Μια ενότητα με τριάντα περίπου έργα από το Κ.Ε.Ε.Π.Ε.Α ‘’ ΟΡΙΖΟΝΤΕΣ’’ των ατόμων με ειδικές δεξιότητες παρουσιάζεται από τις 7 εως τις 9 Ιουνίου 2019 στο υπαίθριο περιβάλλοντα χώρο του Δήμου Ηλιούπολης ΒΑΓΟΝΙ, οδός Σ. Βενιζέλου 92 στην Ηλιούπολη.
Η έκθεση διοργανώνεται στα πλαίσια της ομαδικής έκθεσης ζωγραφικής και φιλοτεχνημάτων της Ένωσης Καλλιτεχνών και Λογοτεχνών Ηλιούπολης «Το εργαστήρι» σε συνεργασία με το ΚΕΕΠΕΑ ‘’ΟΡΙΖΟΝΤΕΣ’’.
Την έκθεση προλογίζουν ο ιστορικός τέχνης και πολιτικός επιστήμων Λεόντιος Πετμεζάς και η εικαστικός, αγιογράφος, με σπουδές στον Ελληνικό πολιτισμό Μαριλένα Φωκά.
Ο Λεόντιος Πετμεζάς αναφέρει: ’’Η συνύπαρξη των δημιουργών στηρίζεται στην ρυθμισμένη κατάσταση της χρωματικής διευθέτησης και στηv σχεδιαστική αποτύπωση που λειτουργούν σαν κώδικες γραφής και ολοκληρωμένης σύλληψης.
Με δομημένη κατάθεση κινούνται ευπρόσδεκτα στην απόδοση αναπτύσσοντας συνθέσεις που εκπέμπουν ουσιώδεις εκφράσεις αναζητήσεων.
Υπερασπίζονται με διακριτικότητα και συνέπεια την διάσταση των στοιχείων.
Κάθε εργασία με θερμά και ψυχρά πεδία ακτινογραφεί και αναπαριστά συμβολισμούς εκλεπτυσμένης κατάνυξης.
Οι εμπεριστατωμένες εικονογραφήσεις προβάλουν και αγγίζουν σκηνές της προσωπικής σφαίρας κάθε δημιουργού με περίτεχνους τονισμούς που συνδέουν την αισθαντικότητα με την ιδεογραφική κλίση και την λατρευτική αέναη εντρύφηση με την απαράμιλλη γνώση του μεγαλείου’’
Η Μαριλένα Φωκά επισημαίνει : ‘’Οι ορίζοντες της τέχνης μπορεί να τοποθετηθούν πέρα από την πιο δημιουργική φαντασία όταν πρόκειται για εικαστικές αποτυπώσεις παιδιών προικισμένων να εκφράζονται «από μια άλλη αντισυμβατική οπτική γωνία».
Οι αποτυπώσεις τους σε καμβά καθώς οι καμβάδες συνίστανται σε βιβλία με χρώματα, σχήματα, ιδεολογίες και ψυχικές καταστάσεις μας επικοινωνούν την ανάγκη τους «του ανήκειν και συμμετέχειν», της ελευθερίας και της αυτοδιάθεσης.
Το μεγαλείο αυτών των αποδόσεων εκτός από την τεχνική και σχεδιαστική δεξιοτεχνία, είναι η πλήρης αποξένωσή τους από τις τρέχουσες κοινωνικοπολιτικοοικονομικές συνθήκες που έχουν να κάνουν με απόψεις και θεωρήσεις που υπάρχουν στους συμβατικούς καλλιτέχνες π.χ. σχετικά με την απήχηση του έργου τους στο κοινό, κ.α.
Έτσι, το συναίσθημα που αναβλύζει από το έργο των παιδιών των ΟΡΙΖΟΝΤΩΝ είναι αυθόρμητο, συνεχές, ανόθευτο και ειλικρινές προκαλώντας ουσιαστική αισθητική συγκίνηση.
Η ενότητα των έργων τους αποτελείται από τοπιογραφίες, και θαλασσογραφίες αντικείμενα, σύμβολα, γραμμικές ρευστές εκχύσεις χρώματος και κυματομορφές, αλλά και αποτυπώσεις αφηρημένης τέχνης με έντονα τα στοιχεία της art nouvau και επικράτηση των θερμών χρωμάτων.
Οι τεχνοτροπίες που χρησιμοποιούνται ποικίλουν από την μικτή τεχνική, πουαντιγισμό, φωβισμό, ιμπρεσιονισμό κ.α ενορχηστρωμένες μοναδικά και ανεπανάληπτα αποδίδοντας μια ευανάγνωστη ψηφοθέτηση συναισθημάτων κομιστών πανανθρώπινων αληθειών καθιστώντας ευλογία για τον «εικαστικό αναγνώστη» μια τέτοια αισθητική εμπειρία.’’