Στο δημοτικό συμβούλιο της 29-10-2014 συζητήθηκε η έγκριση Ισολογισμού του δήμου μας για τη χρήση 2013. H «Ηλίου ? πόλις, ανθρώπινη πόλη» δια του επικεφαλής της Χρήστου Κοκοτίνη, επισήμανε τα κατωτέρω μεταξύ των άλλων σχολιάζοντας τα δεδομένα του Ισολογισμού:
$1- Στο λογαριασμό του Πάγιου Ενεργητικού ΓΙΙ7 Ακινητοποιήσεις υπό εκτέλεση περιλαμβάνεται ποσό ευρώ 212.048,00 που αφορά αμοιβή για μελέτη στο πολύπαθο ρέμα Πικροδάφνης. Ένα έργο με άσχημο παρελθόν στην Ηλιούπολη, όπως παλιά σχεδιάστηκε, Φαραωνικό, βαθιά αντιπεριβαλλοντολογικό που τα κινήματα των πολιτών απέτρεψαν την ολοκλήρωση της καταστροφής του και επισημοποιήθηκε η αποτροπή και με την απόφαση του ΣτΕ. Η θέση μας είναι ότι αυτό το ποσό που στην ουσία δεν υπάρχει, δεν έχει και χρηστικότητα. Όταν διαγραφεί το ποσό αυτό η συνέπεια είναι η επιβάρυνση των αποτελεσμάτων προηγουμένων χρήσεων και βέβαια ισόποσα θα μειωθεί η αξία των ιδίων κεφαλαίων του δήμου.
$1- Στο λογαριασμό του Ισολογισμού <<Τίτλοι πάγιας επένδυσης>> περιλαμβάνεται αξία συμμετοχών σε δημοτικές επιχειρήσεις ποσού ευρω 392.817,00 συγκεκριμένα: ΤΑΒΙΘΑ 10.000,00 ΚΕΔΗΛ 236.082,00 και ΔΕΚΕΗΛ 146.735,00 . Η έκθεση του Ορκωτού Ελεγκτή λογιστή αναφέρει ότι <<οι συμμετοχές αποτιμήθηκαν από τον δήμο στην αξία κτήσεως στηριζόμενοι στο γράμμα του νόμου>> και παρακάτω η έκθεση αναφέρει ότι <<οι επιχειρήσεις αυτές βρίσκονται υπό το καθεστώς εκκαθάρισης και δεν αναμένεται να προκύψει υπόλοιπο προϊόντος εκκαθάρισης που να καλύπτει την επιστροφή του κεφαλαίου αυτού στον δήμο. Είναι λοιπόν σαφές ότι με το ποσό αυτό θα πρέπει να επιβαρυνθούν τα αποτελέσματα προηγουμένων χρήσεων και ισόποσα να μειωθούν τα ίδια κεφάλαια του δήμου.
$1- Στο λογαριασμό του ισολογισμού πελάτες με βάση και την επισήμανση του Ορκωτού ελεγκτή λογιστή περιλαμβάνονται απαιτήσεις ποσού ? 4.860.157,00 που είναι ακίνητα υπόλοιπα ή βραδέως κινούμενα (δεν παρουσιάζουν εισπραξιμότητα) και μάλιστα πολλά από αυτά είναι από χρήσεις παλαιότερες. Για μέρος του ποσού αυτού έγινε πρόβλεψη 3.044.376,00 ευρώ που είναι επίδικο. Για το υπόλοιπο ποσό (4.860.157,00-3.044.376,00=1.805.984,00) θα έπρεπε να διενεργηθεί επιπλέον πρόβλεψη γιατί μεγάλο μέρος των απαιτήσεων αυτών δεν παρουσιάζει εισπραξιμότητα για πολλές χρήσεις. Η επιπλέον αυτή πρόβλεψη που έπρεπε να γίνει θα επιβάρυνε τα αποτελέσματα προηγούμενων χρήσεων και ισόποσα θα μείωνε τα ίδια κεφάλαια του δήμου.
$1- Υπάρχουν απαιτήσεις τρίτων κατά του Δήμου ποσού ευρώ 4.992.000,00 που αφορούν κυρίως απαιτήσεις εργαζομένων που σε ορισμένες περιπτώσεις έχουν πρωτόδικα δικαιωθεί. Από το ποσό αυτό ένα σημαντικό ποσό πιθανόν να επιβαρύνει μελλοντικά το δήμο μας έστω και αν είναι δύσκολο να προσδιοριστεί το ποσό αυτό ακριβώς.
Πέρα από τα ανωτέρω που αποδεικνύουν ότι ο Ισολογισμός δεν απεικονίζει την πραγματική οικονομική κατάσταση του Δήμου, επισημάνθηκαν και τα εξής στα αποτελέσματα χρήσης 2013 σε σχέση με αυτά της χρήσης 2012.
$1- Τα οργανικά αποτελέσματα του Δήμου, αυτά δηλαδή που προκύπτουν από τη φυσιολογική λειτουργία του δήμου πλην των εκτάκτων που θα αναφερθούμε κατωτέρω είναι ζημιογόνα ποσού ευρώ 2.626.792,00 για τη χρήση 2013 και 2.551.186,00 για τη χρήση 2012. Μάλιστα οι αποσβέσεις των πάγιων περιουσιακών στοιχείων στη χρήση 2013 ορθά υπολογίστηκαν στο ποσό των ευρώ 1.890.948,00 ενώ στη χρήση 2012 υπολογίστηκαν στο ποσό των ευρώ 3.011.112,00 και αυτό γιατί στη χρήση 2013 μειώθηκαν ορθά οι συντελεστές αποσβέσεων με βάση νόμο περίπου 30% εις τρόπο ώστε να βελτιωθούν τα αποτελέσματα χρήσης 2013 σε σχέση με παλαιότερα έτη αλλά αυτή η βελτίωση ήταν κατά βάση λογιστική.
$1- Επίσης, στη χρήση 2013 ο δήμος όπως και άλλοι δήμοι έλαβε έκτακτη επιχορήγηση για πληρωμή ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων ποσού ευρώ 1.860.116,00 γεγονός που βελτίωσε τα αποτελέσματα χρήσης και έκανε το έλλειμμα να γίνει πλεόνασμα και βέβαια μείωσε τις βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις του δήμου. Βέβαια η επιχορήγηση αυτή δεν είναι επιστρεπτέα όπως νόμιζε ο κος δήμαρχος σε παρέμβαση του και καλώς φυσικά ελήφθη πλην όμως είναι έκτακτο έσοδο και όπως ξέρουμε τα έκτακτα έσοδα δεν είναι συνέχεια.
Στη συνέχεια αναφέρθηκαν και στοιχεία που δείχνουν το σοβαρό πρόβλημα που αντιμετωπίζει η Ηλιούπολη όσον αφορά τις δαπάνες για την κοινωνική πολιτική, αλλά και τις εργασιακές σχέσεις των εργαζόμενων στο Δήμο. Έτσι οι αμοιβές προσωπικού του δήμου στη χρήση 2011 ήταν ευρώ 11.676.537,00 το 2012 9.518.319,00 και το 2013 ευρώ 8.436.517,00. Επίσης, οι δαπάνες για κοινωνική πολιτική, αθλητισμός ? παιδικοί σταθμοί κλπ το 2011 ήταν 5.107.649,00 το 2012 4.218.882,00 και το 2013 3.318.702,00
Αυτά τα στοιχεία πείθουν τον κάθε λογικό άνθρωπο ότι ούτε τα οικονομικά του δήμου εξυγιάνθηκαν και εν τω μεταξύ το μάρμαρο πλήρωσαν οι εργαζόμενοι του δήμου, αφού μειώθηκε δραματικά τόσο ο αριθμός τους όσο και οι αμοιβές (στρώνεται ο δρόμος για ιδιωτικοποιήσεις) και βέβαια και οι δημότες με τη μείωση των κοινωνικών δαπανών ΚΑΠΗ ? παιδικοί σταθμοί ? αθλητισμός ? πολιτισμός.
Το παράδοξο και εξοργιστικό είναι ότι ενώ αυτά τα στοιχεία αποδεικνύουν πως τα οικονομικά του δήμου έχουν πρόβλημα και οι συνέπειες βάρυναν τόσο τους δημότες όσο και τους εργαζόμενους, η δημοτική αρχή πανηγυρίζει για την δήθεν εξυγίανση των οικονομικών του δήμου μας. Μάλιστα ο κος δήμαρχος εμφανίζεται ως αδικημένος όταν τον εγκαλούμε πως βάζει πλάτη για να περάσουν οι μνημονιακές πολιτικές, ενώ στη ουσία δεν κάνει τίποτε άλλο από το να υλοποιεί στην Ηλιούπολη αυτά που εφαρμόζουν στην κεντρική πολιτική σκηνή (και δη στον οικονομικό τομέα) οι κυβερνώντες αφανίζοντας την κοινωνία.
Η Ηλιούπολη έχει ανάγκη από μια άλλη πολιτική στα δημοτικά δρώμενα. Τέτοιοι ισολογισμοί οδηγούν στην ύφεση και την εξαθλίωση. Η ανάπτυξη στην Ηλιούπολη φαντάζει σαν κάτι το εξωγήινο. Ο κος Δήμαρχος φαντασιώνεται «αναπτυξιακά» συνέδρια, ενώ στην πράξη ακολουθεί τις πιο συντηρητικές μνημονιακές πολιτικές. Η «Ηλίου ? πόλις, ανθρώπινη πόλη» θα αντιπαλέψει με όλα τα μέσα το άλμα στο παρελθόν που επιχειρεί ο κος Δήμαρχος.
Ηλιούπολη, 4-11-2014
Το Γραφείο Τύπου