Τα τέλη καθαριότητας είναι ανταποδοτικά, οι πολίτες πληρώνουν το κόστος του Δήμου για τις υπηρεσίες που απολαμβάνουν.
Εννοείται πως ο Δήμος διαχειρίζεται το κόστος της καθαριότητας κατά το συμφέρον των πολιτών υπακούοντας στον κανόνα «οι καλύτερες υπηρεσίες με το χαμηλότερο κόστος».
Όταν ο Δήμος, ως έχει υποχρέωση, πετυχαίνει μια μείωση του κόστους, δεν είναι λογικό να επιστρέφει στον πολίτη κάποιο ποσόν που του αναλογεί;
Με δεδομένη την «ομολογία» του κ. Δημάρχου πως η εγκατάσταση των υπόγειων κάδων, εκτός των άλλων, ωφέλησε και οικονομικά , δηλαδή μείωσε το κόστος, τι θα επιστραφεί στον πολίτη από αυτή τη μείωση που έγινε για λογαριασμό του;
Θα μειωθούν τα ανταποδοτικά τέλη καθαριότητας;
Αν δεν συμβαίνει αυτό…., δεν κακοποιείται η έννοια της ανταποδοτικότητας των τελών;
Βέβαια ο κ. Δήμαρχος στο ίδιο κείμενο που ανάρτησε στο προσωπικό του λογαριασμό στο FB/19.9.18 μας πληροφορεί : «Έτσι ο Δήμος Ηλιούπολης έχει καταφέρει να κρατήσει σε ικανοποιητικά επίπεδα την καθαριότητα στην πόλη παρά την έλλειψη προσωπικού, χωρίς καμία αύξηση δημοτικών ανταποδοτικών τελών για πέντε ολόκληρα χρόνια».
Είναι γενναίο εκ μέρους του κ. Δημάρχου να αναγνωρίζει ότι η καθαριότητα στην Ηλιούπολη είναι σε «ικανοποιητικά» επίπεδα!
Ο κάθε δημότης που έχει και ιδία αντίληψη της κατάστασης, καταλαβαίνει τι εννοεί ο κ. Δήμαρχος!
Με αφορμή, αυτή την ομολογία – παραδοχή του κ. Δημάρχου, έστω και πλαγίως, εγείρονται επί πλέον ερωτήματα για την υποχρέωσή του να επιστρέψει –μειώσει τα ανταποδοτικά τέλη.
Τα ανταποδοτικά δημοτικά τέλη ορίσθηκαν και καλύπτανε την προ κρίσης εποχή . Ήταν υψηλά και καλύπτανε ανάλογα υψηλά κόστη του Δήμου για υψηλού επιπέδου υπηρεσίες καθαριότητας.
Επί Δημαρχίας του κ. Βαλασόπουλου το «προϊόν» καθαριότητα υποβαθμίστηκε ως αποτέλεσμα, μείωσης προσωπικού, μείωσης μισθολογικού κόστους, μείωσης λόγω εισαγωγής νέων τεχνολογιών (ομολογημένη) αλλά και υποβάθμιση της ποιότητας των υπηρεσιών καθαριότητας (ομολογημένη).
Βέβαια, όλα αυτά είναι θέμα για μια άλλη συζήτηση!
-Με δεδομένο αυτό το περιβάλλον και αυτές τις παραμέτρους κόστους:
Γιατί η τιμή του υποβαθμισμένου προϊόντος «καθαριότητα» που απολαμβάνει ο δημότης , συνεχίζει να χρεώνεται με τιμές κόστους προ κρίσης;
-Ποιός «καρπούται» τη διαφορά από την ομολογημένη υποβάθμιση της καθαριότητας;
-Δεν είναι λίγο «σόλοικο» να παρουσιάζεται ως παροχή στους Ηλιουπολίτες η μη αύξηση των ανταποδοτικών τελών επί πενταετία;
Μη μας διαφεύγει πως σε πολλά προϊόντα και υπηρεσίες τα τελευταία χρόνια γνωρίζουμε σημαντικές, είναι η αλήθεια , μειώσεις τιμών.
Ο Δήμος Ηλιούπολης γιατί δεν χαμηλώνει τις τιμές του προϊόντος «καθαριότητα» ως έχει υποχρέωση αλλά αντίθετα συνεχίζει να το «πουλάει» ακριβά;
Τα ερωτήματα που πιθανόν αναδύονται από τα παραπάνω θα είχε ενδιαφέρον να τύχουν απαντήσεων από όλες τις Δημοτικές παρατάξεις και κύρια από αυτήν που θεσμικά είναι επιφορτισμένη με τον ρόλο της «αξιωματικής αντιπολίτευσης» του Δήμου!
Διοίκηση του Δήμου είναι όλοι και οι οκτώ (8) δημοτικές παρατάξεις και στο δρόμο για τις εκλογές πρέπει να γνωρίζουμε «ποιούς θα αφήσουμε και με ποιόν θα πάμε»!
Αυτααά!!
Γιώργος Μπαλτάς
21.9.2018