Επιβαρύνσεις σε εκατομμύρια ιδιοκτήτες αυτοκινήτων θα προκαλέσει η εφαρμογή των σκέψεων για την εξεύρεση ισοδυνάμων από τη φορολόγηση ?μέσω τελών- της αγοράς Ι.Χ.
Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι η κυβέρνηση σκέπτεται να αυξήσει τα τέλη κυκλοφορίας σε ορισμένες κατηγορίες αυτοκινήτων ώστε να βρει τα κονδύλια που απαιτούνται για να μην εφαρμοστεί ο ΦΠΑ 23% στην εκπαίδευση.
Σύμφωνα με τις δηλώσεις κυβερνητικών στελεχών τα μικρά αυτοκίνητα δεν πρόκειται να επιβαρυνθούν ενώ στα παλιά αυτοκίνητα με μεγάλους κινητήρες εξετάζεται μείωση των Τελών Κυκλοφορίας.
Πέρσι πάνω από 3,6 εκατ. ιδιοκτήτες αυτοκινήτων κατέβαλλαν Τέλη Κυκλοφορίας ενώ περισσότεροι από 920.000 κάτοχοι αυτοκινήτων προτίμησαν να διατηρήσουν τα οχήματά τους σε κυκλοφορία χωρίς να καταβάλλουν τα Τέλη Κυκλοφορίας.
Από τους 3,6 εκατ. ιδιοκτήτες αυτοκινήτων που κατέβαλλαν Τέλη Κυκλοφορίας για το 2015 θα πρέπει να προσθέσουμε και περίπου 100.000 νέα ΙΧ (καινούρια και εισαγόμενα μεταχειρισμένα ΙΧ) που πρωτοκυκλοφόρησαν στην Ελλάδα εκ των οποίων τα 50.000 δεν καταβάλλουν Τέλη Κυκλοφορίας λόγω χαμηλών ρύπων.
Συνεπώς από τα 3,7 εκατ. ιδιοκτήτες που θα πρέπει να καταβάλλουν Τέλη Κυκλοφορίας για το 2016 το οικονομικό επιτελείο θα πρέπει να αυξήσει τα ποσά στα οχήματα με κινητήρες από 1.401 κ.εκ. που αφορά σχεδόν στο 50% του συνολικού στόλου των κυκλοφορούντων οχημάτων!
Με αυτό τον τρόπο, σύμφωνα με δημοσίευμα του Γιώργου Αυδή στο enikonomia.gr, θα επιβαρυνθούν οι πέντε στους δέκα ιδιοκτήτες αυτοκινήτων με ανυπολόγιστες συνέπειες για τα προσδοκώμενα έσοδα καθώς κανείς δεν μπορεί με βεβαιότητα να υπολογίσει πόσοι από αυτούς θα οδηγήσουν τα οχήματά τους σε φορολογική «ακινησία».
Η συντριπτική πλειοψηφία των αυτοκινήτων που κινούνται με κινητήρες από 1.401 κ.εκ. και άνω τα Τέλη Κυκλοφορίας τους υπολογίζονται με βάση τον κυβισμό του κινητήρα και όχι με τις εκπομπές CO2. Μάλιστα το ποσοστό των Τελών Κυκλοφορίας που υπολογίζονται με βάση τον κυβισμό έναντι εκπομπών CO2 ανέρχεται σε 90% με 10% αντίστοιχα...
Ωστόσο όπως έχουμε επισημάνει στο Enikonomia οι όποιες αυξήσεις στα Τέλη Κυκλοφορίας φέτος θα αποτελούν ένα προσωρινό μέτρο καθώς για το 2017 τα κυβερνητικά στελέχη έχουν εξαγγείλει ριζική αναδιάρθωση της φορολογίας στα αυτοκίνητα.
Η «ακτινογραφία» των Τελών Κυκλοφορίας
Σύμφωνα με ΤΟ δημοσίευμα στο enikonomia.gr, πέρσι 94.856 ιδιοκτήτες αυτοκινήτων με κινητήρες έως 900 κ.εκ. κατέβαλλαν τα Τέλη Κυκλοφορίας από 102.670 κατόχους το αντίστοιχο διάστημα του 2013. Δηλαδή το 2015 κυκλοφόρησαν 7.814 αυτοκίνητα με κινητήρες έως 900 κ.εκ. καταγράφοντας πτώση 7,6%.
Στην αμέσως επόμενη κατηγορία που αφορά τα ΙΧ με κινητήρες από 901 έως 1.400 κ.εκ. καταβλήθηκαν Τέλη Κυκλοφορίας για το 2015 από 2.169.891 ιδιοκτήτες ΙΧ έναντι 2.262.416 κατόχων το 2014. Δηλαδή κυκλοφόρησαν 92.525 αυτοκίνητα λιγότερα (-4%).
Στην κατηγορία των ΙΧ με κινητήρες από 1.401 έως και 1.600 κ.εκ. καταβλήθηκαν Τέλη Κυκλοφορίας το 2015 από 857.740 ιδιοκτήτες έναντι 887.999 κατόχων το 2014. Δηλαδή φέτος κυκλοφορούν 30.259 οχήματα (-3,4%).
Στα αυτοκίνητα με κινητήρες από 1.601 έως και 1.800 κ.εκ. καταβλήθηκαν Τέλη Κυκλοφορίας από 281.205 ιδιοκτήτες αυτοκινήτων έναντι 291.781 κατόχων το 2014. Δηλαδή αποσύρθηκαν από την κυκλοφορία 10.576 ΙΧ (-3,6%).
Μεγάλες είναι οι απώλειες που καταγράφηκαν στα αυτοκίνητα με κινητήρες από 1.801 έως 2.000 κ.εκ. καθώς εισπράχθηκαν Τέλη Κυκλοφορίας για το 2015 από 198.441 ιδιοκτήτες έναντι 214.334 κατόχων το 2014. Δηλαδή το 2015 κυκλοφορούν 15.893 λιγότερα ΙΧ (-7,4).
Στην κατηγορία αυτοκινήτων με κινητήρες από 2.001 έως και 3 λίτρα καταβλήθηκαν Τέλη Κυκλοφορίας από 55.551 ιδιοκτήτες το 2015 έναντι 62.756 κατόχων το 2014. Δηλαδή αποσύρθηκαν από την κυκλοφορία 7.205 αυτοκίνητα (-11,4%).
Στα αυτοκίνητα με κινητήρες από 3.001 έως και 4 λίτρα καταβλήθηκαν το 2015 Τέλη Κυκλοφορίας από 20.184 ιδιοκτήτες έναντι 24.364 κατόχων το 2014. Δηλαδή αποσύρθηκαν από την κυκλοφορία 4.180 αυτοκίνητα (-17,1%).
Στην τελευταία κατηγορία αυτοκινήτων με κινητήρες από 4 λίτρα και άνω το 2015 καταβλήθηκαν Τέλη Κυκλοφορίας από 7.147 ιδιοκτήτες έναντι 8.620 κατόχων το 2014. Δηλαδή κυκλοφορούν 1.473 αυτοκίνητα λιγότερα (-17%).