Ψήφισμα Δημοτικού Συμβουλίου Ηλιούπολης για το ΕΠΑΛ - 13/10/2016

Εντός των τειχών 14 Οκτωβρίου 2016

ΨΗΦΙΣΜΑ
ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΗΛΙΟΥΠΟΛΗΣ
ΚΑΤΑ ΤΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΤΟΥ ΤΗΣ 13.10.2016,

ΟΜΟΦΩΝΑ ΑΠΟΦΑΣΙΖΕΙ

Με την απόφαση του Υπουργού Παιδείας (αρ. πρωτ. Φ12/159571/Δ4/28.9.2016) για τη λειτουργία των ολιγομελών τμημάτων στα ΕΠΑΛ επιβάλλεται νέο «τσεκούρι» στα λεγόμενα ολιγομελή τμήματα των ΕΠΑΛ.

Με την απόφαση αυτή κλείνουν δεκάδες σε ολόκληρη τη χώρα. Με τα μέχρι στιγμής στοιχεία μόνο στην Αττική έκλεισαν 60 τμήματα ειδικοτήτων στη Γ΄ και τη Δ΄ τάξη, 3 τμήματα στην Ηλιούπολη. Ανάλογη είναι η εικόνα και στην υπόλοιπη Ελλάδα (π.χ. 14 τμήματα στα Δωδεκάνησα στη συντριπτική πλειοψηφία του καταργούνται οι τομείς).

Χαρακτηριστικές είναι οι δηλώσεις στελεχών του Υπουργείου ότι από το περσινό ποσοστό των ολιγομελών τμημάτων που ήταν στο 35% θα πέσουμε φέτος κάτω από το 10%.

Με την απόφαση αυτή αναγκάζουν τα παιδιά να αλλάξουν σχολικό περιβάλλον μετά από δύο ή τρεις χρονιές στο σχολείο τους, προκειμένου να τελειώσουν την ειδικότητά τους. Να μετακινούνται σε μεγάλες αποστάσεις διασχίζοντα 2, 3 και περισσότερους δήμους. Ακόμα χειρότερα αναγκάζουν τα παιδιά να αλλάξουν τομέα γιατί δεν υπάρχει πρόσβαση σε αντίστοιχο τομέα σε παρακείμενο δήμο.

Αυτές οι αποφάσεις έρχονται να προστεθούν στα ήδη συγχωνευμένα τμήματα τομέων και ειδικοτήτων των ΕΠΑΛ που δεν προτάθηκαν να λειτουργήσουν από τις Περιφερειακές Διευθύνσεις, στις πιέσεις για συμπτύξεις τμημάτων στα Λύκεια, στις Ομάδες Προσανατολισμού και τα Γυμνάσια. Έρχονται τη στιγμή που τα βιβλία των ειδικοτήτων δεν έχουν έρθει ακόμα στα σχολεία, που οι ελλείψεις σε υποδομές είναι μεγάλες, που τα εργαστήρια τείνουν να απαρχαιώνονται χωρίς τα απαραίτητα πολλές φορά υλικά για να γίνει ουσιαστικό μάθημα λόγω της λειψής χρηματοδότησης των σχολικών επιτροπών.

Συμπαραστεκόμαστε και στηρίζουμε τα παιδιά και τους εκπαιδευτικούς τους στις κινητοποιήσεις τους.

Απαιτούμε από το Υπουργείο Παιδείας και τη Κυβέρνηση.

 Να μην κλείσει κανένα κανένα τμήμα των ΕΠΑΛ στην πόλη. Κάθε νέος να μπορεί να έχει πρόσβαση στην ειδικότητα που έχει επιλέξει, να ολοκληρώσει τις σπουδές του.

 Να καλυφθούν όλες οι ελλείψεις και οι χαμένες διδακτικές ώρες.

 Να υπάρξει μείωση των μαθητών ανά τάξη και εργαστήριο

Ο ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ - ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ
ΚΑΛΑΝΤΙΔΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ 

Προβλήθηκε 1160 φορές