρκτος Καλύτερης Σκηνοθεσίας στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Βερολίνου
Η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του Ζαν-Λικ Γκοντάρ αποτελεί τομή στην ιστορία του παγκόσμιου κινηματογράφου. Ταινία-σύμβολο του γαλλικού Νέου Κύματος (Nouvelle Vague) και του μοντέρνου κινηματογράφου, που ανέδειξε ως πρωταγωνιστή τον Ζαν-Πολ Μπελμοντό. Ο Μισέλ Πουακάρ, ένας μικρογκάνγκστερ, κλέβει ένα αυτοκίνητο στη Μασσαλία και στην διαδρομή του προς το Παρίσι σκοτώνει, για ασήμαντο λόγο, έναν αστυνομικό, με το περίστροφο που βρίσκει στο αμάξι. Στο Παρίσι συναντά μια Αμερικανίδα που θέλει να γίνει δημοσιογράφος και ζει μαζί της έναν εφήμερο έρωτα.
l ΤΕΤΑΡΤΗ 30/06/2021 Ο ΑΣΤΥΝΟΜΟΣ (UN FLIC)
Η τελευταία ταινία του Ζαν-Πιερ Μελβίλ (1917-1973) αποτελεί σύνοψη όλης της προβληματικής και της αισθητικής του. Τρίτη ταινία της «τριλογίας του υποκόσμου» (Ο δολοφόνος με το αγγελικό πρόσωπο, 1967, Ο κόκκινος κύκλος, 1970 και Ο αστυνόμος, 1972) με πρωταγωνιστή και στα τρία φιλμ τον Αλέν Ντελόν. Στα δύο πρώτα ως παρανομούντα και καταζητούμενο, ενώ στο τρίτο να βρίσκεται στην πλευρά της νομιμότητας. Ένας αστυνομικός συνδέεται ερωτικά με μια γυναίκα (Κατρίν Ντενέβ) που είναι παντρεμένη με έναν ιδιοκτήτη μπαρ, αλλά η δουλειά αυτή αποτελεί τη βιτρίνα για τις ληστείες που εκτελεί. Μετά από μια αριστοτεχνική ληστεία τρένου αρχίζει η ανελέητη καταδίωξη.
Η ΛΕΠΤΗ ΙΣΟΡΡΟΠΙΑ ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ ΚΑΙ ΤΗ ΦΥΣΗ
ü Χρυσή Αθηνά Καλύτερου Ντοκιμαντέρ στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας Νύχτες Πρεμιέρας και Βραβείο Καλύτερου Ντοκιμαντέρ στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Σάντανς
Σε μια απομονωμένη ορεινή περιοχή, σε ένα χωριό χωρίς δρόμους, ηλεκτρικό ρεύμα και τρεχούμενο νερό, ζει η Χατίτζε Μουράτοβα με την ηλικιωμένη μητέρα της. Τελευταία μιας σειράς γενεών μελισσοκόμων άγριου μελιού, η Χατίτζε βγάζει μικρή ποσότητα αγνού προϊόντος, το οποίο και πουλάει στην πλησιέστερη πόλη, που βρίσκεται σε απόσταση τεσσάρων ωρών με τα πόδια. Πολυβραβευμένο ντοκιμαντέρ, μαρτυρία για την αποφασιστικότητα, τη γενναιότητα και την αντοχή μιας μοναδικής γυναίκας απέναντι στις αντιξοότητες που αντιμετωπίζει καθημερινά και ένα σκληρό και ταυτόχρονα τρυφερό πορτρέτο της λεπτής ισορροπίας μεταξύ ανθρώπου και φύσης κι ενός τρόπου ζωής υπό εξαφάνιση.
ΕΞΕΡΕΥΝΗΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΕΙΑΣ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑΣ
ü Βραβείο Καλύτερου Σεναρίου (Άντονι Τσεν) στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Τορίνο και Χρυσός Ίππος (Ασία) Καλύτερης Γυναικείας Ερμηνείας (Γιαν Γιαν Γέο)
Σιγκαπούρη, εποχή των μουσώνων. Η Λινγκ, μετανάστης από τη Μιανμάρ, είναι μια παντρεμένη καθηγήτρια της κινεζικής γλώσσας, η οποία νιώθει καταπιεσμένη τόσο από την προσωπική όσο και από την επαγγελματική της ζωή. Μέσα σε αυτό το ασφυκτικό πλαίσιο, η σχέση που θα αναπτύξει με έναν από τους μαθητές της θα την οδηγήσει σε πρωτόγνωρα μονοπάτια. Η ταινία ξεπερνώντας κάθε είδους στερεότυπα και συχνά με απρόσμενο χιούμορ καταγράφει τη συγκινητική, σπάνιας λεπτότητας συνάντηση δύο μοναχικών, εντελώς διαφορετικών ανθρώπων, που μέσα από την ανάγκη τους για επαφή και τρυφερότητα βλέπουν τις ως τότε ταυτότητές τους να ανατρέπονται και έρχονται αντιμέτωποι ο καθένας με τη δική του ενηλικίωση.
ΤΟ ΑΙΣΘΗΣΙΑΚΟ ΚΑΙ ΕΙΚΑΣΤΙΚΟ ΣΥΜΠΑΝ ΤΟΥ ΓΟΥΟΝΓΚ ΚΑΡ-ΓΟΥΑΪ
l ΤΕΤΑΡΤΗ 21/07/2021 ΕΡΩΤΙΚΗ ΕΠΙΘΥΜΙΑ (ΦΑ ΓΙΕΟΥΝΓΚ ΝΙΝ ΓΟΥΑΪ)
του Γουόνγκ Καρ-Γουάι (ΧΟΝΓΚ ΚΟΝΓΚ/ΚΙΝΑ, 2000, έγχρωμη, 98΄)
ü Βραβείο Καλύτερης Ανδρικής Ερμηνείας (Τόνι Τσίου-Γουάι Λέουνγκ) στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Κανών
Μια από τις σημαντικότερες ταινίες της νέας χιλιετίας. Αποτελεί το δεύτερο μέρος της «τριλογίας του έρωτα» (Οι άγριες μέρες μας, 1990 και 2046, 2004 οι άλλες δύο). Το 1962, στο Χονγκ Κονγκ, δύο ζευγάρια μετακομίζουν στην ίδια πολυκατοικία. Ο άνδρας του ενός και η γυναίκα του άλλου αντιμετωπίζουν μαζί τη μοναξιά τους, μιας και διαπιστώνουν πως οι σύντροφοί τους είναι εραστές. Ανολοκλήρωτος έρωτας, πάθος μετέωρο. Ατμόσφαιρα ημιφώτων, σκοταδιών, βλεμμάτων και εκφράσεων, που καταγράφεται με εξαιρετικό εικαστικό τρόπο από τον διευθυντή φωτογραφίας Κρίστοφερ Ντόιλ, μόνιμο συνεργάτη του Γουόνγκ Καρ-Γουάι.
(ΧΟΝΓΚ ΚΟΝΓΚ/ΚΙΝΑ/ΓΑΛΛΙΑ/ΙΤΑΛΙΑ/ΓΕΡΜΑΝΙΑ, 2004, έγχρωμη, 129΄)
Η τρίτη ταινία της «τριλογίας του έρωτα» (Οι άγριες μέρες μας, 1990 και Ερωτική επιθυμία, 2000 οι άλλες δύο). Η έννοια του χρόνου, οι μνήμες, τα βιώματα και τα συναισθήματα βρίσκονται στο επίκεντρό της. Κεντρικός χαρακτήρας και σε αυτή την ταινία ο Τσόου Μο-Γουάν, ο συγγραφέας-δημοσιογράφος της δεύτερης ταινίας, καθώς επιστρέφει στο Χονγκ Κονγκ και νοικιάζει ένα δωμάτιο στο ξενοδοχείο Oriental με τον αριθμό 2047, ακριβώς δηλαδή απέναντι από το 2046, στο οποίο συναντιόταν με τη Σου Λι Ζεν, τον μεγάλο έρωτα της ζωής του, που όμως δεν ευδοκίμησε ποτέ. Ποιητική, ελεγειακή, ονειρική και νοσταλγική ατμόσφαιρα.
ΟΙ ΠΟΛΛΑΠΛΕΣ ΟΨΕΙΣ ΤΟΥ ΒΡΕΤΑΝΙΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ
l ΤΕΤΑΡΤΗ 04/08/2021 ΤΟ ΑΤΥΧΗΜΑ (ACCIDENT)
του Τζόζεφ Λόουζι (ΒΡΕΤΑΝΙΑ, 1967, έγχρωμη, 105΄)
ü Μεγάλο Βραβείο της Επιτροπής στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Κανών
Διασκευή του ομότιτλου μυθιστορήματος του Νίκολας Μόσλεϊ, σε σενάριο του Χάρολντ Πίντερ. Ο Στίβεν (Ντερκ Μπόγκαρντ), ένας παντρεμένος καθηγητής του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης, αισθάνεται παγιδευμένος από τη ζωή του τόσο στο Πανεπιστήμιο όσο και στον γάμο. Τα πράγματα αλλάζουν γι’ αυτόν όταν γνωρίζει την Άννα, μια όμορφη φοιτήτρια αρραβωνιασμένη με τον Γουίλιαμ, έναν φοιτητή του. Aντίπαλός του σε αυτή τη σχέση είναι ένας ιδιαίτερα κυνικός και επικίνδυνος συνάδελφός του. Ένα αυτοκινητικό δυστύχημα συνδέει αυτά τα τρία άτομα μεταξύ τους. Μελέτη της βρετανικής αστικής κοινωνίας της δεκαετίας του ’60, σχόλιο για τα όρια του ερωτικού πόθου και της ηθικής.
ü Όσκαρ Β΄ Ανδρικού Ρόλου (Κέβιν Κλάιν)
Η μεγάλη παράδοση της βρετανικής κωμωδίας και το σουρεαλιστικό χιούμορ των Μόντι Πάιθον συναντιούνται σε αυτή την ταινία, μια από τις πιο απολαυστικές κωμωδίες της τελευταίας τριακονταετίας, όπου η μία σκηνή ανθολογίας διαδέχεται την άλλη. Επίθεση ενάντια στον βρετανικό καθωσπρεπισμό, την οικογενειακή ανία και τα καταπιεσμένα πάθη, πανέξυπνα σχόλια για την αιώνια σχέση αγάπης και μίσους Βρετανίας-ΗΠΑ. Η Γουάντα (Τζέιμι Λι Κέρτις) είναι μια φιλήδονη κακοποιός που προσπαθεί να ανακαλύψει πού έχει κρύψει τη λεία ο φυλακισμένος, πλέον, αρχηγός της σπείρας στην οποία ανήκει. Ολοζώντανοι χαρακτήρες και ευφυέστατοι διάλογοι, διαποτισμένοι με μαύρο χιούμορ.
l ΤΕΤΑΡΤΗ 18/08/2021 ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΤΩΝ ΛΥΓΜΩΝ (THE CRYING GAME)
του Νιλ Τζόρνταν (ΒΡΕΤΑΝΙΑ/ΙΑΠΩΝΙΑ/ΗΠΑ, 1992, έγχρωμη, 111΄)
ü Όσκαρ Καλύτερου Πρωτότυπου Σεναρίου (Νιλ Τζόρνταν)
Η ανατρεπτική, απρόβλεπτη και πρωτοποριακή ταινία-ορόσημο του Νιλ Τζόρνταν. Ένας Βρετανός στρατιώτης (Φόρεστ Γουίτακερ) πέφτει θύμα απαγωγής από μια ομάδα του Ιρλανδικού Δημοκρατικού Στρατού. Στη διάρκεια της ομηρείας του κι ενώ η εκτέλεσή του είναι δεδομένη, αναπτύσσει μια ιδιόρρυθμη φιλία με τον μελλοντικό εκτελεστή του, τον Φέργκους (Στίβεν Ρία). Μετά την τραγική κατάληξη της ομηρείας, ο Φέργκους αλλάζει ταυτότητα και αναζητά την ερωμένη του νεκρού πλέον στρατιώτη. Στοχασμός πάνω στην πολύμορφη φύση της ανθρώπινης σεξουαλικότητας και ηθικής, αλλά και στα απρόβλεπτα παιχνίδια της μοίρας και της ζωής.
ΚΛΑΣΙΚΕΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ ΤΟΥ ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ
l ΤΕΤΑΡΤΗ 25/08/2021 Η ΣΥΝΟΜΙΛΙΑ (THE CONVERSATION)
του Φράνσις Φορντ Κόπολα (ΗΠΑ, 1974, έγχρωμη, 114΄)
ü Χρυσός Φοίνικας στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Κανών
Αριστουργηματική ταινία του Φράνσις Φορντ Κόπολα και μια από τις σημαντικότερες του παγκόσμιου κινηματογράφου. Ο μοναχικός, εσωστρεφής και παρανοϊκός Χάρι Κόουλ (Τζιν Χάκμαν) είναι ειδικός στις παρακολουθήσεις των συνδιαλέξεων με κοριούς και αναλυτής φωνής, που αναλαμβάνει δύσκολες αποστολές. Σε μια από αυτές, η παρακολούθηση γίνεται αιτία να δολοφονηθούν τρεις άνθρωποι. Έτσι, όταν θα αναλάβει μια νέα εξίσου δύσκολη υπόθεση και συνειδητοποιεί ότι εκείνοι που παρακολουθεί κινδυνεύουν να χάσουν τη ζωή τους, βρίσκεται σε τρομερό δίλημμα.
l ΤΕΤΑΡΤΗ 01/09/2021 ΕΧΩ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΝΑ ΖΗΣΩ (YOU ONLY LIVE ONCE)
του Φριτς Λανγκ (ΗΠΑ, 1937, ασπρόμαυρη, 86΄)
Πρώιμο φιλμ νουάρ (πρωτότυπος τίτλος: Ζεις μόνο μια φορά), από τις πρώτες ταινίες της αμερικανικής περιόδου του Φριτς Λανγκ (1890-1976). Την περίοδο της μεγάλης οικονομικής κρίσης, ένας πρώην κατάδικος (Χένρι Φόντα) προσπαθεί να επανενταχθεί κοινωνικά, αλλά διαπιστώνει ότι η σκιά της παλιάς του καταδίκης θα τον ακολουθεί για πάντα. Δριμύ κατηγορώ ενάντια σε ένα απάνθρωπο πολιτικό και κοινωνικό σύστημα. Καθοριστικός ο ρόλος της μοίρας (στενά δεμένης με τον κοινωνικό περίγυρο) και του έρωτα.
ΤΖΟΝ ΚΑΣΑΒΕΤΗΣ – ΤΖΙΝΑ ΡΟΟΥΛΑΝΤΣ: ΜΙΑ ΔΥΝΑΜΙΚΗ, ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΧΕΣΗ
l ΤΕΤΑΡΤΗ 08/09/2021 ΝΥΧΤΑ ΠΡΕΜΙΕΡΑΣ (OPENING NIGHT)
του Τζον Κασαβέτης (ΗΠΑ, 1977, έγχρωμη, 144΄)
ü Αργυρή Άρκτος Καλύτερης Ηθοποιού (Τζίνα Ρόουλαντς) στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Βερολίνου
Ο Τζον Κασαβέτης (1929-1989), πρωτεργάτης του ανεξάρτητου αμερικανικού κινηματογράφου, στη Νύχτα πρεμιέρας επιχειρεί μια καταβύθιση στην προσωπικότητα και την ψυχολογία του ηθοποιού. Η Τζίνα Ρόουλαντς (σύζυγος του Κασαβέτης) πρωταγωνιστεί στον ρόλο της Μιρτλ Γκόρντον, μιας ηθοποιού του Μπρόντγουεϊ που κάνει πρόβες για το τελευταίο της έργο, το οποίο αφορά μια γυναίκα που αδυνατεί να δεχτεί ότι γερνά. Όταν γίνεται μάρτυρας του θανάτου μιας νεαρής θαυμάστριάς της, αρχίζει να συνειδητοποιεί τη δική της θνητότητα και κυριεύεται από άγχος, στο οποίο, εκτός από την κρίση της μέσης ηλικίας, συντελούν και οι αμφιβολίες της για το νέο έργο που ανεβάζει.
l ΤΕΤΑΡΤΗ 15/09/2021 ΜΙΑ ΓΥΝΑΙΚΑ ΕΞΟΜΟΛΟΓΕΙΤΑΙ (A WOMAN UNDER THE INFLUENCE)
του Τζον Κασαβέτης (ΗΠΑ, 1974, έγχρωμη, 155΄)
ü Χρυσή Σφαίρα (ΗΠΑ) Καλύτερης Ηθοποιού (Τζίνα Ρόουλαντς)
Ο Νικ Λονγκέτι (Πίτερ Φολκ) είναι εργάτης σε μια εταιρεία υδάτων, ενώ η γυναίκα του, η Μέιμπελ (Τζίνα Ρόουλαντς), μένει στο σπίτι και ασχολείται με τα τρία μικρά παιδιά τους. Η Μέιμπελ περνάει μια σοβαρή ψυχική κρίση και ο άντρας της αναγκάζεται να συναινέσει στον εγκλεισμό της για ένα μικρό διάστημα σε νευρολογική κλινική. Όταν η Μέιμπελ επιστρέφει, όλη η οικογένεια, συγγενείς και φίλοι συγκεντρώνονται στο σπίτι να το γιορτάσουν με ένα γεύμα. Η Μέιμπελ παθαίνει νέα κρίση και αποπειράται να αυτοκτονήσει. Διεισδυτική προσέγγιση του θέματος της κρίσης του γάμου, με ιδιαίτερη έμφαση στη θέση της γυναίκας.
Η ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΛΕΣΧΗ ΗΛΙΟΥΠΟΛΗΣ συμπλήρωσε φέτος 33 χρόνια συνεχούς λειτουργίας.
Η δραστηριότητά της όλο αυτό το διάστημα υπήρξε πλούσια και πολύπλευρη:
· Προβολές ταινιών μεγάλου και μικρού μήκους από τον ελληνικό και παγκόσμιο κινηματογράφο.
· Ειδικές προβολές-εκδηλώσεις
· Σεμινάρια, εργαστήρια δημιουργίας ταινιών, μαθήματα, συζητήσεις, εκθέσεις.
· Εκδόσεις, δημοσιεύσεις (Περιοδικό ΠΡΟΣΕΧΩΣ, ειδικά φυλλάδια, προγράμματα, κείμενα σε περιοδικά και εφημερίδες).
Οι προβολές της Λέσχης με το τέλος της θερινής περιόδου 2021 θα φτάσουν τις 1.917 (925 ταινίες μεγάλου μήκους και 992 μικρού). Οι ταινίες προέρχονται από 59 χώρες και καλύπτουν το διάστημα από το 1894 έως σήμερα.
ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΛΕΣΧΗ ΗΛΙΟΥΠΟΛΗΣ
33 ΧΡΟΝΙΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣ