Με καταλήψεις σχολικών μονάδων και αποχή συμμετέχουν οι μαθητές και οι μαθήτριες της Ηλιούπολης στο «χορό» των κινητοποιήσεων που έχουν εξαπλωθεί σε όλη τη χώρα. Το κύμα καταλήψεων ξεκίνησε με αφορμή την εναντίωση της ανεύθυνης, όπως οι ίδιοι λένε, διαχείρισης του Υπουργείου Παιδείας σε σχέση με την υγειονομική κρίση στα σχολεία.
Σήμερα τελούν υπό κατάληψη το 3ο και το 5ο Λύκειο της πόλης, με τη μαθητική κοινότητα να συμμετέχει μαζικά σε αυτές.
Τις προηγούμενες μέρες, συμμετείχαν στις κινητοποιήσεις με κατάληψη το 2ο και 4ο Λύκειο, το 4ο Γυμνάσιο, ενώ οι μαθητές του 2ου Γυμνασίου Ηλιούπολης απείχαν από την εκπαιδευτική διαδικασία.
Σύμφωνα με πληροφορίες, προσπάθειες για κατάληψη πραγματοποιήθηκαν και σε άλλα γυμνάσια, ενώ αναμένεται τις επόμενες μέρες να ενταθούν οι κινητοποιήσεις.
Παρατηρώντας τη μεγάλη εικόνα:
Η κυβέρνηση παρά την επιβαρυμένη επιδημιολογική εικόνα, αποφάσισε να ανοίξει τα σχολεία εν μέσω κορύφωσης της μετάλλαξης «Όμικρον» και δεδομένης της ραγδαίας μεταδοτικότητάς της. Παρά τις αντιδράσεις για τη μη λήψη επιπλέον μέτρων, η εκπαιδευτική κοινότητα «πετάχτηκε» για άλλη μια φορά απροστάτευτη στο έλεος της πανδημίας με τα κρούσματα που έχουν εντοπιστεί στα σχολεία μετά την πρώτη βδομάδα λειτουργίας να ξεπερνούν τα 60.000.
Όσον αφορά τα μέτρα που θα μπορούσαν να ληφθούν, η κυβέρνηση όχι μόνο δεν «αραίωσε» ως γνωστό τα τμήματα, αντιθέτως έχει αυξήσει τον αριθμό μαθητών ανά τμήμα, με αποτέλεσμα μαθητές και εκπαιδευτικό προσωπικό να συνωστίζονται σαν σαρδέλες σε κονσέρβες στις σχολικές αίθουσες.
Επίσης, σύμφωνα με τους ισχύοντες κανονισμούς τα τμήματα κλείνουν λόγω κρουσμάτων μόνο αν ο αριθμός υπερβεί το εγκληματικό 50+1%!
Αν προσθέσουμε σε όλα αυτά την έλλειψη εκπαιδευτικού προσωπικού, κτιριακών εγκαταστάσεων τα οποία θα μπορούσαν να δώσουν λύσεις στη δύσκολη κατάσταση λόγω πανδημίας, μπορούμε πολύ εύκολα να συμπεράνουμε ότι οι κινητοποιήσεις της μαθητικής κοινότητας δεν είναι και τόσο αδικαιολόγητες.
3ο ΓΕΛ Ηλιούπολης
Η τηλεκπαίδευση ως δίκοπο μαχαίρι: άλλοτε προσωρινή λύση κι άλλοτε καταστολή.
Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση, γνωστή και ως τηλεκπαίδευση, δε θα μπορούσε με τίποτα να αντικαταστήσει ή να υποκαταστήσει τη φυσική παρουσία των μελών μίας σχολικής κοινότητας.
Παρ’ όλα αυτά, στη συγκεκριμένη περίοδο ειδικών συνθηκών, θα μπορούσε να δώσει μία προσωρινή λύση για να αναβληθεί το άνοιγμα των σχολείων μέχρι να υποχωρήσει το μεγάλο κύμα της «Όμικρον».
Όπως φάνηκε από σχετικές δημοσιεύσεις, ο λόγος που δεν έγινε χρήση της τηλεκπαίδευσης μέσω της πλατφόρμας της Cisco, ήταν ότι η Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων έκρινε ότι υπήρχε σειρά σοβαρών παραβιάσεων του νόμου περί προστασίασ προσωπικών δεδομένων στη διαδικασία της τηλεκπαίδευσης.
Το γεγονός αυτό αφήνει έκθετους το Υπουργείο Παιδείας αλλά και τη Νίκη Κεραμέως, καθώς είχε δοθεί στην εταιρεία της Cisco να εμπορευτεί όπως η ίδια επιθυμεί τα μεταδεδομένα των χρηστών δηλαδή των εκπαιδευτικών και των μαθητών!
Από την άλλη, η τηλεκπαίδευση εκτός ότι εγγυμονεί κινδύνους προστασίας προσωπικών δεδομένων, αλλά και απώλεια της φυσικής παρουσίας των μελών η οποία οδηγεί σε μία φυσιολογική κοινωνική ζωή, χρησιμοποιήθηκε στο παρελθόν για να καταστείλει τις μαθητικές κινητοποιήσεις.
Η τηλεκπαίδευση, ως μία σύγχρονη μορφή «απεργοσπάστη», έπαιξε το κατασταλτικό ρόλο της σε σχολεία όπου οι μαθητές είχαν προχωρήσει σε αγωνιστικές διαδικασίες μέσω καταλήψεων, παρακάμπτοντας το «μπλόκο» της εκπαιδευτικής διαδικασίας και παίζοντας το ρόλο του «καταδότη», προσπαθώντας να υπονομεύσει τους μαθητικούς αγώνες.
Στη συγκεκριμένη χρονική περίοδο και μέχρι να διαμορφωθούν εκ νέου οι όροι με τη Cisco, η πλατφόρμα δε δύναται να χρησιμοποιηθεί ούτε σαν χωροφύλακας, ούτε σαν εκπαιδευτικό εργαλείο.
Το πλαίσιο των αιτημάτων που μας δόθηκαν από τα υπό κατάληψη σχολεία:
-Άμεση κατάργηση του δολοφονικού 50+1%
-Εδώ και τώρα πρόσληψη επιπλέον εκπαιδευτικών με σκοπό την αραίωση των τμημάτων.
-Στελέχωση με προσωπικό ώστε να πραγματοποιούνται συστηματικές απολυμάνσεις.
-Δωρεάν rapid tests σε όλους τους μαθητές και καθηγητές.
-Δωρεάν PCR σε μαθητές και καθηγητές με θετικό self/rapid test, συμπτώματα Covid ή άμεση επαφή με κρούσμα.
-Κάτω η ΕΒΕ και η τράπεζα θεμάτων- εκπαίδευση ανθρωποκεντρική, όχι βαθμοθηρική.
-Καμία ανοχή στην αστυνομοκρατία- δυνάμεις καταστολής εκτός σχολείων και πανεπιστημιακών ιδρυμάτων.