Αθήνα, 13 Μαΐου 2024
Ερώτηση
Προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών
Θέμα: «Η υπόγεια σήραγγα Ηλιούπολης στις καλένδες»
Πριν μια δεκαετία, το 2014 η δημοτική αρχή του Δήμου Ηλιούπολης πραγματοποίησε μια μελέτη σχετικά με την κυκλοφοριακή πυκνότητα στο τμήμα της λεωφόρου Αλίμου - Κατεχάκη που διασχίζει την Ηλιούπολη.
Το συμπέρασμα αυτής της μελέτης ήταν πως προκαλείται μεγάλη κυκλοφοριακή συμφόρηση στην πόλη από τα διερχόμενα οχήματα ο αριθμός των οποίων υπολογιζόταν σε 50.000 σε καθημερινή βάση .
Η λύση που προτάθηκε από τους ειδικούς ήταν η υπογειοποίηση τμήματος της λεωφόρου Κατεχάκη με τη δημιουργία υπόγειας αστικής σήραγγας, η οποία προβλέπεται από το ισχύον Ρυθμιστικό Σχέδιο Αθήνας (ΡΣΑ) και θα ξεκινά από το ύψος των στρατοπέδων Σακκέτα και θα καταλήγει στη λεωφόρο Βουλιαγμένης, αποσυμφορώντας την Ηλιούπολη από τη διαμπερή κυκλοφορία.
Η υπόγεια αυτή σήραγγα, ένα υπερ-τοπικό ουσιαστικά έργο, θα αποτελεί τη σύνδεση δύο μεγάλων κυκλοφοριακών αξόνων της πρωτεύουσας, της Αττικής οδού με τη λεωφόρο Βουλιαγμένης.
Τον Σεπτέμβριο του 2020 σε συνέντευξη ο τότε Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ.Καραμανλής δήλωνε πως «η επέκταση της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Υμηττού προς το Ελληνικό είναι στον άμεσο σχεδιασμό μας.
Θα περιλαμβάνει μάλιστα υπόγεια σήραγγα στην Ηλιούπολη και νέες γέφυρες επί της Λ. Βουλιαγμένης».
Η επέκταση της Δυτικής Περιφερειακής Υμηττού παρουσιάζει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον καθώς θα αποσυμφορήσει την διασύνδεση νοτίων-βόρειων προαστίων της πόλης μέσω της Λ.Κατεχάκη.
Τι προβλέπεται εκεί; Η επέκταση της Αττικής Οδού από το ύψος της Κατεχάκη μέχρι τη Λεωφόρο Βουλιαγμένης μέσω μίας νέας «αστικής σήραγγας».
Αποκάλυψε μάλιστα ότι το υπουργείο Υποδομών έχει συμφωνήσει με την Lamda Development να κάνει δωρεάν τη μελέτη, προκειμένου το έργο να «ωριμάσει» πιο γρήγορα.
Στο σύνολό της η παρέμβαση υπολογίζεται σε 400 εκατ. ευρώ και συνολικά θα χρειάζονται περίπου δέκα λεπτά για τη μετακίνηση από τη Λεωφ. Κατεχάκη στη Λεωφ. Βουλιαγμένης .
Δύο χρόνια και πλέον, σύμφωνα με την Καθημερινή, η επέκταση της Δυτικής Περιφερειακής Υμηττού προς το Ελληνικό και άλλα έργα που δρομολογούνταν αλλά δεν έχουν ακόμη ξεκινήσει, οδηγούνται στις καλένδες.
Ο υφυπουργός Δημοσίων Εργων Νίκος Ταχιάος αναφέρει μεταξύ άλλων: «Για το έργο της επέκτασης της Δυτικής Περιφερειακής Υμηττού δεν γνωρίζουμε πολλά, ούτε καν αν τεκμηριώνεται η σκοπιμότητά του, ούτε τα οικονομικά του στοιχεία. Το ότι οι ενδιαφερόμενοι προκαλούν δημοσιότητα γύρω από το έργο δεν είναι για εμάς αφετηρία αποφάσεων. Και δεν είναι μόνο οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού, αλλά και ο άξονας Ελευσίνας – Οινοφύτων και άλλα έργα που έχουν προταθεί. Αυτά δεν είναι έργα που ωριμάζουν από τη μια μέρα στην άλλη».
Επειδή οι παραπάνω εξελίξεις έχουν θορυβήσει το δημοτικό συμβούλιο και τους κατοίκους τόσο του Δ. Ηλιούπολης όσο και των όμορων δήμων.
Επειδή η κυκλοφοριακή επιβάρυνση καθημερινά διογκώνεται με τους οδηγούς να επιλέγουν εναλλακτικές οδούς στο τοπικό οδικό δίκτυο, με αποτέλεσμα να αυξάνεται ο κυκλοφοριακός φόρτος και στις παρόδιες περιοχές και να σημειώνονται και εκεί σημαντικές καθυστερήσεις.
Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός
1. Ποιος είναι ο σχεδιασμός για την υλοποίηση του ανωτέρω έργου ώστε να αντιμετωπιστεί το φλέγον ζήτημα της διαμπερούς, υπερτοπικής κυκλοφορίας στον αστικό ιστό της πόλης;
2. Έχουν βάση οι πληροφορίες περί επαναφοράς της πρόθεσης κατασκευής πεζογεφυρών για να απαλυνθούν οι εντυπώσεις λόγω της καθυστέρησης ή και της ακύρωσης της κατασκευής της σήραγγας;
3. Ποια είναι τα πορίσματα της μελέτης της Lamda Development για το ανωτέρω έργο;
Οι Ερωτώντες Βουλευτές
Παππάς Νίκος
Αποστολάκης Ευάγγελος
Αυλωνίτης Αλέξανδρος – Χρήστος
Κοντοτόλη Μαρίνα
Μάλαμα Κυριακή
Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος
Μπάρκας Κωνσταντίνος
Παναγιωτόπουλος Ανδρέας
Παπαηλιού Γεώργιος
Πολάκης Παύλος
Πούλου Γιώτα
Χρηστίδου Ραλλία