26 ΧΡΟΝΙΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ "ΜΕΛΙΝΑ ΜΕΡΚΟΥΡΗ" ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΛΕΣΧΗ ΗΛΙΟΥΠΟΛΗΣ
ΤΕΤΑΡΤΗ 04/06/2014 ΤΟ ΔΕΝΤΡΟ ΚΑΙ Η ΚΟΥΝΙΑ
της Μαρίας Ντούζα (ΕΛΛΑΔΑ/ΣΕΡΒΙΑ, 2013, έγχρωμη, 107΄)
Βραβείο Καλύτερης Ταινίας στο Φεστιβάλ Ελληνικού Κινηματογράφου του Σαν Φρανσίσκο
Η Ελένη (Μυρτώ Αλικάκη), καθηγήτρια καρδιολογίας στο Λονδίνο, έχει αποξενωθεί από τον πατέρα της Κυριάκο (Ηλία Λογοθέτη), τα τελευταία δεκαπέντε χρόνια, από τότε που άφησε την Ελλάδα για να εγκατασταθεί μόνιμα στην Αγγλία. Έπειτα από μία απρόσμενη εξέλιξη που κλονίζει τον γάμο της, αποφασίζει να επισκεφθεί μαζί με την κόρη της τη γενέτειρά της. Η Μαρία Ντούζα κρατώντας επιτυχώς τη λεπτή ισορροπία ανάμεσα στους χαρακτήρες της διανύει διακριτικά την απόσταση ανάμεσα στο χθες και το σήμερα, στο ατομικό και το συλλογικό.
ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ ΤΟΥ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ
l ΤΕΤΑΡΤΗ 11/06/2014 ΟΙ ΑΝΤΡΕΣ ΠΡΟΤΙΜΟΥΝ ΤΙΣ ΞΑΝΘΕΣ (GENTLEMENPREFERBLONDES)
τουΧάουαρντ Χοκς (ΗΠΑ, 1953, έγχρωμη, 91΄)
Έξοχη κοινωνική σάτιρα ηθών της μεταπολεμικής Αμερικής. Δύο τραγουδίστριες σαλπάρουν για τη Γαλλία. Η φιλοχρήματη Λόρελαϊ αναζητώντας άντρες με πλούτο και διαμάντια και η Ντόροθι αναζητώντας τον μεγάλο έρωτα. Φαντασμαγορικά μουσικά νούμερα, με αποκορύφωμα την αθάνατη σκηνή ανθολογίας με τη Μέριλιν Μονρόε να τραγουδά το «DiamondsAreaGirl?sBestFriend»
l ΤΕΤΑΡΤΗ 18/06/2014 SENSO
του Λουκίνο Βισκόντι (ΙΤΑΛΙΑ, 1954, έγχρωμη, 117΄)
Βραβείο Διεύθυνσης Φωτογραφίας του Εθνικού Συνδικάτου Δημοσιογράφων Κινηματογράφου Ιταλίας
Ο παθιασμένος έρωτας μιας Ιταλίδας αριστοκράτισσας (Αλίντα Βάλι) για έναν Αυστριακό αξιωματικό (Φάρλεϊ Γκρέιντζερ) στην υπό αυστριακή κατοχή Βενετία (δεκαετία του 1860). Μία από τις πιο σημαντικές ταινίες του μεγάλου Ιταλού σκηνοθέτη Λουκίνο Βισκόντι σκηνοθετημένη με ένα οπερατικό ύφος που αγγίζει τα όρια του παροξυσμού.
l ΤΕΤΑΡΤΗ 26/06/2014 ΣΙΩΠΗΛΟΣ ΜΑΡΤΥΡΑΣ (REARWINDOW)
του Άλφρεντ Χίτσκοκ (ΗΠΑ, 1954, έγχρωμη, 112΄)
Αριστουργηματική ταινία του Άλφρεντ Χίτσκοκ, όπου αποθεώνονται όλες οι μη απωθημένες ψυχοσεξουαλικές εμμονές του. Πρόκειται για μια συναρπαστική μελέτη της εμμονής, της ηδονοβλεψίας και των νόμων που διέπουν το κινηματογραφικό θέαμα. Ένας ριψοκίνδυνος φωτορεπόρτερ (Τζέιμς Στιούαρτ), ακινητοποιημένος στο διαμέρισμά του λόγω ατυχήματος, γίνεται αυτόπτης μάρτυρας ενός φόνου που διέπραξε ένας από τους απέναντι ενοίκους. Με τη βοήθεια της αγαπημένης του (Γκρέις Κέλι) εξιχνιάζει το έγκλημα.
l ΤΕΤΑΡΤΗ 02/07/2014 ΤΑ ΜΥΣΤΙΚΑ ΤΗΣ ΚΡΕΒΑΤΟΚΑΜΑΡΑΣ (PILLOWTALK)
του Μάικλ Γκόρντον (ΗΠΑ, 1959, έγχρωμη, 102΄)
Η πρώτη και καλύτερη από τις τρεις κοινές κινηματογραφικές εμφανίσεις των Ροκ Χάντσον και Ντόρις Ντέι. Η Τζαν, διακοσμήτρια εσωτερικών χώρων και ο Μπραντ, συνθέτης, μοιράζονται την ίδια τηλεφωνική γραμμή, ενώ δεν έχουν συναντηθεί ποτέ. Ο Μπραντ μιλάει με τις ώρες στο τηλέφωνο με τις φιλενάδες του, πράγμα που εκνευρίζει τρομερά την Τζαν και μια έχθρα αναπτύσσεται μεταξύ τους. Αρχετυπική χολιγουντιανή ρομαντική κομεντί.
l ΤΕΤΑΡΤΗ 09/07/2014 ΔΥΟ ΓΙΑ ΤΟ ΔΡΟΜΟ (TWOFORTHEROAD)
του Στάνλεϊ Ντόνεν (ΒΡΕΤΑΝΙΑ, 1967, έγχρωμη, 111΄)
Επηρεασμένος από τις πρωτοποριακές τεχνικές της γαλλικής Νουβέλ Βαγκ (Νέο Κύμα), ο Στάνλεϊ Ντόνεν αφηγείται την ιστορία ενός παντρεμένου ζευγαριού (Άλμπερτ Φίνεϊ και Όντρεϊ Χέπμπορν) που βρίσκεται σε κρίση, σπάζοντας την αφήγηση σε τέσσερα ταξιδιωτικά επεισόδια, τα οποία μπλέκει με δεξιοτεχνικό τρόπο στο μοντάζ.
l ΤΕΤΑΡΤΗ 16/07/2014 ΑΤΙΘΑΣΗ ΚΑΡΔΙΑ (WILDATHEART)
του Ντέιβιντ Λίντς (ΗΠΑ, 1990, έγχρωμη, 125΄)
Χρυσός Φοίνικας στο Φεστιβάλ Κανών
Ταινία δρόμου (roadmovie) που καταγράφει το ξέφρενο ταξίδι ενός κυνηγημένου ερωτευμένου ζευγαριού σε μια Αμερική σκοτεινή και ανελέητη. Ο Σέιλορ (Νίκολας Κέιτζ) και η Λούλα (Λάουρα Ντερν) παγιδεύονται στην κόλαση της ερημιάς του τοπίου του Τέξας, όπου έρχονται αντιμέτωποι με τη θλιβερή πραγματικότητα.
ΟΨΕΙΣ ΤΟΥ ΣΥΓΧΡΟΝΟΥ ΒΕΛΓΙΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ
l ΤΕΤΑΡΤΗ 23/07/2014 ΠΕΡΑ ΑΠΟ ΤΗ ΛΟΓΙΚΗ (? PERDRELARAISON)
του Γιοακίμ Λαφός (ΒΕΛΓΙΟ/ΓΑΛΛΙΑ/ΛΟΥΞΕΜΒΟΥΡΓΟ/ΕΛΒΕΤΙΑ, 2012, έγχρωμη, 111΄)
Βραβείο Καλύτερης Γυναικείας Ερμηνείας (Εμιλί Ντεκέν) στο Φεστιβάλ Κανών
Βασισμένη σε ένα αληθινό γεγονός που συγκλόνισε το Βέλγιο το 2007, η ταινία αφηγείται την πορεία μιας σύγχρονης Μήδειας, εξερευνώντας πολυεπίπεδα τα όρια της οικογενειακής ζωής αλλά και τις πολιτισμικές και ταξικές συγκρούσεις που την υπονομεύουν.
- l ΤΕΤΑΡΤΗ 30/07/2014 ΡΑΓΙΣΜΕΝΑ ΟΝΕΙΡΑ (THEBROKENCIRCLEBREAKDOWN)
του Φέλιξ Βαν Γκρένιγκεν (ΒΕΛΓΙΟ/ΟΛΑΝΔΙΑ, 2012, έγχρωμη, 111?)
Βραβείο Κοινού στο Φεστιβάλ Βερολίνου και Βραβείο LUX του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου
Η Ελίζ και ο Ντιντιέ έχουν μια εφτάχρονη παθιασμένη σχέση. Όταν η μικρή τους κόρη Μέμπελ διαγνωσθεί ότι πάσχει από μια βαριά ασθένεια, όλες οι έντονες στιγμές της σχέσης τους έρχονται στην επιφάνεια. Δραματική, ρομαντική και βαθιά συγκινητική ιστορία, με έξοχη μουσική επένδυση.
ΜΥΣΤΙΚΑ, ΕΝΟΧΕΣ ΚΑΙ ΔΙΛΗΜΜΑΤΑ
l ΤΕΤΑΡΤΗ 06/08/2014 ΔΙΑΣΤΑΥΡΟΥΜΕΝΕΣ ΖΩΕΣ (KRUGOVI)
του Σρνταν Γκολούμποβιτς (ΣΕΡΒΙΑ/ΓΕΡΜΑΝΙΑ/ΓΑΛΛΙΑ/ΣΛΟΒΕΝΙΑ/ΚΡΟΑΤΙΑ, 2013, έγχρωμη, 112΄)
Ειδικό Βραβείο Επιτροπής στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Σάντανς
Το 1993, στη Βοσνία, ένας Σέρβος στρατιώτης σώζει έναν Μουσουλμάνο από τα χέρια των συμπολεμιστών του, με συνέπεια να ξυλοκοπηθεί μέχρι θανάτου. Αρκετά χρόνια μετά, οι συνέπειες εκείνης της πράξης στοιχειώνουν ακόμη όσους τη βίωσαν. Το φιλμ δομείται πάνω σε τρεις ιστορίες που έχουν ως αφετηρία το θάνατο του στρατιώτη και λειτουργούν σε ένα βαθιά συναισθηματικό επίπεδο.
.
l ΤΕΤΑΡΤΗ 13/08/2014 ΠΑΤΕΡΑΣ ΚΑΙ ΓΙΟΣ(ΣΟΣΙΤΕ ΤΣΙΤΣΙ ΝΙ ΝΑΡΟΥ)
του Χιροκάζου Κόρε-Έντα (ΙΑΠΩΝΙΑ, 2013, έγχρωμη, 121΄)
Βραβείο Οικουμενικής Επιτροπής στο Φεστιβάλ Κανών
Η ταινία του Χιροκάζου Κόρε-Έντα, ενός από τους πιο σημαντικούς σκηνοθέτες του σύγχρονου ιαπωνικού κινηματογράφου, συγκλονίζει όχι μόνο για τον προβληματισμό που θέτει σχετικά με τη βιολογική και την ουσιαστική σχέση των γονιών με το παιδί τους και ιδιαίτερα του πατέρα, αλλά κυρίως για την έξοχη σκηνοθεσία και την αφήγησή της.
ΤΑ ΠΟΛΛΑΠΛΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ
l ΤΕΤΑΡΤΗ 20/08/2014 Η ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΜΕ ΤΗ ΓΟΥΝΑ (LEV?NUS? LAFOURROURE)
του Ρομάν Πολάνσκι (ΓΑΛΛΙΑ/ΠΟΛΩΝΙΑ, 2013, έγχρωμη, 96΄)
Βασισμένη στο βιβλίο Η Αφροδίτη με τις γούνες του Λεοπόλδου φον Ζάχερ-Μαζόχ, η ταινία του Ρομάν Πολάνσκι εξερευνά τα όρια του μαζοχισμού, την ηθελημένη υποταγή ενός ερωτευμένου άνδρα σε μια κυρίαρχη γυναίκα και την απόλυτη συντριβή του. Κλειστοφοβική ατμόσφαιρα, εύθραυστη ισορροπία ανάμεσα στην πραγματικότητα και την παραίσθηση.
l ΤΡΙΤΗ 27/08/2014 SUZANNE
του Κατέλ Κιγιεβερέ (ΓΑΛΛΙΑ, 2013, έγχρωμη, 94΄)
Ειδικό βραβείο Κριτικής Επιτροπής στο Φεστιβάλ Κανών, Αργυρός Αλέξανδρος και Βραβείο Γυναικείας Ερμηνείας (Σάρα Φορεστιέ) στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης
Η κεντρική ηρωίδα της ταινίας της Κατέλ Κιγιεβερέ, η εύθραυστη και απρόβλεπτη Σουζάν, διψά να πάρει και να δώσει αγάπη, πληρώνοντας κάθε φορά το τίμημα. Με ρεαλισμό ξετυλίγονται ελλειπτικά είκοσι πέντε χρόνια της ζωής της Σουζάν, από την παιδική ηλικία έως την ωρίμανση.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΦΗΒΕΙΑ ΣΤΗΝ ΕΝΗΛΙΚΙΩΣΗ: ΕΛΠΙΔΕΣ ΚΑΙ ΔΙΑΨΕΥΣΕΙΣ
l ΤΕΤΑΡΤΗ 03/09/2014 FRANCESHA
του Νόα Μπάουμπαχ (ΗΠΑ, 2012, ασπρόμαυρη, 86?)
Απολαυστική ταινία του Νόα Μπάουμπαχ πάνω στις ελπίδες και τις διαψεύσεις μιας ονειροπαρμένης εικοσιεπτάχρονης που προσπαθεί να βρει νόημα στην ενήλικη ζωή της και παράλληλα να επιβιώσει στη σύγχρονη Νέα Υόρκη. Εξαιρετική η Γκρέτα Γκέργουιγκ στον πρωταγωνιστικό ρόλο.
l ΤΕΤΑΡΤΗ 10 /09/2014 OHBOY
του Γιαν Όλε Γκέρστερ (ΓΕΡΜΑΝΙΑ, 2012, ασπρόμαυρη, 83΄)
Έξι Βραβεία της Γερμανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου (2013)
Ένα εικοσιτετράωρο από τη ζωή του νεαρού Νίκο, ο οποίος έχει εγκαταλείψει τις σπουδές του και περιπλανιέται στο Βερολίνο προσπαθώντας να βάλει τάξη στη ζωή και τις σκέψεις του. Γλυκόπικρο πορτρέτο ενός χαρακτήρα εγκλωβισμένου μεταξύ νεότητας και ενηλικίωσης. Θαυμάσια ασπρόμαυρη φωτογραφία και τζαζ ήχοι.