Ανοιχτή επιστολή Α. Βαγενά προς Λ. Κονιόρδου για τις θεατρικές επιχορηγήσεις

Άρτος και Θεάματα 28 Ιουλίου 2017

Την αντίθεση της για την κατανομή των επιχορηγήσεων που δόθηκαν από το Υπουργείο Πολιτισμού στα επαγγελματικά θεατρικά σχήματα του ελεύθερου θεάτρου για τη χειμερινή θεατρική περίοδο 2017-2018, εξέφρασε με επιστολή της στην υπουργό Πολιτισμού και Αθλητισμού, Λυδία Κονιόρδου, η ηθοποιός και βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Άννα Βαγενά, κάνοντας λόγο για άνιση κατανομή των ποσών, αδικία εις βάρος των νέων προσώπων και δυνάμεων του θεάτρου και ανακύκλωσης πάλι των «ίδιων και των ίδιων».

Η ηθοποιός έκανε λόγο για τη διατήρηση μίας παλιάς φιλοσοφίας που χωρίζει τα επιχορηγούμενα σχήματα σε τρεις κατηγορίες, με την α' κατηγορία να έχει πάντα την εύνοια και να λαμβάνει τα τεράστια ποσά και των β' και γ' κατηγοριών που ήταν πάντα οι αδικημένες, λαμβάνοντας αισθητά μικρότερες επιχορηγήσεις.

«Κατά τη γνώμη μου, έπρεπε σε αυτή την πρώτη προσπάθεια επαναλειτουργίας του θεσμού να δοθεί μεγαλύτερη στήριξη σε νέα πρόσωπα και νέες δυνάμεις του θεάτρου μας.

Κρίμα που χάθηκε μία ωραία ευκαιρία να δείξουμε ότι αλλάζουμε νοοτροπία. Όχι πάλι οι ίδιοι και οι ίδιοι», καταλήγει η κ. Βαγενά.

Αναλυτικά η επιστολή:

«Ανοιχτή επιστολή

Προς την Αξιότιμη Υπουργό Πολιτισμού και Αθλητισμού

κ. Λυδία Κονιόρδου

Αγαπητή Λυδία,

Διάβασα την κατανομή των επιχορηγήσεων που δόθηκαν από το Υπουργείο Πολιτισμού στα επαγγελματικά θεατρικά σχήματα του ελεύθερου θεάτρου για τη χειμερινή θεατρική περίοδο 2017-2018. Γνωρίζεις ότι υποστήριξα με θέρμη αυτή σου την πρωτοβουλία, γιατί πιστεύω ότι είναι πολύ σημαντική. Διαβάζοντας, όμως, την κατανομή των ποσών ανάμεσα στα επιλεχθέντα σχήματα, θα ήθελα να σου εκφράσω κάποιες σκέψεις μου.

Δυστυχώς, η φιλοσοφία της κατανομής των επιχορηγήσεων είναι ίδια με αυτή του παρελθόντος. Έχω τεράστια πείρα πάνω στο θέμα, διότι επί τριάντα και πλέον χρόνια, από τότε που ξεκίνησε ο θεσμός των επιχορηγήσεων, έχω κάνει αναρίθμητες αιτήσεις, στην αρχή για λογαριασμό του “Θεσσαλικού Θεάτρου” και αργότερα για το θέατρο “Μεταξουργείο” και γνωρίζω καλά τη λογική των εκάστοτε επιτροπών.

Κατέτασσαν πάντα τα επιχορηγούμενα σχήματα σε κατηγορίες, την α' κατηγορία με αυτούς που είχαν πάντα την εύνοια και έπαιρναν τεράστια ποσά και των άλλων, που ανήκαν στην β' ή γ' κατηγορία και ήταν πάντα αδικημένοι.

Το ίδιο, δυστυχώς, ισχύει και με τη φετινή απόφαση. Δεν μπορώ, για παράδειγμα, να καταλάβω γιατί το “Νέο Ελληνικό Θέατρο” του Γιώργου Αρμένη ή το θέατρο “Σφενδόνη” της Άννας Κοκκίνου κατατάσσονται στη β' ή γ' κατηγορία των επιχορηγούμενων. Αυτό είναι ένα από τα πολλά παραδείγματα που θα μπορούσα να αναφέρω.

Κατά τη γνώμη μου, έπρεπε σε αυτή την πρώτη προσπάθεια επαναλειτουργίας του θεσμού να δοθεί μεγαλύτερη στήριξη σε νέα πρόσωπα και νέες δυνάμεις του θεάτρου μας. Κρίμα που χάθηκε μία ωραία ευκαιρία να δείξουμε ότι αλλάζουμε νοοτροπία. Όχι πάλι οι ίδιοι και οι ίδιοι.

Με εκτίμηση,

Άννα Βαγενά»

Πηγή: Καθημερινή. 

Προβλήθηκε 1951 φορές

Ελλάδα - Σκωτία στα πλέι οφ ανόδου του Nations League

Έπειτα από μία εξαιρετική παρουσία στους ομίλους του Nations League, η Εθνική Ελλάδας τερμάτισε στη δεύτερη θέση του ομίλου της πίσω από την Αγγλία, με την οποία ισοβάθμησε στην πρώτη θέση, αλλά έχασε την κορυφή στη διαφορά γκολ.

Η συνταγή της ημέρας, Παρασκευη 22 Νοεμβρίου 2024: ''Παντζαροσαλάτα με πορτοκάλια, νεροκάρδαμο και πικάντικο γιδοτύρι''

Παντζάρι, πορτοκάλι, κατσικίσιο τυρί. Γνήσια χειμωνιάτικες γεύσεις και ωραία αρώματα σε μια σαλάτα ιδανική για ένα τραπέζι στο σπίτι, που μπορούμε όμως να απολαύσουμε και ως ελαφρύ κύριο πιάτο.

Η συνταγή της ημέρας, Πέμπτη 21 Νοεμβρίου 2024: ''Χοιρινό αφέλια με πατάτες αντιναχτές, από την Κύπρο''

Είναι από τις πιο διάσημες κυπριακές συνταγές, και δικαίως, αφού πρόκειται για απαράμιλλης νοστιμιάς χοιρινό και για τις πιο λαχταριστές πατάτες που έχουμε δοκιμάσει.