Η εργασία των μαθητών του τμήματος Ε2 του σχολείου μας, υπό την καθοδήγηση της δασκάλας των Γαλλικών του σχολείου μας, κυρίας Αναστασίας Λημναίου, κέρδισε ένα από τα βραβεία στον διαγωνισμό Γαλλοφωνίας 2017 που διοργάνωσε το Γαλλικό Ινστιτούτο Ελλάδας και η Υπηρεσία Συνεργασίας και Μορφωτικής Δράσης της Πρεσβείας της Γαλλίας στην Ελλάδα, σε συνεργασία με τις γαλλόφωνες Πρεσβείες στην Ελλάδα. Στον διαγωνισμό έλαβαν μέρος πάνω από 3.500 μαθητές και το σχολείο μας ήταν ένα από τα δημοτικά σε όλη την Ελλάδα που βραβεύτηκαν.
Το φετινό θέμα του διαγωνισμού ήταν να ζωντανέψουμε ιστορίες για ήρωες παραμυθιών μέσα από την αφήγηση, την κατασκευή των κουστουμιών τους και την φωτογράφισή τους.
Οι μαθητές οπλισμένοι με φαντασία και έμπνευση και δημιούργησαν το δικό τους μύθο. Στην προσπάθεια αυτή βοήθησαν εκτός από την κ. Αναστασία Λημναίου, οι εκπαιδευτικοί Γρηγόρης Αργυρίου, Νίκος Καμήλος, Σοφία Μπόνη και εκ μέρους των γονέων η Ανθούλα Λύγκα.
Οι μαθητές εμπνεύστηκαν από μια ιστορία κινουμένων σχεδίων της Unicef «Η Ivine και το μαξιλάρι» που ανήκει στην κατηγορία των «Unfairy Tales- Άδικα Παραμύθια» - Κάποια παραμύθια δεν είναι για παιδιά . Είναι μέρος της πρωτοβουλίας #actofhumanity, που επικεντρώνεται στο ότι τα παιδιά είναι παιδιά, ανεξαρτήτως από το που προέρχονται και στο ότι κάθε παιδί έχει δικαιώματα και αξίζει μια δίκαια ευκαιρία στη ζωή. Η συγκεκριμένη ταινία παρουσιάζει την αληθινή ιστορία της 14χρονης Ivine και του μαξιλαριού της.
Μετά από μια επικίνδυνη απόδραση από τη Συρία, η Ivine εγκαταστάθηκε σ’ έναν καταυλισμό προσφύγων στη Γερμανία, όπου αντιμετώπισε νέες προκλήσεις.
δείτε το video εδώ: https://www.youtube.com/watch?v=-d2Ui1Ew6-4
Το μαξιλάρι της Ιβίν έγινε ο ήρωας ή καλύτερα το στοιχείο του παραμυθιού που οι μαθητές επέλεξαν για να αφηγηθεί ένα ταξίδι σε αναζήτηση της φιλίας, της αλληλοβοήθειας και της αγάπης .
ΟΙ μαθητές αφηγήθηκαν και στη συνέχεια έγραψαν κείμενα που περιέγραφαν τους φόβους, τις αγωνίες και της ανησυχίες που έζησε η Ιβιν σε όλο αυτό το περιπετειώδες ταξίδι της. Η πρωτοτυπία της εργασίας των μαθητών είναι ότι αυτά τα έγραψαν σε πρώτο ενικό πρόσωπο σαν να τα διηγείται το μαξιλάρι της .
Στη συνέχεια ζωγράφισαν σκηνές από το περιπετειώδες ταξίδι της Ιβίν και με τη μέθοδο της σιδεροτυπίας αποτυπώθηκαν στο κουστούμι- μαξιλάρι . Φυσικά πρώτα έγιναν οι πρώτες πρόβες και η κατασκευή του αντίστοιχου πατρόν.
Κατόπιν έγινε η τελική πρόβα και φυσικά η απαραίτητη φωτογράφιση του κουστουμιού.
Συγχαρητήρια για τον ενθουσιασμό και τον ζήλο που επέδειξαν!
Πάντα επιτυχίες, θερμά συγχαρητήρια σε όλους!