μαύρη εργασία στον τουρισμό

Αρθρογραφία 16 Αυγούστου 2014

Σε έξαρση είναι και αυτή τη χρονιά η μαύρη εργασία στον τουρισμό, παρά την εντυπωσιακή άνοδο των αφίξεων με τη συνεπακόλουθη αύξηση των εισπράξεων, αφού οι εκτιμήσεις για 19 εκατ. αφίξεις και 13 δισ. ευρώ εισπράξεις το 2014 δείχνει να επιτυγχάνεται.

 

Η αύξηση, λοιπόν, των προσλήψεων τη θερινή περίοδο μπορεί να αυξάνει το εισόδημα χιλιάδων εργαζομένων, αλλά δεν μειώνει ούτε κατ' ελάχιστον στη μαύρη εργασία στον κλάδο του τουρισμού, η πάταξη της οποίας αποτελεί και αίτημα των κατά τόπους συλλόγων ξενοδοχοϋπαλλήλων. Χαρακτηριστικό είναι ότι κατά τη διενέργεια ελέγχων από το ΣΕΠΕ ή το ΙΚΑ οι εργοδότες αναγκάζουν τους εργαζόμενους να "διαφεύγουν" από παράθυρα ή να μπαίνουν στη θάλασσα κάνοντας ότι κολυμπούν για να μην καταγραφούν ως ανασφάλιστοι!


Κατά τη διάρκεια ελέγχου από ΣΠΕ ή ΙΚΑ, εργοδότες αναγκάζουν τους εργαζόμενους να... μπουν στη θάλασσα κάνοντας ότι κολυμπούν!


Σε κάθε περίπτωση, δεν είναι λίγοι οι εργαζόμενοι που αντιδρούν απεργώντας. Ενδεικτικά, χθες οι ξενοδοχοϋπάλληλοι της Κέρκυρας προχώρησαν σε 24ωρη απεργία, καταγγέλλοντας όσους εργοδότες τους έχουν αφήσει απλήρωτους για μήνες ή δεν τους πληρώνουν τις υπερωρίες, την ίδια στιγμή που τους έχουν καταργήσει τα ρεπό. Ταυτόχρονα, κατήγγειλαν την εργοδοτική τρομοκρατία, γιατί, όπως επισημαίνουν οι εργαζόμενοι, δουλεύουν απάνθρωπα ωράρια υπό την απειλή της απόλυσης.


Αντίστοιχα, στη Ρόδο, προ ημερών οι ξενοδοχοϋπάλληλοι πραγματοποίησαν και αυτοί 24ωρη απεργία, ζητώντας την άμεση καταβολή των δεδουλευμένων τους. Εκτός από τα εκτεταμένα φαινόμενα αδήλωτης εργασίας, οι εργαζόμενοι είχαν καταγγείλει στην "Αυγή" με αφορμή την απόλυση δύο συναδέλφων τους, ότι σε πολλά ξενοδοχεία υπάρχουν κάμερες στα μαγειρεία ή στους ορόφους που εργάζονται οι καμαριέρες και οι εργοδότες παρακολουθούν τους εργαζόμενους.


Η.Β. (από Αυγή)

Προβλήθηκε 339 φορές

Όλα ξεκινούν από μια Τελεία (Ποτέ δεν ξεχνάμε τους αγαπημένους μας δασκάλους. Κι αυτή είναι μια ιστορία για εκείνους.)

H Τελεία είναι η ιστορία μιας στοργικής δασκάλας που όχι απλώς εμπιστεύεται τις ικανότητες του παιδιού, αλλά το ενθαρρύνει, το υποστηρίζει και εκτιμά τη δουλειά του, όταν το παιδί δεν γνωρίζει από πού να αρχίσει, πιστεύει ότι δεν μπορεί και έχει άρνηση να το προσπαθήσει.