protagon 120x120-thumbτου Κώστα Σπυρόπουλου.

 

Aπευθύνομαι σε σας διότι μας ενώνουν τέσσερα πάθη: Τα νούμερα, οι μεταρρυθμίσεις, μια τηλεόραση και μια γυναίκα. Μην τρομάζετε. Θα εξηγηθώ.

Είμαι βέβαιος ότι οι υπηρεσίες press clipping, τις οποίες χρησιμοποιείτε στην Αθήνα, θα σας έχουν στείλει και το ακόλουθο απόκομμα - αντιγράφω από το ΒΗΜΑ: «Εν τω μεταξύ, σύμφωνα με πληροφορίες, ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών κ. Χ. Σταϊκούρας απελευθέρωσε από τα αποθεματικά του προϋπολογισμού στην Τράπεζα της Ελλάδας 250 εκατ. ευρώ για τις αποζημιώσεις στην ΕΡΤ.».

Δεν είμαι καθόλου βέβαιος εάν ο κ. Στουρνάρας, ένας τεχνοκράτης για τον οποίο τρέφω μεγάλη εκτίμηση, πρόλαβε να σας έχει ενημερώσει για το τελικό συνολικό δημοσιονομικό κόστος της επιχείρησης «κλείνει η ΕΡΤ». Διότι αλλιώς τα είχε σχεδιάσει, και αλλού πάνε τα πράγματα. Επιτρέψτε μου να σας καθαρογράψω ένα απόκομμα από? χαρτοπετσέτα, την οποία ξέχασε στο Βυζαντινό, του Hilton, ένας γνωστός σας. Όχι ο Στουρνάρας. Όπως θα θυμάστε από τις αφηγήσεις της Christine Lagarde, οι Έλληνες πολιτικοί τα πιο σημαντικά προγράμματα τα γράφουν σε χαρτοπετσέτες. Συνήθως έχουν τυλίξει σπανακόπιτα ή μπουρεκάκια. Καθαρογράφω, λοιπόν, όσα διέσωσα από τη λαίμαργη απειλή της λίγδας στο πορώδες χαρτί.

250 εκ. οι αποζημιωσεις +50 εκ. διαφυγόντα από τέλος ΕΡΤ προς ΛΑΓΗΕ+70 εκ. άμεση επιβάρυνση ασφαλιστικού ταμείου για συντάξεις-εφάπαξ+20 εκ. μισθοδοσία 3μηνου για 2.000 υπαλλήλους στην ΕΡΤ+25 εκ. από ΦΠΑ εάν έκανε πρόγραμμα η ΕΡΤ για το 2013-14=415-420 εκ.

Επιτρέψτε μου να βοηθήσω τους μεταφραστές του press clipping μην τυχόν γίνει κάποια παρανόηση. ΛΑΓΗΕ είναι η νέα αγορά, που κάναμε στη Δανία του Νότου για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Αντίθετα με την πατρίδα σας, στο Βορρά, εδώ έγινε πλειοδοτικός διαγωνισμός μεταξύ των πολιτικών. Όποιος έφτιαχνε μεγαλύτερο έλλειμμα στις ανανεώσιμες κέρδιζε μια θέση στο ντοκιμαντέρ του Al Gore-Αn Inconvenient Truth. Κάθε χρόνο ο ΛΑΓΗΕ έχει άνοιγμα σκάρτα 900 εκ. (σε δολάρια, για να τα έχεις στρογγυλά: $ 1Β). Το 10% του ελλείμματος το έπαιρναν από την ΕΡΤ.

Μετά τις διευκρινίσεις επανέρχομαι στο πρώτο κοινό μας πάθος, στους αριθμούς. Αυτά τα 420 εκ τα είχατε προβλέψει; Αν ναι, να κοιμάμαι ήσυχος. Αν όχι, λέω να μην ξυπνήσω καλύτερα.

Το δεύτερο κοινό μας πάθος είναι οι μεταρρυθμίσεις. Αντιλαμβάνομαι ότι το λουκέτο στη ΕΡΤ ενώ δεν ωφελεί, αλλά αντιθέτως βλάφτει σοβαρά το έλλειμμα, περιμένετε ότι θα έχει, ως διαρθρωτική αλλαγή, ευεργετικές επιδράσεις στον ιδιωτικό τομέα - δηλαδή στην ιδιωτική τηλεόραση. Aν, δηλαδή, ο κρατικός τομέας αρπάζοντας προγράμματα και παρουσιαστές σπαταλά αδρά χρήματα -που δεν είναι δικά του- στριμώχνει τον ιδιωτικό τομέα, τότε στρεβλώνει τον ανταγωνισμό και κλείνει τα ιδιωτικά κανάλια ? it destroys the industry. Όμως, αγαπητέ Poul, αυτό δε συμβαίνει στην Ελλάδα, τουλάχιστον τα τελευταία χρόνια. 6 χρόνια τώρα η ΕΡΤ καθόταν. Πλήρωνε τους μισθούς των υπαλλήλων, αφού μείωσε το προσωπικό κατά 40% και τους μισθούς άλλο τόσο, έπαιρνε, για να τα λέμε όλα, το Champions league και πέραν τούτου ουδέν - ή σχεδόν ουδέν. Οπότε, αν σου είπαν ότι κόβοντας τη δημόσια Λερναία Ύδρα θα τονωθεί η αγορά, ξανά ρώτα τους, σε παρακαλώ. Ρώτα, επίσης, αν η απειλή για τα ιδιωτικά κανάλια ήταν τα 6 εκ. που έπαιρνε η ΕΡΤ από τη διαφημιστική πίτα. Αν το ψάξουν θα σου πουν ότι η μείωση μέσα σε έξι χρόνια της πίτας ήταν 80%: από τα 700 εκ. στα 140. Αυτού του αίματος η ΕΡΤ ήταν αθώα.

Έρχομαι στο τρίτο κοινό μας πάθος την DR - τη δημόσια τηλεόραση της πατρίδας σου. Αν η ΕΡΤ δούλευε με τους ανεξάρτητους ιδιώτες παραγωγούς και τεχνικούς, που δεν είναι δημόσιοι υπάλληλοι, όπως κάνουν στην DR, ξέρεις πόσο θα συνέβαλε -contributed για τους μεταφραστές σας (αγγλικά ξέρουν - για τα ελληνικά δεν είμαι σίγουρος)- ο προϋπολογισμός της ΕΡΤ στο GDP; One billion, my friend.

Απευθύνομαι σε σένα για να μην προσφύγω στο τέταρτο κοινό μας πάθος. Την Birgite Nyborg. Μήπως στο BORGEN θα τα έκαναν καλύτερα;

Sincerely yours

 

(Ποιός είναι ο Κώστας Σπυρόπουλος;
Σπούδασε Οικονομικά στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και μετεκπαιδεύτηκε στην τηλεόραση στο Frank N. Magid, Iowa,USA. Οσα δεν διδάχθηκε στο πανεπιστήμιο, τα έμαθε στη μεγάλη σχολή της «Αυγής».
Ιδρυτής του Κινηματογραφικού Εκπαιδευτικού Ινστιτούτου STORYDOC, το οποίο παρέχει επαγγελματική κατάρτιση σε σκηνοθέτες για τη δημιουργία και διεθνή συμπαραγωγή ντοκυμανταιρ. Board Member στο World History Producers και World History Makers. Τα τελευταία 25 χρόνια εργάστηκε ως διευθυντικό στέλεχος στην ελληνική τηλεόραση (ΕΡΤ, ΣΚΑΙ, ΤΕΜΠΟ, GBC, ANTENNA, ΜΕGA). Του αρέσει η δουλεια στο ραδιόφωνο (ΤΟP FM, ΣΚΑΙ, 9,84), αλλά η μεγάλη του αγάπη είναι η γραπτή δημοσιογραφία. Γεννήθηκε στη Ρόδο, αλλα είναι Αρκάς. Ζει στην Αθήνα από το 1966, αλλά είναι Ολυμπιακός.)

 

www.protagon.

Προβλήθηκε 818 φορές

Όλα ξεκινούν από μια Τελεία (Ποτέ δεν ξεχνάμε τους αγαπημένους μας δασκάλους. Κι αυτή είναι μια ιστορία για εκείνους.)

H Τελεία είναι η ιστορία μιας στοργικής δασκάλας που όχι απλώς εμπιστεύεται τις ικανότητες του παιδιού, αλλά το ενθαρρύνει, το υποστηρίζει και εκτιμά τη δουλειά του, όταν το παιδί δεν γνωρίζει από πού να αρχίσει, πιστεύει ότι δεν μπορεί και έχει άρνηση να το προσπαθήσει.