Οι ανάγκες των πολιτών για πληροφορίες που αφορούν τον Δήμο είναι ιδιαίτερα πολλές αν και πολλές φορές μοιάζουν απλοϊκές.
Ένα τηλέφωνο μιας υπηρεσίας του Δήμου για κάποιον που το χρειάζεται σε κάποια συγκεκριμένη στιγμή είναι πολύ σημαντική πληροφορία για τον Πολίτη που αναζητά λύση στο πρόβλημά του. Από αυτή τη σκοπιά είναι σημαντικό πως σε μια σειρά Διαφημιστικών έχει αναρτήσει τέτοιες πληροφορίες όπως είναι τα τηλέφωνα υπηρεσιών του Δήμου.
Σε αυτές τις διαφημιστικές πινακίδες που συνήθως είναι δύο όψεων η μία όψη διατίθεται για διαφήμιση κάποιας ιδιωτικής δραστηριότητας ή προϊόντος και στην άλλη πλευρά αναρτώνται πληροφορίες που αφορούν τον Δήμο και ενδιαφέρουν τους Πολίτες. Μοιάζει απλό! Είναι όμως έτσι;
Μια τέτοια Πινακίδα είναι εγκατεστημένη στη Πλατεία στα Κανάρια στην αρχή και επί της νησίδας της οδού Μαρίνου Αντύπα, στο ύψος της Εθνικής Τράπεζας. Έχομε λοιπόν δύο προϊόντα που προβάλλονται στη συγκεκριμένη διαφημιστική κατασκευή- πινακίδα!
Το προϊόν ή η εταιρεία που διαφημίζεται παίρνει την μπροστινή θέση και πράγματι τη βλέπουν πάρα πολλοί περαστικοί. Έχει άριστη διαφημιστικά θέση.
Στη πίσω πλευρά είναι ανηρτημένα τηλέφωνα υπηρεσιών του Δήμου που όχι μόνο δεν φαίνονται αλλά και αν κάποιος περίεργος θελήσει να διευκρινίσει τι είναι αυτό που προβάλλεται κρυμμένο εκεί πίσω, θα χρειαστεί να ανέβει και να πατήσει στο γκαζόν της νησίδας για να πλησιάσει τόσο κοντά για να δεί τα τηλέφωνα που αναγράφονται.
Τώρα θα μου πείτε ποιος είναι ο πελάτης αυτού του διαφημιστικού μηνύματος- πληροφορίας που ο Δήμος τοποθέτησε εκεί στην τόσο απροσπέλαστη και τόσο καλά κρυμμένη θέση; Κανένας!
Γιατί όμως το έκανε; Την απάντηση ας τη δώσει το λαλίστατο γραφείο Τύπου του Δήμου. Στην απάντηση μπορεί να χρησιμοποιηθεί και «επικός» λόγος αν πίσω από μια τέτοια επιλογή κρύβεται κάποια υψηλού επιπέδου δράση που μου διαφεύγει.
Το «Μάτι πίσω από την Πλάτη» θα επισημάνει αυτό που βλέπει! Απόλυτη προσβολή της έννοιας του δημόσιου προϊόντος, της ποιότητας και της ευθύνης των υπηρετούντων το Δημόσιο- Δημοτικό έργο και πλήρη προσβολή του Πολίτη που έχει ανάγκη το προβαλλόμενο προϊόν και απαιτεί υψηλού επιπέδου υπηρεσίες από το Δήμο.
Μπορείτε να φανταστείτε να διαφημίζεται στη «καλά κρυμμένη» θέση γνωστή εταιρεία αναψυκτικών έστω και τζάμπα; ΠΟΤΕ ! Παράλληλα με τη διαφήμιση προχωράει και η έννοια της δυσφήμισης!
Το θέμα φαίνεται απλό, αλλά το «Μάτι πίσω από την Πλάτη», βλέπει πως το θέμα έχει βαθιά πολιτικό περιεχόμενο. Αποκαλύπτει την αιτία για την πλήρη αδιαφορία των Δημοτών για τα του Δήμου τους!
Μετά κλαίμε και οδυρόμαστε για την αποχή, την αδιαφορία, για ακραίες συμπεριφορές.
Επισκεφτείτε το σημείο : Ο ιδιώτης διάλεξε τη σωστή θέση για το προϊόν του ο εκπρόσωπος του Δημοτικού Συμφέροντος βολεύτηκε με τον «κατιμά»! Αυτή την εικόνα, την εικόνα του κατιμά κρατάει για τον εαυτό του ο Δήμος. Τις ιδεολογικές και πολιτικές θεωρίες τις συναντάμε σε κάθε μας βήμα. Αν κάποιοι δεν το αναγνωρίζουν αυτό ή δεν το αξιολογούν, είναι θέμα της παιδείας τους και δη της πολιτικής παιδείας τους.
Λέμε πως όλα στηρίζονται στη παιδεία και συνήθως περιοριζόμαστε στην συντεχνιακή αντίληψη των εκπαιδευτικών για τη δυνατότητα των τριών βασικών βαθμίδων εκπαίδευσης ! Η Παιδεία όμως είναι κάτι πολύ περισσότερο.
Μεταξύ των πολλών είναι και η καθημερινή ανευθυνότητα αλλά και κουταμάρα που συναντάμε συχνά σε δημόσια έκθεση και τη προσπερνάμε σαν να μη μας αφορά! Αυτή η κουταμάρα και ανευθυνότητα υπηρετεί κατά τον καλύτερο τρόπο τις Νεοφιλελεύθερες πολιτικές που μας οδήγησαν στα μνημόνια.
Το Μάτι πίσω από την Πλάτη
16.11.2015