Το παραμύθι για τον πόλεμο!!!
Πώς (δεν) ξεκινά ένας πόλεμος;
«Κι όμως ο πόλεμος στη Συρία ξεκίνησε από ένα γκραφίτι»: Με αυτόν τον τίτλο «καρμπόν» ταξιδεύει τις τελευταίες μέρες από σάιτ σε σάιτ ένα αφιέρωμα για τα 6 χρόνια από το Μάρτη του 2011, όταν ξέσπασε ο πόλεμος στη Συρία.
Σύμφωνα με το κείμενο, ο πόλεμος ξεκίνησε με ένα σύνθημα ενάντια στον Ασαντ που γράφτηκε σε τοίχο σχολείου από μια παρέα παιδιών, τα οποία δέχτηκαν βασανιστήρια από το «καθεστώς», προκαλώντας κύμα κινητοποιήσεων από το συριακό λαό.
Οι χιλιάδες επισκέπτες των ιστοσελίδων που αναπαράγουν το άρθρο δεν θα διαβάσουν για τον πραγματικό χαρακτήρα του πολέμου που είναι σε εξέλιξη με επίκεντρο τη Συρία. Θα «μάθουν» ότι η ευθύνη για το μακελειό βαραίνει σχεδόν αποκλειστικά την κυβέρνηση Ασαντ και ότι τέτοια ιμπεριαλιστικά εγκλήματα εκκινούν από ένα λίγο - πολύ τυχαίο περιστατικό.
Οτι δεν ευθύνονται οι συγκρούσεις και οι ανταγωνισμοί ανάμεσα στα καπιταλιστικά κράτη και τις συμμαχίες τους, στο φόντο της οικονομικής κρίσης. Τέτοιες βολικές ερμηνείες που αναπαράγονται γύρω από τον πόλεμο σε ολόκληρη την περιοχή δεν «βλέπουν» τους ιμπεριαλιστικούς σχεδιασμούς, π.χ. το σχέδιο «Μεγάλη Μέση Ανατολή» και την «Αραβική Ανοιξη», την οποία τότε πολλοί καλοθελητές αποθέωναν.
Ομως αυτές οι ερμηνείες είναι βολικές μόνο για το σύστημα και όχι για το λαό, αφού κρύβουν τις αιτίες του πολέμου, της προσφυγιάς και της εξαθλίωσης για να αποδυναμώσουν την πάλη για την ανατροπή του.
Και το άλλο με τους φτωχούς...
Για να μην πεινάσουν
«Την απουσία ανταγωνιστικότητας της ελληνικής σημαίας έρχονται να θυμίσουν για μια ακόμα φορά τα τελευταία στοιχεία από το προφίλ του ελληνόκτητου εμπορικού στόλου, που δείχνουν ότι η γαλανόλευκη έχασε το τελευταίο έτος 62 πλοία. Μαζί με αυτά που απώλεσε το 2015, εμφανίζει πια στη δύναμή της εκατό λιγότερα ποντοπόρα πλοία».
Κάπως έτσι καταγράφηκαν στην πλειοψηφία του Τύπου τα στοιχεία της ετήσιας έκθεσης της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου. Ποια είναι η πραγματικότητα;
Αυτή που έγραψε την ίδια μέρα ο «Ριζοσπάστης»: Οτι η μεταφορική ικανότητα του στόλου των Ελλήνων εφοπλιστών παρουσιάζει αύξηση κατά 8.166.193 dwt σε σχέση με το 2016 και παραμένει στην πρώτη θέση παγκοσμίως, τόσο σε αριθμό πλοίων, όσο και σε χωρητικότητα.
Οτι μόνο τους δύο πρώτους μήνες του 2017, οι Ελληνες εφοπλιστές επένδυσαν 1,145 δισ. δολάρια και απέκτησαν 60 πλοία, κατέχοντας το 30,5% των συνολικών επενδύσεων. Οτι, τέλος, οι περισσότερες θαλάσσιες μεταφορές πετρελαίου γίνονται από ελληνικές εταιρείες.
Επομένως, οι Ελληνες εφοπλιστές δεν είναι και τόσο ...δύστυχοι, όπως παρουσιάζονται στον Τύπο. Αλλος είναι ο στόχος τους. Να δείξουν ότι παρά τις φοροαπαλλαγές και τα προνόμια, παρά τη σκληρή εκμετάλλευση χιλιάδων ναυτεργατών, η «ελληνική σημαία» δεν είναι πλέον ανταγωνιστική.
Αρα, τι πρέπει να γίνει; Ακόμα περισσότερα προνόμια, ακόμα μεγαλύτερη εκμετάλλευση. Για να μην πεινάσουν οι κακομοίρηδες οι εφοπλιστές...
Κι εσύ...
Κι εσύ κοιτάς με βλέμμα απλανές και μεταφέρεις αυτή την "εικόνα" και στους γύρω σου, που δεν έτυχε να την διαβάσουν, βάζοντας και λίγη από την δική σου σάλτσα, χωρίς να σκέφτεσαι ότι εσένα ή τα παιδιά σου ετοιμάζουν να κάνουν κιμά στις κρεατομηχανές τους...