Επειδή σε κάθε εποχή η αλήθεια σερβίρεται ως έτοιμο γεύμα, το ψέμα μεταμφιέζεται σε αλήθεια και η γενικευμένη ανοησία σε λογική, δεν θα ήταν ανώφελο να επιχειρήσουμε κι εμείς μια μικρή εξέταση με σεμνότητα, αλλά και με αποφασιστικότητα.
Νίκος Καραβέλος
[email protected]
Να πούμε πως άλλο πράγμα είναι η αλήθεια κι άλλο η αφήγησή της. Η πρώτη προϋποθέτει απροκατάληπτο νου και καρδιά καθαρή. Η δεύτερη συμφέρον και θράσος.
«Νάφε και μέμνασο απιστείν» (να είσαι νηφάλιος και να θυμάσαι να δυσπιστείς), συμβουλεύει από τα χρόνια του ο Επίχαρμος (540 π.Χ. – 450 π.Χ.)
Η αλήθεια ήταν και παραμένει έννοια ταξική. Άλλη η «αλήθεια» των Ρότσιλντ, Ροκφέλερ και Σόρος και άλλη εκείνη των «θλιμμένων της γης», όπως υπέροχα τους καλεί ο ποιητής Τάσος Λειβαδίτης. Σε μια αλήθεια δεν κατοικεί όλη η αλήθεια. Τα πάντα εξαρτώνται από την παιδεία, την ιδεολογία, το συμφέρον, αλλά και τη βλακεία εκάστου.
«Τα προάστια της αλήθειας είναι όλες εκείνες οι πλάνες, που πρέπει να διασχίσεις για να φτάσεις στο κέντρο της» (2). Αυτά τα προάστια πολλαπλασιάζονται και πληθύνονται οι κατοικούντες σε αυτά.
Δύσκολη η επαφή με την αλήθεια. Οι περισσότεροι έχουν «άποψη», η ανατροπή της οποίας προϋποθέτει σκέψη, που είναι είδος εν ανεπαρκεία. Το χειρότερο συμβαίνει, όταν η «άποψη» αυτή έχει την τυπική σφραγίδα της προοδευτικότητας, ασχέτως των νοητικών πλημμελειών, που τη χαρακτηρίζουν. Έτσι το άτομο αρνείται εξ υπαρχής να μπει στον κόπο της εξέτασης, γιατί, ενδεχομένως, θα απεκάλυπτε μία προφανώς αντιδραστική αλήθεια.
Όσοι προσπαθούν να ελέγξουν τη σκέψη ευνοούν μια «προοδευτική» άποψη που τους ωφελεί από μία «αντιδραστική» που δεν τους βολεύει. Έτσι πριμοδοτείται η διατήρηση της δήθεν προοδευτικής εμμονής, χωρίς το άτομο να αντιλαμβάνεται ότι καθίσταται έρμαιο των διαθέσεων εκείνων που ωφελούνται.
Η φαινομενικά, λοιπόν, προοδευτική θέση καταντά αντιδραστική, αφού χρησιμοποιείται ως συνταγή ύπνωσης, ως τάφος της σκέψης, ως εργαλείο αποχαύνωσης. Η συνταγή αυτή εγγυάται, προοδευτικότατα, την αιώνια υποταγή του λαού στις βουλήσεις των αντιδραστικών σφετεριστών της ζωής.
Δύσκολη υπόθεση η αλήθεια. Κι όταν λέμε αλήθεια εννοούμε το αποτέλεσμα της ελεύθερης και απροκατάληπτης νοητικής διαδικασίας, έστω και αν είναι κάποτε εσφαλμένο. Η επαφή αυτή δημιουργεί αντιδράσεις, ιδρύει εχθρότητες, εκθέτει το άτομο που αποφασίζει να μιλήσει στον χειρότερο κίνδυνο : την απομόνωση.
Ας πάρουμε ένα παράδειγμα :
Σήμερα παρατηρείται μία συνωμοτικού χαρακτήρα σιωπή απέναντι στο τεράστιο μεταναστευτικό ζήτημα που ταλανίζει και θα ταλαιπωρήσει στο μέλλον τη χώρα μας. Παρατηρείται εκκωφαντική σιγή και άρνηση από μέρους όχι μόνο των αντιδραστικών, αλλά και των λεγόμενων προοδευτικών κύκλων να εξετάσουν το ζήτημα νηφάλια και απροκατάληπτα και να καταλήξουν σε λογικά συμπεράσματα, με βάση τη γνωστή διαδικασία και τη μέθοδο, με την οποία ο νους καταστρώνει επιχειρήματα, με τον λεγόμενο, δηλαδή, διαλογισμό.
Ειδικότερα :
- Παρατηρείται συστηματική άρνηση να ερευνηθούν οι αριθμοί, το φύλο, οι ηλικίες, οι δεξιότητες και κυρίως ποιος κρύβεται πίσω από την ατέλειωτη αυτή ροή των ανθρώπων. Επίσης, ποιος οργανώνει τα άτομα αυτά, πού αποσκοπεί και πώς επικοινωνεί μαζί τους κατά τρόπο μαζικό και τα υποκινεί.
- Παρατηρείται επίμονη άρνηση να εξεταστούν τυχόν κίνδυνοι για την εξωτερική και εσωτερική ασφάλεια της χώρας. Επίσης, ο λόγος για τον οποίο το 76,3% των μεταναστών θεωρούν τα σύνορα της Ελλάδας ξέφραγο αμπέλι και γι’ αυτό τα προτιμούν. (3)
- Συναντάται η στανική άρνηση, ακόμα και προοδευτικών αναλυτών, να ερευνηθεί η άμεση ή έμμεση σχέση των εισερχομένων μεταναστών με τον ISIS και με άλλες τρομοκρατικές οργανώσεις, που έχουν στρατολογηθεί από τους Αμερικανούς και το ΝΑΤΟ για να κάψουν τον πλανήτη. (4)
- Απαντάται η περίεργη άρνηση ακόμα και προοδευτικών δημοσιολόγων και αναλυτών να εξηγήσουν πώς είναι δυνατόν να λαμβάνει χώρα μεγάλη προσφυγική έξοδος λόγω του πολέμου και το 73,8 % των μεταναστών να είναι άνδρες και το 72,2% να είναι νέοι από 15-35 ετών. Τα γυναικόπαιδα άραγε δεν τα έπληξε ο πόλεμος ; Κάποιοι θα προτάξουν το αντεπιχείρημα ότι προηγούνται οι άνδρες και θα ακολουθήσουν τα γυναικόπαιδα. Και αληθές αυτό υποτιθέμενο τους χαρακτηρίζει ως μετανάστες και όχι ως πρόσφυγες, πέραν του ότι οι αριθμοί των ανδρών είναι περιέργως υπέρτεροι. (5)
- Παρατηρείται βαριά «προοδευτική» σιωπή και άρνηση εξέτασης του γεγονότος ότι η συντριπτική πλειονότητα των μεταναστών αποδίδει την ευθύνη όχι στον ISIS και τις λοιπές τρομοκρατικές οργανώσεις, που μακελεύουν τη Συρία και απειλούν πλέον τις χώρες του Καυκάσου και του Πακιστάν, αλλά στον Σύρο πρόεδρο Μπασάρ Αλ Άσαντ και τους Ρώσους (σε ποσοστό 56%), μολονότι στη συγκεκριμένη περίπτωση ο μεν πρώτος, όποιος κι αν είναι, υπερασπίζεται την πατρίδα τους από τους λύκους, οι δε δεύτεροι ξεκαθάρισαν ακαριαία τη χώρα από τους εγκληματίες αποκεφαλιστές.
Μάλιστα δε σε συνολικό ποσοστό 14,4% οι μετανάστες αυτοί έχουν πολεμήσει ένοπλα ή κατά τρόπο ακτιβιστικό κατά του προέδρου της Συρίας και των συμμαχικών του δυνάμεων, που προσπαθούν να απελευθερώσουν τη χώρα τους. (6)
- Αποσιωπάται εκκωφαντικά κι από τις πλέον προοδευτικές πένες και δεν ερευνάται πώς, γιατί και από ποιους καλούνται όλοι πρόσφυγες, κατά παράβαση των διεθνών συμβάσεων (Σύμβαση της Γενεύης και Πρωτόκολλο της Νέας Υόρκης), με αποτέλεσμα να αποδυναμώνεται, συκοφαντείται και εξευτελίζεται η έννοια του πρόσφυγα.
Δυστυχώς, ο κόσμος δεν συνηθίζει να χρησιμοποιεί τον νου του και ζει με τα έτοιμα, πολύ περισσότερο αν έχει πειστεί ότι αυτά είναι προοδευτικά. Αντιμετωπίζει την αντίθετη άποψη με θυμό κι εχθρότητα. Είναι σαν να τον ξυπνάς απότομα.
Αυτό το γνωρίζουν οι επαγγελματίες της πλάνης και της απάτης. Οι έμποροι της «αλήθειας», οι μισθωτοί του «ανθρωπισμού». Και φροντίζουν να καλλιεργούν συστηματικά την πλάνη και την προκατάληψη. Γίνονται αριστεροί, ανθρωπιστές και ευαίσθητοι για τα συμφέροντά τους. Και «κομμουνιστές» μπορούν να ντυθούν για τις ανάγκες των Ομίλων τους.
Το να πει κάποιος την αλήθεια είναι μια δύσκολη υπόθεση. Όμως, η αλήθεια πρέπει να ειπωθεί. Γιατί η αλήθεια που κρύβεται προκαλεί έκρηξη.
Πρέπει, τέλος, να τονίσουμε πως είναι σφάλμα να διακρίνεται η αλήθεια από την ευαισθησία. Η αλήθεια έχει φως κι ό,τι φωτίζει το θερμαίνει. Δεν είναι δυνατόν να ζεις στο σκοτάδι και να επιμένεις πως έχεις ζεστή καρδιά. Το σκοτάδι που βιώνεις μεταφέρεται και στο αντικείμενο της ευαισθησίας σου, που τελικά δεν είναι ευαισθησία, παρά βραχώδης εμμονή ή καταρράκτης συμφέροντος.
Γιατί μόνο ένας παλιάνθρωπος αντικρίζει την αλήθεια με τα γυαλιά του συμφέροντος (7).
Ο ΄Άλλος, ο καλοπροαίρετος, είναι «τυφλός τα τ’ ώτα, τον τε νουν, τα τ’ όμματα» (τυφλός στ’ αυτιά, και στο μυαλό και στα μάτια/ Σοφοκλής Οιδίπους Τύραννος).
Ο Άλλος, ο πλανημένος, «γραμμάτων άπειρος ου βλέπει βλέπων» (δεν βλέπει, αν και βλέπει / Μένανδρος 4ος αιων.).
Ο Άλλος, ο φυλακισμένος στα δήθεν προοδευτικά κιγκλιδώματα, επιμένοντας σε μεταμφιεσμένες αντιδραστικές θεωρήσεις, «είναι αδύνατον να μάθει αυτό που νομίζει ότι ξέρει / Επίκτητος 50 μ.Χ. - 120 μ.Χ.).
(1) Τίτλος της ποιητικής συλλογής του Σαράντη Μήτσιου, εκδ. Θουκυδίδης.
(2) και (7) Ιάσων Ευαγγέλου, Γνώση και Παιδεία, εκδ. Σαββάλα.
(3), (4), (5) και (6) Η από 15-17 Μαρτίου έρευνα της ΚΑΠΑ RESEARCH για λογαριασμό της Ένωσης Περιφερειών Ελλάδος (ΕΝ.Π.Ε.)