Σήμερα 25 Μαΐου 2017, ημέρα Πέμπτη και ώρα 16:30 στο Δημοτικό Κατάστημα συνεδρίασε το Δημοτικό Συμβούλιο Ηλιούπολης, σύμφωνα με την οικ.13681/19.5.2017 πρόσκληση του κ. Προέδρου, που δόθηκε σε κάθε Σύμβουλο, σύμφωνα με τα άρθρα 65 και 67 του Ν. 3852/2010.
Μετά τη διαπίστωση ότι το Συμβούλιο βρίσκεται σε απαρτία αφού σε σύνολο μελών σαράντα ενός είναι παρόντα τριάντα τρία δηλ. οι κ.κ. 1. Πανταζόπουλος Ηλίας, Πρόεδρος, 2. Κουρή Μαρία, Γραμματέας, 3. Γιαννάκης Χρήστος, 4. Χωματά Αικατερίνη, 5. Χατζηδάκης Γεώργιος, 6. Παπαδόπουλος Κων/νος, 7.Μαρκουλάκη Αικατερίνη, 8. Ψυρρόπουλος Ευστάθιος, 9. Σερέτη Χριστίνα, 10. Καλαρρύτης Χρήστος, 11.Ζαννιά Ευφημία, 12. Αντζινάς Ιωάννης, 13. Γιαννόπουλος Θεμιστοκλής, 14. Δημητρόπουλος Άγγελος, 15.Κορμά - Γκουτζιάνα Δήμητρα, 16. Καλούδης Κων/νος, 17. Μπασούρης Μαρίνος, 18. ΠαναγιώταρηςΑναστάσιος, 19. Καπίρη Ελένη, 20. Κοκοτίνης Χρήστος, 21. Καλαντίδης Δημήτριος, 22. ΑσβεστάςΔημήτριος, 23. Αντύπας Γεώργιος, 24. Δουβή Αγγελική, 25. Αγαδάκος Γεώργιος, 26. Τσατσούλη Αναστασία,27. Μαργαρώνης Παναγιώτης, 28. Κουρής Μιχαήλ, 29. Πανταζόπουλος Δημήτριος, 30. Πούλος Ιωάννης, 31.Πίκουλα Αργυρώ, 32. Σόφης Γεώργιος, 33. Σεφτελής Κων/νος, ότι οι κ.κ. 1. Χρυσουλάκης Φώτιος, Αντιπρόεδρος, 2. Βιδάλης Παναγιώτης, 3. Κούρτης Ανδρέας, 4. Νικηφόρος Ιωάννης, 5. Γρηγορέας Ιωάννης,
6. Γεωργίου Δημήτριος, 7. Αναγνώστου Ιωάννης, 8. Ευσταθίου Αναστάσιος, δεν προσήλθαν αν και προσκλήθηκαν νόμιμα, ότι ο Δήμαρχος, κ. Βασίλειος Βαλασόπουλος, είναι παρών, ο κ. Πρόεδρος κήρυξε την έναρξη της συνεδρίασης.
Παρόντες στη συνεδρίαση είναι ο Γενικός Γραμματέας του Δήμου, κ. Αναστόπουλος, ο Νομικός Σύμβουλος του Δήμαρχου κ. Μανταδάκης, ο τεχνικός σύμβουλος του Δημάρχου κ. Παπαγεωργίου, ο Συμπαραστάτης του Δημότη κ. Αραμπατζής και η Πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων, κ. Καραγιαννίδου.
Τα πρακτικά της συνεδρίασης τηρεί η μόνιμη υπάλληλος του Δήμου, Καλπουζάνη Αμαλία.
ΑΡ. ΑΠΟΦ.: 172/2017
ΠΕΡΙΛΗΨΗ: Αναδιοργάνωση Δημοτικής Συγκοινωνίας
(Από τη συνεδρίαση έχουν αποχωρήσει οι δημοτικοί σύμβουλοι κ.κ. Αγαδάκος, Δημ. Πανταζόπουλος, Πούλος, Δουβή, Μπασούρης, Γιαννάκης)
Ο Αντιδήμαρχος κ. Χατζηδάκης, που εισηγήθηκε το 6 ο θέμα της ημερήσιας διάταξης, έθεσε υπόψη των μελών του Δημοτικού Συμβουλίου, την 66/2017 απόφαση της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής, με την οποία εγκρίθηκε η αναδιοργάνωση της Δημοτικής Συγκοινωνίας, η οποία προέκυψε βάσει της συνταχθείσας συγκοινωνιακής μελέτης και μελέτη βιωσιμότητας του τεχνικού Γραφείου Βόσκογλου – Μάρης. Η μελέτη
υλοποιήθηκε κατόπιν της συνεργασίας του τμήματός μας και του Αντιδημάρχου Ποιότητας Ζωής κ. Καλλαρύτη.
Συνεχίζοντας, ενημέρωσε το Σώμα λεπτομερειακά για το νομικό πλαίσιο, την υφιστάμενη κατάσταση, την πρόταση αναδιοργάνωσης και την βιωσιμότητα που αφορά την αναδιοργάνωση της δημοτικής συγκοινωνίας και κάλεσε το Σώμα να αποφασίσει για τη λήψη κανονιστικής απόφασης.
Το Δημοτικό Συμβούλιο
αφού είδε τις διατάξεις των άρθρων 73, 74 και 75 του Ν. 3852/2010 και το Ν. 3463/2006 (Δ.Κ.Κ.) το άρθρο 34 του Ν. 2696/99 ως τροποποιήθηκε με τον Ν.3542/07 (Κ.Ο.Κ.)
Κατά Πλειοψηφία Αποφασίζει
(Δηλώνοντας λευκό οι κ.κ. Τσατσούλη, Μαργαρώνης και Σεφτελής)
Εγκρίνει την λήψη κανονιστικής απόφασης για την αναδιοργάνωση της Δημοτικής Συγκοινωνίας η οποία προέκυψε βάσει της συνταχθείσας συγκοινωνιακής μελέτης και μελέτη βιωσιμότητας του τεχνικού Γραφείου Βόσκογλου – Μάρης, και έχει ως εξής:
Νομικό Πλαίσιο
Η δρομολόγηση των δημοτικών λεωφορειακών γραμμών τόσο των υφιστάμενων όσο και των προτεινόμενων, θα γίνει σύμφωνα με τις διατάξεις του εδαφίου 17, του άρθρου 6, του Ν. 2669/1998. Εκ των υφιστάμενων τριών (3) γραμμών οι γραμμές Νο 1 και Νο 2, έχουν λάβει έγκριση ανάθεσης εκτέλεσης συγκοινωνιακού έργου από το Υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών, βάσει της με αρ. πρ. Α- 57825/5560/4-10-2001 Υπουργικής Απόφασης.
Η εν λόγω απόφαση, έλαβε υπόψη την υπ.αρ. 903/2001 απόφαση ΟΑΣΑ (απόσπασμα πρακτικού 198, της συνεδρίασης Δ.Σ. ΟΑΣΑ της 7/9/2001), η οποία απόφαση έλαβε υπόψη την απόφαση του Δημοτικού Συμβ. 251/2001.
Γενικά
Η παρούσα Τεχνική έκθεση προέκυψε βάση της συνταχθείσας μελέτης των μελετητικών γραφείων των Νικολάου Βόσκογλου και Ιωάννη Μάρη, κατόπιν της από 3/10/2016 σύμβασης.
Κατόπιν της εξέτασης και αξιολόγησης της υφιστάμενης εξυπηρέτησης του Δήμου Ηλιούπολης τόσο από το δίκτυο των γραμμών του ΟΑΣΑ όσο και των υφιστάμενων δημοτικών γραμμών, διαπιστώθηκε ότι τα εν λόγω δίκτυα συγκοινωνιών δεν λειτουργούν συμπληρωματικά ως θα έπρεπε αλλά λειτουργούν επικαλυπτόμενα.
Η εν λόγω μελέτη περιλαμβάνει τρεις (3) ενότητες.
Στην πρώτη ενότητα, αποτυπώνεται και αναλύεται το υφιστάμενο δίκτυο γραμμών του ΟΑΣΑ. Το εν λόγω δίκτυο απεικονίζεται στο σχέδιο 1.
Στην δεύτερη ενότητα, αποτυπώνεται το υφιστάμενο δίκτυο γραμμών της δημοτικής συγκοινωνίας
Στην τρίτη ενότητα παρουσιάζεται η πρόταση για την αναδιοργάνωση του δικτύου των δημοτικών γραμμών και δίδεται μια προσεγγιστική εκτίμηση του ετήσιου λειτουργικού κόστους της κάθε γραμμής.
Υφιστάμενη Κατάσταση
Στον Δήμο μας, λειτουργούν τρεις (3) δημοτικές γραμμές που συνδέουν περιοχές της Άνω και Κάτω Ηλιούπολης με τους σταθμούς μετρό «Δάφνη», «Άγιο Δημήτριο» και «Ηλιούπολη».
Στις γραμμές αυτές που λειτουργούν από 07:00 έως και 17:00 κατά τις ημέρες Δευτέρα έως Παρασκευή με ενδιάμεση παύση μεταξύ 11:00 και 12:00, δρομολογούνται τρία (3) λεωφορεία του Δήμου τύπου MIDI και κανονικά.
Οι γραμμές Νο 1 και Νο 2 ακολουθούν διαδρομές πολύ διαφορετικές το πρωί και το απόγευμα. Το πρωί συνδέουν την πόλη με το σταθμό του μετρό «Άγιος Δημήτριος» ενώ το απόγευμα με το σταθμό του μετρό «Δάφνη». Τα προγραμματιζόμενα ημερήσια δρομολόγια είναι πέντε (5), το μήκος της γραμμής είναι περίπου 14,00χλμ και το εκτελούμενο ημερήσιο συγκοινωνιακό έργο είναι περί τα 70 χλμ.
Το δρομολόγιο της γραμμής 1, απεικονίζεται το μεν πρωινό στο σχέδιο 2, το δε απογευματινό δρομολόγιο στο σχέδιο 3.
Ομοίως, το δρομολόγιο της γραμμής 2, απεικονίζεται το μεν πρωινό στο σχέδιο 4, το δε απογευματινό δρομολόγιο στο σχέδιο 5.
Η γραμμή Νο 3, εκτελείται από Δευτέρα έως Παρασκευή από τις 9:00 π.μ. έως και τις 12:00 μ.μ.. Το μήκος της γραμμής είναι περίπου 8,5χλμ και το εκτελούμενο ημερήσιο συγκοινωνιακό έργο είναι περί τα 17,00 χλμ. Το δρομολόγιο της γραμμής 3, απεικονίζεται στο σχέδιο 6.
Εξετάζοντας και συγκρίνοντας τα δύο (2) δίκτυα αστικής συγκοινωνίας εξάγεται ότι οι διαδρομές τους ταυτίζονται σε μεγάλο βαθμό χωρίς να υπάρχει– πέρα της δωρεάν μετακίνησης που προσφέρεται από τις δημοτικές γραμμές – ουσιαστικό κυκλοφοριακό όφελος. Επίσης, σχετικά με τις δημοτικές συγκοινωνίες, λόγω του ότι δεν καταβάλλεται από τους επιβάτες κόμιστρο, δεν δύναται να υπάρξουν διαθέσιμα στοιχεία επιβατικής κίνησης ανά γραμμή ανά ημέρα, ανά ώρα και ούτε στοιχεία για τη διακύμανση της επιβατικής κίνησης της κάθε γραμμής.
Πρόταση Αναδιοργάνωσης
Η σύνταξη της παρούσας πρότασης έγινε λαμβάνοντας υπόψη την βελτίωση των ενδοδημοτικών μετακινήσεων, τη διασύνδεση των κέντρων εξυπηρέτησης πολιτών, τη βελτίωση του επιπέδου επισκεψιμότητας των εμπορικών δραστηριοτήτων και την προώθηση της συνδυασμένης μεταφοράς μετακινήσεων με λεωφορειακές γραμμές και μετρό.
Χαρακτηριστικό των προτεινόμενων νέων διαδρομών είναι ότι και οι τρεις (3) προτεινόμενες δημοτικές γραμμές, διέρχονται από την πλ. Εθν. Αντίστασης, από την πλ. Π.Π. Γερμανού (ΙΚΑ) από την πλ. Κανάρια, από τις λεωφ. Α. Παπανδρέου και Ειρήνης, ενώ καλύπτονται επίσης και οι εμπορικές αναπτύξεις κατά μήκος των οδών Δημοκρατίας και Μαρ. Αντύπα.
Οι προτάσεις είναι (σχέδιο Νο 10):
- Κατάργηση των απογευματινών διαδρομών των γραμμών Νο1 και Νο 2.
- Η πρωινή διαδρομή της υφιστάμενης γραμμής Νο 1 παραμένει αμετάβλητη με μήκος 14,13 χλμ. (σχέδιο Νο7)
- Η διαδρομή της γραμμής Νο 2 διαμορφώνεται ως εξής (σχέδιο Νο8):
Διαδρομή προς σταθμό μετρό «Ηλιούπολη»: Μεταφορά τέρματος στο Νεκροταφείο.
Νεκροταφείο - συν. Αναστάσεως - αρ. Βελισσαρίου - δεξ. Αλ. Παναγούλη - συν. Διγενή - συν. Δημοκρατίας – Πλ. Ανεξαρτησίας – συν. Δημοκρατίας - δεξ Μεσολογγίου - αρ. Κερασούντος - αρ. Ηλιουπόλεως - συν. Μαρ. Αντύπα – Πλ. Κανάρια – δεξ. Παπανδρέου - συν. Πρωτόπαππα - δεξ. Ειρήνης – Πλ.Εθν.Αντίστασης - δεξ. Σοφ.Βενιζέλου - δεξ. Πύρρωνος - αρ.Χ.Τρικούπη - αρ.Κλεάνθους - Τέρμα.
Διαδρομή προς Νεκροταφείο:
Κλεάνθους - αρ. Σοφ. Βενιζέλου – Πλ.Εθν.Αντίστασης – Ειρήνης - αρ. Πρωτόπαππα - αρ. Α.Παπανδρέου – Πλ.Κανάρια - δεξ. Μαρ. Αντύπα - δεξ. Προύσσης - δεξ. Δημοκρατίας – Πλ.Ανεξαρτησίας – δεξ. Δημοκρατίας - συν. Διγενή - συν. Αλ.Παναγούλη - αρ. Ελ.Βενιζέλου - δεξ. Αναστάσεως – Τέρμα.
Συνολικό μήκος διαδρομής περίπου ~12,33 χλμ.
- Η διαδρομή της γραμμής Νο 3 διαμορφώνεται ως εξής (σχέδιο Νο 9):
Διαδρομή προς Νεκροταφείο:
Αφετηρία στη συμβολή των οδών Αλιμούντος & Νυμφών. – Αλιμούντος - δεξ. Κυπρίων Ηρώων - Πλ.25ης Μαρτίου - δεξ Σοφ. Βενιζέλου - δεξ. Πύρρωνος - αρ. Χ. Τρικούπη - αρ. Κλεάνθους - αρ. Σοφ. Βενιζέλου - αρ. Ηρώς Κων/πούλου - Πλ.Π.Π. Γερμανού - δεξ. Μαρ. Αντύπα - Πλ. Κανάρια - δεξ. Α. Παπανδρέου - συν. Πρωτόπαππα -δεξ. Λ. Ειρήνης - Πλ.Εθν. Αντίστασης - δεξ. Σοφ .Βενιζέλου - Πλ. Παραθύρα - αρ. Αρχιμήδους - δεξ. Αναστάσεως - μέχρι το τέρμα στο ύψος της εισόδου του Νεκροταφείου.
Διαδρομή προς Όρια Δήμου με Αργυρούπολη:
Από είσοδο του Νεκροταφείου - συν. Αναστάσεως - αρ. Αρχιμήδους - δεξ. Νεύτωνος - αρ. Αλ. Παναγούλη - Πλ. Παραθύρα - δεξ. Σοφ. Βενιζέλου - Πλ. Εθν. Αντίστασης - δεξ. Λ. Ειρήνης - αρ. Πρωτόπαπά - συν. Α. Παπανδρέου - Πλ. Κανάρια - δεξ. Μαρ. Αντύπα - Πλ.Π.Π. Γερμανού - δεξ. Κοτζιά - Πλ.25ης Μαρτίου - δεξ. Κυπρίων Ηρώων - αρ. Φειδίου - δεξ. Νυμφών μέχρι Αλιμούντος.
Συνολικό μήκος διαδρομής περίπου ~13,66 χλμ.
Η γραμμή Νο3 που εξυπηρετεί την μετάβαση και επιστροφή από το Νεκροταφείο να λειτουργεί και τα Σάββατα ενώ οι άλλες δύο (2) γραμμές να λειτουργούν κατά τις ημέρες Δευτέρα έως Παρασκευή.
Η συχνότητα των δρομολογίων να είναι ανά ώρα και στις τρεις (3) γραμμές.
Τα λεωφορεία να είναι τύπου MIDI - μήκους μέχρι 8,5μ.
Η λειτουργία των γραμμών κατά τις εργάσιμες ημέρες να ξεκινά στις 07:00π.μ. και το τελευταίο δρομολόγιο να γίνεται στις 19:00. Στη Γραμμή Νο 3 προτείνεται να λειτουργεί και τα Σάββατα, με το πρώτο δρομολόγιο να εκτελείται επίσης στις 07:00 και το τελευταίο στις 16:00
Βιωσιμότητα
Παραδοχές:
Για την προσέγγιση του λειτουργικού κόστους χρησιμοποιήθηκαν επιπλέον και οι παρακάτω παραδοχές:
Κατανάλωση λεωφορείων MIDI 0,3511 λίτρα/χλμ.
Τιμή πετρελαίου ανά λίτρο 1,2€
Ιδιόκτητα λεωφορεία.
Μέση ταχύτητα λειτουργίας των λεωφορείων κατά την ώρα αιχμής. 18,0 χλμ./ώρα.
Χρόνος εξομάλυνσης χρόνων διαδρομής - 12% του χρόνου κίνησης δύο κατευθύνσεων.
Διάρκεια βάρδιας οδηγών 6,25 ώρες
Ημέρες εργασίας οδηγών ανά μήνα 22
Μήνες εργασίας οδηγών ανά έτος 11.
Ετήσιο κόστος μισθοδοσίας ασφαλιστικών εισφορών κλπ. οδηγών 20.000€
Προκύπτοντα στοιχεία:
Γραμμή Νο 1: Οχηματοχιλιόμετρα ανά έτος: 46.567
Απαιτούμενα λεωφορεία: 1
Απαιτούμενοι οδηγοί: 2,16
Ετήσιο κόστος λειτουργίας: 94.337€
Κόστος ανά διανυόμενο χλμ.: 2,0258€
Γραμμή Νο 2: Οχηματοχιλιόμετρα ανά έτος: 40.635
Απαιτούμενα λεωφορεία: 1
Απαιτούμενοι οδηγοί: 2,14
Ετήσιο κόστος λειτουργίας: 90.662
Κόστος ανά διανυόμενο χλμ.: 2,2311
Γραμμή Νο 3: Οχηματοχιλιόμετρα ανά έτος: 51.917
Απαιτούμενα λεωφορεία: 1
Απαιτούμενοι οδηγοί: 2,40
Ετήσιο κόστος λειτουργίας: 103.358€
Κόστος ανά διανυόμενο χλμ.:1,9908€
Επιπλέον:
Συνολικό ετήσιο συγκοινωνιακό έργο: 139.119
Απαιτούμενα λεωφορεία: 4
Απαιτούμενοι οδηγοί: 6,70 – ισοδύναμες βάρδιες εργασίας
Συνολικό ετήσιο κόστος λειτουργίας του δικτύου: 288.357€
Συνολικό χιλιομετρικό κόστος: 2,0727€
Κατανομή ετήσιου λειτουργικού κόστους σε κατηγορίες:
Κόστος καυσίμων: 20,13%
Κόστος ελαστικών: 1,50%
Κόστος συντήρησης: 7,28%
Κόστος ασφάλισης και τελών κυκλοφορίας: 5,82%
Μισθοδοσία οδηγών: 46,45%
Λοιπές δαπάνες υποστήριξης της λειτουργίας: 9,74%
Απρόβλεπτα: 9,09%
Κάποιες από τις παραπάνω παραδοχές, όπως π.χ. οι ημέρες και ώρες λειτουργίας των γραμμών, η συχνότητα δρομολογίων και τα μήκη των διαδρομών κ.α. ενδεχομένως να τροποποιηθούν από το Δημοτικό Συμβούλιο.
Για το λόγο αυτό το πρόγραμμα εκτίμησης του λειτουργικού κόστους αναπτύχθηκε κατά τέτοιο τρόπο ώστε να μπορούν πολύ εύκολα να εισαχθούν τα νέα δεδομένα και να προκύπτει το αντίστοιχο κόστος.
Η απόφαση αυτή πήρε αριθμό 172/2017 και είναι αναρτητέα στο διαδίκτυο.