Ανακοίνωση της Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας
Άγ. Δημήτριος, 22-1-2014
Να εξαιρεθεί η εκπαίδευση από τα μέτρα των μνημονίων
Η σειρά των μέτρων που έχουν ληφθεί τους τελευταίους μήνες, στο πλαίσιο της προσπάθειας «αναδιάρθρωσης» και «εξορθολογισμού» του δημόσιου τομέα, μεταξύ άλλων πλήττει και την εν γένει εκπαιδευτική διαδικασία.
Η κατάργηση σχολικών μονάδων και φυλάκων σχολικών κτιρίων και η συρρίκνωση του αριθμού των εκπαιδευτικών που περιλαμβάνει ο σχεδιασμός του Υπουργείου Παιδείας, αντί για πράξη εξορθολογισμού, ουσιαστικά αποτελεί πράξη αποδυνάμωσης του βασι-κού εργαλείου της ανάπτυξης, για την οποία όλοι μιλούν, και που δεν είναι άλλο από την παιδεία και την εκπαίδευση.
Την ίδια ώρα, οι νέοι επιστήμονες της χώρας, το δυναμικό πάνω στο οποίο θα πρέπει να επενδύει μια πολιτεία που επιδιώκει την πραγματική ανάπτυξη, οδηγούνται στη μετανά-στευση και προσφέρουν τις υπηρεσίες τους σε άλλες χώρες, αφού οι προοπτικές εργασίας τους στην πατρίδα τους παραμένουν από αχνές έως ανύπαρκτες.
Οι σωστές βάσεις στην όλη εκπαιδευτική διαδικασία προϋποθέτουν:
? Σωστές κτιριακές εγκαταστάσεις του σχολείου και επιτήρηση των υπαίθριων χώρων του, που πρέπει να συνιστούν το αντικείμενο και τη διαρκή ενασχόληση αυστηρά ειδικευμένου και μόνιμου προσωπικού.
? Επιστημονικά επαρκές και σωστά αμειβόμενο διδακτικό προσωπικό, ώστε να εξα-σφαλίζεται η σωστή εκπαιδευτική διαδικασία.
? Σε βάθος σχεδιασμό των προγραμμάτων σε όλα τα επίπεδα της εκπαίδευσης, ώστε να εξυπηρετούνται οι πραγματικές ανάγκες της χώρας και της κοινωνίας.
Δυστυχώς τα μέτρα που λαμβάνονται, πόρρω απέχουν από αυτή τη λογική και επιτείνουν την εκπαιδευτική υποβάθμιση και τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα σχολεία.
Το πρόσφατο, μάλιστα μέτρο της τοποθέτησης επιστατών μέσω του προγράμματος κοι-νωφελούς χαρακτήρα με πεντάμηνες συμβάσεις, που δεν αντιμετωπίζει οριστικά και μόνιμα τα προβλήματα φύλαξης των σχολικών κτιρίων, τα οποία αποτελούν πάγιες και διαρκείς ανάγκες, ενώ συνιστά ένα ακόμη κτύπημα στα εργασιακά και κοινωνικά δικαιώματα των εργαζομένων, δείχνει καθαρά τη φιλοσοφία της προχειρότητας με την οποία η Κυβέρνηση αντιμετωπίζει τα προβλήματα της Παιδείας.
Μια φιλοσοφία που σε κάθε περίπτωση συντηρεί το αρνητικό πλαίσιο μέσα στο οποίο κι-νείται η εκπαιδευτική διαδικασία και για το οποίο η Δημοτική Επιτροπή Παιδείας του Δήμου Αγ. Δημητρίου εκφράζει τη βαθιά ανησυχία και απόλυτη αντίθεσή της, καλώντας την κυ-βέρνηση να απεμπλέξει τα ζητήματα παιδείας και εκπαίδευσης από τις πολιτικές που υπα-γορεύονται από τα μνημόνια και την τρόικα.
Η Πρόεδρος
της Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας
Μαρία Ανδρούτσου
Δήμαρχος Αγ. Δημητρίου