Οι Ελληνες μεταφορείς κινδυνεύουν με αφανισμό.
Αυτό καταγγέλλει η Ομοσπονδία Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδος (πρόκειται για τα φορτηγά διεθνών μεταφορών), επισημαίνοντας ότι η απελευθέρωση του κλάδου δεν είχε ουσιαστικό αποτέλεσμα.
Σύμφωνα με... ισχυρισμούς της ομοσπονδίας και του προέδρου της, Απόστολου Κενανίδη, τρία χρόνια μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου:
* Πάνω από το 60% των μεταφορών πραγματοποιούνται από ξένους μεταφορείς ή από Ελληνες μεταφορείς που έχουν μεταφέρει την έδρα τους σε άλλη χώρα (Βουλγαρία, Γερμανία, Κύπρο κ.ά.).
* Από αυτές τις μεταφορές, το 80% είναι παράνομες, δηλαδή δεν έχουν τα νομιμοποιητικά έγγραφα για μεταφορά, δεν πληρούν τα οχήματα τους κανόνες ασφαλείας, δεν διαθέτουν ασφάλεια και δεν έχουν ασφαλισμένους οδηγούς κ.λπ.
* Η ελληνική οικονομία χάνει εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ από την παράνομη μεταφορά. Με τους πλέον μετριοπαθείς υπολογισμούς, η απώλεια από φόρους και ασφαλιστικές εισφορές ανέρχεται σε 150 εκατ. ευρώ, ενώ η αντίστοιχη απώλεια στο ΑΕΠ πάνω από 500 εκατ. ευρώ. Αυτές είναι οι άμεσες οικονομικές συνέπειες. Αν βέβαια υπολογίσει κανείς και τις έμμεσες, η απώλεια μπορεί να υπερβαίνει το 1% του ΑΕΠ.
* Η ανεργία στον κλάδο έχει εκτιναχθεί στα ύψη. Πάνω από το 60% των αυτοκινητιστών είτε έχει αποσυρθεί είτε υποαπασχολείται.
* Ακόμη και αυτοί που έχουν σήμερα «εργασία», δεν έχουν τη δυνατότητα να καταβάλλουν ούτε καν τις ασφαλιστικές τους εισφορές.
Οι ιδιοκτήτες φορτηγών διεθνών μεταφορών επισημαίνουν ότι οι τιμές ασφαλίστρων που καλούνται να πληρώσουν οι αυτοκινητιστές, σε σχέση με αυτές που καταβάλλουν οι ξένοι συνάδελφοί τους, είναι σε πολλές περιπτώσεις έως και οκταπλάσιες.
πηγή: http://greece-salonika.blogspot.gr