Την Τετάρτη 6/6/2018, συμμετείχα στη συνάντηση του Αντιδημάρχου κ. Χατζηδάκη με κατοίκους της Αγίας Μαρίνας, για τις νέες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που ήδη εφαρμόζονται στις οδούς Παπάγου, Κιθαιρώνος και στις κάθετες σε αυτές οδούς.
Στη συνάντηση παραβρέθηκε για λίγο ο Δήμαρχος κ. Βασίλης Βαλασόπουλος, ο Διευθυντής και δύο μηχανικοί της Τεχνικής Υπηρεσίας (Τ.Υ.) του Δήμου, καθώς και κάποιοι Δημοτικοί Σύμβουλοι δύο παρατάξεων από τις επτά της αντιπολίτευσης («Λαϊκή Συσπείρωση Ηλιούπολης» και «ΗΛΙΟΥ-πόλις, Ανθρώπινη πόλη»).
Η προσέλευση των κατοίκων ήταν πολυάριθμη, γεγονός που πιστοποιεί τη σοβαρότητα του θέματος.
Ακούστηκαν οι προβληματισμοί και οι ενστάσεις των κατοίκων για τα σημεία (που δεν είναι και λίγα) που δυσκολεύουν την πρόσβαση των οχημάτων από και προς τις κατοικίες τους, την ασφαλή μετακίνηση πεζών και οχημάτων σε ώρες αιχμής, καθώς και την ασφαλή μετακίνηση των μαθητών από και προς το σχολείο τους (3ο Δημοτικό Σχολείο).
Επίσης από τους κατοίκους κατατέθηκαν προτάσεις - κάποιες ήταν και γραπτές- που έχουν ιδιαίτερη σημασία, αφού είναι τεκμηριωμένες.
Τα προσωπικά μου γενικά συμπεράσματα από τη συζήτηση χωρίς να υπεισέλθω στα ειδικά θέματα κάθε μίας οδού, είναι:
1. Όλοι συμφωνούμε πως στις μεγάλες πόλεις και ειδικά στα πυκνοκατοικημένα σημεία τους, είναι απαραίτητες οι μονοδρομήσεις των οδών γιατί εξασφαλίζουν ταχύτητα και ασφάλεια στις μετακινήσεις πεζών και οχημάτων.
2. Οι μονοδρομήσεις πρέπει να είναι στα πλαίσια της επικαιροποιημένης και εγκεκριμένης κυκλοφοριακής μελέτης.
3. Οι μονοδρομήσεις δεν λύνουν πάντοτε προβλήματα, αντιθέτως μπορούν και να δημιουργήσουν, αν για παράδειγμα ένας δρόμος διπλής κατεύθυνσης μετατρέπεται σε μονόδρομο χωρίς να έχει προβλεφθεί η ασφαλής και ταχεία διέξοδος των οχημάτων του ρεύματος που καταργείται.
4. Οι νέες ρυθμίσεις που ήδη ισχύουν, μπορεί να έχουν λύσει προβλήματα σε κάποιους δρόμους της περιοχής (αυτό αναφέρθηκε από κάποιους κατοίκους), αλλά το πρόβλημα έχει μεταφερθεί σε άλλους δρόμους.
5. Η πληθώρα των προτάσεων και εναλλακτικών λύσεων που ακούστηκαν επιβεβαιώνουν πως ήταν ΤΕΡΑΣΤΙΟ ΛΑΘΟΣ της Δημοτικής Αρχής να αποφύγει τον ουσιαστικό διάλογο με τους κατοίκους της Αγίας Μαρίνας και να προτιμήσει τη νομιμοποίηση των ήδη ειλημμένων αποφάσεων της, από ένα θεσμικό μεν όργανο (Επιτροπή Διαβούλευσης) αλλά για την περίπτωση μη ενδεδειγμένο.
6. Η μη ύπαρξη ουσιαστικού διαλόγου εξέθεσε και τους άριστους επιστήμονες της Τ.Υ. του Δήμου. Η επιστημονική γνώση όταν συνδυαστεί με την γνώση της εμπειρίας και της καθημερινότητας των κατοίκων, δίνει άριστα αποτελέσματα.
Και αυτή τη δυνατότητα η Δημοτική Αρχή τη στέρησε από τους μηχανικούς της, αφού δεν ήθελε το διάλογο με ένα ευρύ σώμα κατοίκων πριν την εφαρμογή των αποφάσεων της.
7. Στις άδικες και απαξιωτικές εκφράσεις, σε κάποιες ελάχιστες περιπτώσεις κατοίκων για τους υπαλλήλους του Δήμου, κανένας από τη Διοίκηση δεν αισθάνθηκε την ανάγκη να τους υπερασπιστεί. Αυτό ακριβώς που χρειάστηκε να κάνει και έκανε, ο ένας μηχανικός για τη συνάδελφο του.
Μετά από όλα αυτά προτείνω:
1. Την άμεση κωδικοποίηση των επισημάνσεων και των προτάσεων των κατοίκων.
2. Την εξέταση κάθε μίας περίπτωσης ξεχωριστά, σε συνδυασμό με μετρήσεις και αυτοψίες στις ώρες αιχμής.
3. Να ληφθούν ΑΜΕΣΑ μέτρα για την αποφυγή ατυχημάτων στα σημεία που έχουν επισημανθεί από τους κατοίκους ως ιδιαιτέρως επικίνδυνα.
4. Να επανατοποθετηθούν οι πινακίδες του Κ.Ο.Κ. που από προχειρότητα και βιασύνη τοποθετήθηκαν σε σημεία μη ορατά από οδηγούς και πεζούς, αυξάνοντας έτσι τις πιθανότητες ατυχήματος.
Κώστας Γ. Σεφτελής
Ανεξάρτητος Δημοτικός Σύμβουλος Ηλιούπολης