Στο Olympia Forum βρέθηκε καλεσμένος ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής. Ο κ. Καραμανλής στα πλαίσια μιας ιδιαίτερα ενδιαφέρουσας συζήτησης με τον δημοσιογράφο Νίκο Καραγιάννη, μίλησε για σημαντικά θέματα υποδομών και συγκοινωνιών, τα οποία είτε βρίσκονται σε εξέλιξη είτε δρομολογούνται.
Ο υπουργός στην ερώτηση εάν οι υποδομές στη χώρα ακολουθούν τον κανόνα της βιώσιμης ανάπτυξης και ποιος είναι λοιπόν ο ρόλος των υποδομών γενικά στην οικονομία αλλά και το περιβάλλον, απάντησε:
«Τα πολύ μεγάλα έργα υποδομών έχουν ένα ισχυρό μέρισμα στην ανάπτυξη. Δημιουργούν θέσεις εργασίας, τονώνουν τις εθνικές και τοπικές οικονομίες. Για πρώτη φορά μετά το 2004 έχουμε αναπτύξει ένα σχέδιο έργων υποδομών που πλησιάζει τα 13 δισ. ευρώ. Έχουμε δημοπρατήσει έργα γύρω στα 10 δισ. ευρώ και έχουμε συμβασιοποίησει 4 δισ. έργα. Αυτό έχει να γίνει από το 2004 και ποτέ σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα. Έργα υποδομών ιδιωτικά ή δημόσια σημαίνει πολλή μεγάλη ανάπτυξη.»
Προχωρούν οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού
Στη συνέχεια ο Υπουργός Υποδομών αναφέρθηκε στα σπουδαία συγκοινωνιακά έργα που δρομολογούνται εντός Αττικής, με στόχο να δοθεί ανάσα στο κυκλοφοριακό. Πιο συγκεκριμένα ανέφερε:
«Πριν από τρεις μέρες κάναμε το αυτονόητο σε κάθε ευρωπαϊκή χώρα, συνδέσαμε το λιμάνι με το αεροδρόμιο. Η υπογειοποίηση της Ηλιουπόλεως, η λεωφόρος Κύμης που έχει ήδη δημοπρατηθεί και έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση και οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού προς Ραφήνα και Λαύριο, είναι σημαντικά έργα. Αν δεν γίνουν αυτά τα έργα η Αθήνα το 2030 θα είναι μια απροσπέλαστη πόλη».
Ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε και στην Σήραγγα Ηλιούπολης , συνδέοντας τη με το έργο του Ελληνικού, λέγοντας πως τόσα χρόνια δεν έχει γίνει κάποια σοβαρή συγκοινωνιακή μελέτη για το πως θα πάει ο κόσμος εκεί, από το κέντρο της πόλης ή από το αεροδρόμιο. Στη συνέχεια αποκάλυψε πως το Υπουργείο Υποδομών έχει συμφωνήσει με την Lamda Development να κάνει δωρεάν τη μελέτη, προκειμένου το έργο να ωριμάσει πιο γρήγορα.
«Αυτή τη στιγμή πρέπει να έχουμε έναν συνδυασμό οδικών και σιδηροδρομικών έργων για αντιμετώπιση των συγκοινωνιακών ζητημάτων. Μιλάμε για ένα πλέγμα κινήσεων για να μην γίνει η Αθήνα μια κορεσμένη πόλη.»
Στο 7% η υλοποίηση του αυτοκινητοδρόμου Πάτρας-Πύργος
Ο κ. Καραμανλή αναφέρθηκε και στα έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη στη Δυτική Ελλάδα όπως o αυτοκινητόδρομος Πάτρα-Πύργος, και πως αλλάζουν τα μεγάλα έργα το τοπίο στην Δυτική Ελλάδα, λέγοντας:
«Αυτή τη στιγμή το ποσοστό υλοποίησης του Πατρών Πύργου είναι στο 7%. Το έργο με πολύ γρήγορο ρυθμό. Έχουμε στόχο το πρώτο τμήμα αυτού του έργου Πύργος-Κάτω Αχαΐα να το παραδώσουμε το α’ εξάμηνο του 2025. Το έργο αυτό εκτός από έργο με αναπτυξιακή προοπτική , είναι και έργο οδικής ασφάλειας. Το Κιάτο-Αίγιο έχει συμβασιοποιηθεί και μπαίνει η προοπτική της ηλεκτροκίνησης. Είναι ένα έργο που έχει περάσει από 100 κύματα και πλέον μπαίνει σε τροχιά υλοποίησης.
Επίσης μιλάμε και για το Ροδοδάφνη – Ρίο, κι αυτό είναι ένα έργο που έχει ξεμπλοκάρει. Μαζί με τον αυτοκινητόδρομο Πάτρα-Πύργος, έχουμε δημοπρατήσει και τη σιδηροδρομική γραμμή Πάτρα-Πύργος.
Έχουμε μια πολιτική κουλτούρα, όχι ας το κάνουμε αργότερα, αλλά ας το κάνουμε τώρα. Στην Πελοπόννησο έχουμε βάλει πολλές προτεραιότητες και πλέον έργα ξεκινούν.»
Ο κατασκευαστικός κλάδος μπορεί να ανταπεξέλθει
Ολοκληρώνοντας την πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση, ο κ. Καραμανλής σε σχετική ερώτηση απάντησε εάν πιστευτεί πως ο κατασκευαστικός κλάδος στην Ελλάδα μπορεί να ανταπεξέλθει στις προκλήσεις κα στα μεγάλα έργα που έρχονται, αναφέροντας: «Ο κατασκευαστικός κλάδος στην Ελλάδα, δεν πίστευε ότι αυτή η κυβέρνηση θα δημοπρατούσε τόσα έργα. Ο κλάδος έχει τη δυνατότητα να ανταπεξέλθει και ήδη το κάνει. Στο μέλλον θα έρθουν και άλλα μεγάλα έργα. Ο κατασκευαστικός κλάδος στέκεται στο ύψος του και νομίζω ότι μπορεί να ανταπεξέλθει.