Αρχιμανδρίτης Σεραφείμ Δημητρίου
Καναδάς, 1 Φεβρουάριου 2020
23 επέτειος της κουράς μου.
Μία δράκα, αθεϊστών, ψευδοοικολόγων, αριστερών κατά δήλωση, έγιναν Υμηττολόγοι και τα έβαλαν με τον αϊ-Λια. Ανέλαβαν την υπεράσπιση του ανυπεράσπιστου τρελού, από την θέληση του ψυχιάτρου, να ευπρεπίσει το χώρο λατρείας στο βουνό, απομακρύνοντας τις ξωλέτζες.
Η δημοτική αρχή, ενεπλάκη στην υπόθεση και εν είδει "Ράμπο" ανέλαβε έργο το οποίο δεν της ανήκει.
Αφού είχε τις καταγγελίες δεν περιορίστηκε στα όρια της ευθύνης της, αναφέροντας στις αρχές και ζητώντας τις δυνάμεις καταστολής να ενεργήσουν, αλλά πήγαν γυρεύοντας στην γκλίτσα του τσοπάνη ή στο κουπί του προφήτη.
Όπου δεν υπάρχει πρόληψη, δεν μπορεί να τρέχουμε ως επιμηθείς σωτήρες, οδηγούμενοι σε ανακοινώσεις λαϊκιστικού τύπου, που απλά θα ικανοποιούσαν τους ολιγοστούς τάχα ενεργούς πολίτες, που ως επί το πλείστον κατεργάζονται καταστροφολογία και καταστροφές στην πόλη.
Η άποψη μου απαρχής, όταν βέβαια το τετελεσμένο έγινε γνωστό, ήταν πώς θα έπρεπε η εκκλησιαστική κοινότητα του Προφήτη Ηλία, αφού αυξήθηκε και δεν χωρούσε στο ναό, να μετακινηθεί σε άλλο χώρο.
Γιατί δεν έχουμε έλλειψη ναών, έχουμε έλλειψη συντονισμού. Τούτο, αφού στην πόλη μας υπάρχουν δύο ευμεγέθεις ναοί, με παρακολουθήματα μάλιστα και οι οποίοι δεν λειτουργούν, από την αδυναμία της ενορίας να καλύψει τα ιερατικά κενά.
Δεδομένης δε της ανάγκης των περιοίκων προς εκκλησιασμό, θα μπορούσε εάν λειτουργούσε το σύστημα της περιφέρειας, να είχε λυθεί το θέμα όπως λύθηκε αντίστοιχο με ανέστιο εφημερίο.
Τώρα τα των ναών ανέγγιχτα και οι αποφάσεις των αρχών κατά τα νόμιμα. Πρόστιμα, ενστάσεις, δίκες και εφέσεις, καλά κρατεί, αλλά "γκασμάς" ου χωρεί.
Οι υπερβολές όμως ότι καταπατήσαμε το βουνό και φύγαμε από τα όρια τα οποία προϋπήρχαν, είναι απλά λόγια υποκρισίας και έπεα πτερόεντα.
Στο σπίτι του κρεμασμένου δεν μιλάνε για σκοινί, όταν μάλιστα ο δήμος Ηλιουπόλεως χρησιμοποίησε και χρησιμοποιεί αυθαίρετα κτίσματα.
Της υποκρισίας το ανάγνωσμα, όταν οι εφημέριοι των αναργύρων και του προφήτη, όλοι τους ιεροφορεμένοι, ευλόγησαν την παρανομία του δήμου και εγκαινίασαν προεκλογικά τέτοιο αυθαίρετο κτίσμα ως περιβαντολογικό τόπο. Α και εφημέριοι των αγίων Αναργύρων είναι οι γνωστοί 3, 4ος ο παπάς του αϊ-Λιά, και 5ος ο εφημέριος του γηροκομείου.
Κύριοι δημοτικοί δεν μπορεί τα δικά σας σύκα και των άλλων καρύδια.
Ενώ ασχολούμαστε με τα κτίσματα στον προφήτη, στο κοιμητήριο ταυτόχρονα, παραβιάζοντας το νόμο, ο Δήμος αυθαιρετεί και χωρίς επιτροπή κοσμητείας, εγκαθιστά στασίδια.
Ήθελα βέβαια να ξερα μαζί με τα τόσα άλλα αυθαίρετα κτίσματα στην Ηλιούπολη, ποιά πολεοδομία έδωσε άδεια στην οικοδόμηση του πύργου των πτωμάτων;
Ο Θεός να μας φυλάει από ένα σεισμό. Τότε, μπορεί η έκταση του φαινομένου Φρανκεντσάιν να 'ναι απίστευτα μεγαλύτερη των φρικιαστικών καταστάσεων που ζήσαμε στις πλημμύρες.
Αποτέλεσμα λοιπόν της αμετροέπειας των μεν και των δε, είναι να βρισκόμαστε έτοιμοι στα χαρακώματα με αντιπάλους "ενθέους" και "αθέους". Έχει δημιουργηθεί μία προπολεμική κατάσταση, με ανθρώπους οι οποίοι έχοντας ελλειπή πληροφόρηση, έχουν οπλίσει εναντίον της "άθεης" δημοτικής αρχής και όσους εκείνη υπάκουσε.
Από την άλλη η επιτροπή πολιτών κραδαίνοντας τις εκ των υστέρων αποφάσεις των αρμοδίων, είναι έτοιμοι προς κάθε εκτροπή, για την "προστασία του φυσικού και πολιτιστικού περιβάλλοντος" στον τρελό, ως η προσεχής στα αντιστασιακά δώματα.
Η πρόσκληση "να τελειώνουμε" θυμίζει καθαρά απολυταρχικά καθεστώτα του παρελθόντος που γκρέμισαν εκκλησίες, αλλά γκρεμίστηκαν ήδη και τα ίδια με πάταγο μεγάλο και με παντελή εξαφάνιση τους από το πρόσωπο της γης.
Αν ρωτήσεις πως θα τελειώνουμε με το τετελεσμένο; Θα σου πούνε να πάνε οι "μπουλντόζες". Και από που θα πάνε οι "μπουλντόζες"; και πως θα φτάσουν οι "μπουλντόζες" ; και τι θα καταφέρουν οι "μπουλντόζες"; δεν μπορούν να προσδιορίσουν.
Λέω τώρα. Αν εξαγριωμένα πλήθη φανατισμένων χριστιανών, προτάξουν τα στήθη τους και φωνάξουν πάνω από τα πτώματα μας; Ε ναι.
Το έργο το έχουμε ξαναδεί οι άλλοι, με σύνθημα "η θρησκεία είναι το όπιο του λαού", και ας μην είναι η Εκκλησία θρησκεία, θα πάρουν κουμπούρια και ικριώματα, κονσερβοκούτια και λάμες και θα φάει η μύγα σίδηρο και το κουνούπι ατσάλι.
Εκείνο λοιπόν το οποίο μένει είναι να αφήσουμε το νόμο και τη νομιμότητα να εξελιχθεί, έχοντας τα πρόστιμα και τις ενστάσεις, την "αγρονομία" και τα δικαστήρια. Λαμβάνοντας επι τούτοις υπόψη μας ότι τα περί δασών και εκκλησιών έχουν ρυθμιστεί νομικά κατά το παρελθόν, και ότι δεν είμαστε σοβιετία, κατά προσφιλή αναφορά δημοσιολόγου που πρότριτα συνάντησα το πρώτον, υποσχόμαστε να λειτουργήσουμε προσεχώς στον προφήτη Ηλία Ηλιουπόλεως, σε μια στιγμή προσευχής και θυσίας στο εκεί ιερό θυσιαστήριο και όχι με ίδιο αίτημα όπως ο προφήτης για τους ιερείς του «Βά'αλ».
Από τον Καναδά λοιπόν που βρισκόμαστε, για εκκλησιαστική αποστολή, δεδομένου δε ότι στην Ηλιουπόλη δεν υπάρχουν μόνο οι γάτες που νιαουρίζουν και τα σκυλιά που γαβγίζουν, αλλά και τα πουλιά που κελαηδούν και όλα αυτά υπάρχουν γιατί ο Θεός το θέλει, λέμε ότι και Εκείνος: "Ειρήνη πάσι".