Πέρασαν 9 χρόνια με Δήμαρχο το Βασίλη Βαλασόπουλο και την παράταξή του, «Πρώτα η Ηλιούπολη». Έχουν περάσει 29 χρόνια από τότε που πρωτοεκλέχθηκε η παράταξή αυτή (με επικεφαλής τότε το Θ. Γεωργάκη) για να διοικήσει το Δήμο.
Επί 29 χρόνια, η ίδια παράταξη, οι ίδιοι άνθρωποι κινούν τα νήματα, τα ίδια «έργα». Σ’ αυτήν συμμετείχαν τόσα χρόνια και είναι συνυπεύθυνοι οι σημερινοί υποψήφιοι των παρατάξεων (που «αποσχίσθηκαν») «ΗλιούπΟλοι Μαζί» (υποψ. Δήμαρχος Χατζηδάκης) και «Ενωτικό Αυτοδιοικητικό Κίνημα Ηλιούπολης» (επικεφαλής Δ. Πανταζόπουλος) .
Με αφορμή το πρόσφατο ατύχημα στο 10ο Δημοτικό σχολείο, και ενόψει των επικείμενων τοπικών εκλογών θα ήταν σκόπιμο και «διδακτικό» να θυμηθούμε τι δεν έκαναν όλα αυτά τα χρόνια εκτός των άλλων και για τα σχολεία οι Δήμαρχοι, οι δημοτικοί σύμβουλοι, οι υπεύθυνοι επιτροπών και οι αντιδήμαρχοι της συγκεκριμένης παράταξης, πώς και γιατί φτάσαμε στα διάφορα «ατυχήματα».
Στις 4/2/2016, το Γραφείο Τύπου του Δήμου Ηλιούπολης ενημέρωνε:
"Ο Δήμαρχος σημείωσε ότι η Ηλιούπολη έχει 24 Νηπιαγωγεία, 17 Δημοτικά και 13 Γυμνάσια και Λύκεια. Είναι πάρα πολλά για να συντηρηθούν, όμως και παρ’ όλη την μείωση των πόρων από το κράτος, δόθηκε ένας μεγάλος αγώνας και ολοκληρώθηκε το πρόγραμμα «Εξοικονομώ» όπου γίνανε τομές στα παλιότερα σχολεία. Έτσι αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει κανένα σοβαρό πρόβλημα λειτουργίας στα σχολεία της Ηλιούπολης."
Ποια ήταν και ποια είναι σήμερα η πραγματικότητα στο χώρο της αγωγής και εκπαίδευσης, παρ’ όλον που ο Δήμαρχος δηλώνει ότι η Ηλιούπολη λίγο ακόμη και θα γίνει Ελβετία;
Βρεφονηπιακοί σταθμοί
Στο δήμο Ηλιούπολης, εδώ και πάρα πολλά χρόνια ο βρεφονηπιακός σταθμός είναι όνειρο απραγματοποίητο. Αδιάψευστη απόδειξη οι 20 και πλέον τοπικοί ιδιωτικοί παιδικοί σταθμοί που ανθούν στην Ηλιούπολη.
Αριθμός ρεκόρ!!!
Οι υπάρχουσες 8 δομές, δεν ξεπερνούν ούτε με το πιο απίθανο «στρίμωγμα» τις 500 θέσεις (δεν είναι γνωστός ο ακριβής αριθμός διότι ο Δήμος τον φυλάει επτασφράγιστο μυστικό) και τα παιδιά βρεφονηπιακής ηλικίας είναι πολύ περισσότερα από 2600! (μέγιστος στατιστικά αριθμός 5600) Κάθε χρόνο δεν απορροφώνται περισσότερα από 50-60 καινούργια παιδιά από ένα σύνολο 600 κα πλέον αιτήσεων.
Είναι φανερή και η ανισοκατανομή ανά περιοχές. Στην πυκνοκατοικημένη Αγία Μαρίνα ούτε ένας βρεφονηπιακός σταθμός στην περιοχή από τη Λεωφόρο Παναγούλη έως και το βουνό, από την Πλατεία Ανεξαρτησίας έως την Ελ. Βενιζέλου (Περιφερειακή Υμηττού).
Η αναμενόμενη εδώ και πολλά χρόνια (τη συμπεριλαμβάνει συστηματικά και επανειλημμένα εδώ και 9 χρόνια στις προεκλογικές του εξαγγελίες ο Δήμαρχος) ανέγερση βρεφονηπιακού σταθμού στην οδό Αριστογείτονος, δυναμικότητας 50 νηπίων και 20 βρεφών, ούτε καν θα ανακουφίσει την κατάσταση. Απλά θα είναι ένα ελάχιστο και πολύ δειλό ετεροχρονισμένο βήμα.
Οι παιδικοί σταθμοί λειτουργούν με λίγους μόνιμους και με ευκαιριακά προσλαμβανόμενους με ολιγόμηνες συμβάσεις και ανακυκλούμενους (ωφελούμενους!!! εργαζόμενους) εκπαιδευτικούς και βοηθητικό προσωπικό, μέσω ΕΣΠΑ.
Η επιλογή και ικανοποίηση των αιτήσεων, παρά τις διαβεβαιώσεις των υπευθύνων του Δήμου, δε γίνονται με πραγματική και ειλικρινή διαφάνεια, αφήνοντας περιθώρια για επιλεκτική ικανοποίηση κάποιων αιτήσεων και καταστρατήγηση ακόμη και κάποιων όρων που ο Δήμος έχει θέσει για την υποβολή αίτησης.
Την προηγούμενη σχολική χρονιά , μετά από επίμονες και επανειλημμένες διαμαρτυρίες, ο Δήμος υποχρεώθηκε επιτέλους να αναρτήσει μερικά σχετικά στοιχεία.
Προεκλογικά ο Δήμος ανακοίνωσε ότι θα εισηγηθεί την κατάργηση των τροφείων για την επόμενη χρονιά 2019-2020. Το μέτρο θα ήταν καλοδεχούμενο αν ήταν μόνιμο και όχι το τυράκι στη φάκα, «ψηφίστε με για να το κάνω».
Νηπιαγωγεία
Τα δημόσια νηπιαγωγεία καλύπτουν μικρό ποσοστό του νηπιακού πληθυσμού.
Στην Ηλιούπολη οι υπάρχουσες δομές (24 νηπιαγωγεία) διαθέτουν, λόγω προβληματικών κτηρίων, το πολύ 1040 θέσεις, και τα νήπια δύο ηλικιακών ομάδων είναι πολύ περισσότερα από 1300 (μέγιστος στατιστικά αριθμός 2800).
Μέχρι τη σχολική χρονιά 2018-2019 που δεν ήταν υποχρεωτική η διετής φοίτηση, τα προνήπια βίωναν το απαράδεκτο καθεστώς των κληρώσεων και της απόρριψης, λόγω έλλειψης αιθουσών και εκπαιδευτικών.
Την επόμενη σχολική χρονιά 2019-2020, με την, κατ’ αρχήν θετική, υποχρεωτική δίχρονη εκπαίδευση των νηπίων, το πρόβλημα στέγασης των προνηπίων που μέχρι τώρα «περίσσευαν» και έμεναν εκτός νηπιαγωγείου, θα είναι οξύ.
Λείπουν εκπαιδευτικοί, λείπουν ήδη τουλάχιστον 8 αίθουσες και ο Δήμος προτίθεται να χρησιμοποιήσει κοντέινερ μέσα στα υπάρχοντα σχολεία, μειώνοντας τον, ήδη οριακά ανεπαρκή, χώρο για όλα τα παιδιά.
Πολλά από τα υπάρχοντα κτήρια είναι από απαράδεκτα έως λίαν επιεικώς οριακά υποφερτά, (ενοικιαζόμενα ισόγεια πολυκατοικιών χωρίς αυλές, ενοικιαζόμενες ακατάλληλες μονοκατοικίες, μεμονωμένες αίθουσες δημοτικών, πρώην καταστήματα (3ο, 6ο, 8ο, 9ο, 18ο, 20ο, 21ο, 23ο, 24ο Νηπιαγωγεία).
Χαρακτηριστικές οι περιπτώσεις:
Το 23ου Νηπιαγωγείο, επί της Γ. Φύτρου, στην περιοχή του Νεκροταφείου, σε απολύτως ακατάλληλο ισόγειο διπλοκατοικίας, χωρίς προαύλιο, με κακό φωτισμό και εξαερισμό και για τα διαλείμματα «διατίθεται» η απέναντι!!! παιδική χαρά (μεσολαβεί δρόμος κανονικής κυκλοφορίας με συνεργείο αυτοκινήτων) .
Τα 8ο και 21ο, δίπλα στο Κολυμβητήριο, φιλοξενούνται σε χώρο βρεφονηπιακού σταθμού, «στερώντας» θέσεις από τους βρεφονηπιακούς σταθμούς.
Δεν υπάρχουν μαγειρεία τραπεζαρίες και τραπεζοκόμοι (εκτός από το 14ο) για τα ολοήμερα τμήματα (τα νήπια αρκούνται σε κρύο φαγητό από το σπίτι), ούτε χώροι μεσημεριανής ανάπαυσης. Τα νήπια «ξεκουράζονται» σε στρώματα, κατάχαμα!
Δημοτικά
Στην Ηλιούπολη υπάρχουν 17 Δημοτικά. (από 22 που ήταν πριν τις συγχωνεύσεις, για τις οποίες συνηγόρησαν και υπερθεμάτισαν ο Δήμαρχος Β. Βαλασόπουλος και οι «συν αυτώ»). Στην πράξη, αποδεικνύεται ότι τα κτήρια τους δεν καλύπτουν τις ανάγκες, από άποψη αριθμού μαθητών, αλλά και χωροταξικά παρουσιάζουν προβλήματα, π.χ. στην Αγία Μαρίνα.
Σε 5 Δημοτικά, λειτουργούν συνολικά εδώ και χρόνια:
17 αίθουσες διδασκαλίας σε ΠΡΟΚΑΤ οικίσκους (κοντέινερ).
Παράδειγμα το 7ο και το 21ο Δημοτικό, όπου κάποια τμήματα του 21ου στεγάζονται σε κοντέινερ, αν και υπήρχε και υπάρχει χώρος 3 στρεμμάτων, στο οικόπεδο του σχολείου (έχει γίνει άτυπο πάρκινγκ), όπου θα μπορούσε εδώ και πολλά χρόνια να έχει λυθεί το πρόβλημα με ανέγερση νέων αιθουσών. Ο χώρος αυτός, αν οι δημότες δεν αντιδράσουμε δυναμικά. προορίζεται για «αξιοποίηση», δηλαδή ξεπούλημα, από το ΕΤΑΔ.
7 αίθουσες διδασκαλίας «φιλοξενούνται» σε εργαστήρια φυσικής-χημείας, βιβλιοθήκες, διχοτομημένες με γυψοσανίδες αίθουσες, σε κλεισμένα πλατύσκαλα και όπου φανταστεί ο νους. Για τις τουαλέτες ούτε λόγος να γίνεται, σε κανένα σχολικό κτήριο δεν επαρκούν.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα τα συστεγαζόμενα 8ο και 17ο δημοτικό, όπου τα κοντέινερ, οι διχοτομημένες αίθουσες, οι αίθουσες από άλλη χρήση, και ο εξαιρετικά περιορισμένος προαύλιος χώρος δυσκολεύουν τη ζωή εκπαιδευτικών και μαθητών. Κι όμως υπήρχαν έγκριση, χώρος και χρήματα, εδώ και πολλά χρόνια, για την ανέγερση και άλλου κτηρίου!
Όπως και τα Νηπιαγωγεία, τα Δημοτικά δε διαθέτουν μαγειρεία Τραπεζαρία και τραπεζοκόμους για τα ολοήμερα τμήματα.
Γυμνάσια –Λύκεια
τα Γυμνάσια και τα Λύκεια κατακλύζονται από ΠΡΟΚΑΤ αίθουσες (κοντέινερ), διχοτομημένες με γυψοσανίδες αίθουσες, καταργημένα εργαστήρια Φυσικής-Χημείας αίθουσες από άλλη χρήση, κλεισμένα πλατύσκαλα.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα, το 4ο Λύκειο που συστεγάζεται (από την εποχή ακόμη του Δημάρχου Θ. Γεωργάκη, όταν τα Γυμνάσια ήταν δύο) με το «υδροκέφαλο» (μετά τη συγχώνευσή του με το 6ο) 4ο Γυμνάσιο.
Σε ένα χώρο με προδιαγραφές για ένα μόνο Λύκειο, στοιβάζονται 700 περίπου μαθητές των δύο σχολείων, όπου φανταστεί ο νους, συγκεντρώνοντας όλα τα αρνητικά χαρακτηριστικά των άλλων σχολείων.
Τα προβλήματα είναι κοινά σε όλα τα σχολικά κτήρια. Η ασφάλεια (αντισεισμικός έλεγχος, αντιπυρική προστασία, κατασκευαστικές αστοχίες) και η υγιεινή ελέγχονται ανεπαρκώς έως καθόλου.
Η καθαριότητα είναι πλημμελής και μάλιστα πραγματοποιείται μόνο μετά το τέλος των μαθημάτων οι μόνιμες καθαρ΄΄ιστριες είναι ελάχιστες και οι συμβασιούχες δουλεύουν μετά τη λήξη του ωραρίου και με μειωμένο ωράριο. Κατά τη λειτουργία των σχολείων δεν υπάρχει συνήθως κάλυψη.
Χίλια δυο προβλήματα συνθηκών διαβίωσης στους σχολικούς χώρους.
Από τουαλέτες και θέρμανση έως ανύπαρκτο κλιματισμό και ανεπαρκείς ηλεκτρολογικές εγκαταστάσεις.
Χλιαρή η αντιμετώπιση του Δήμου, εδώ και 29 χρόνια, για την λειτουργία του Κέντρου Υπερυψηλής Τάσης (ΚΥΤ) της ΔΕΗ στη γειτονιά ενός Λυκείου, ενός Γυμνασίου ενός Βρεφονηπιακού σταθμού, τριών Δημοτικών, πέντε Νηπιαγωγείων και του Δημοτικού Κολυμβητηρίου, καθώς και των διαφόρων κεραιών, που παίζουν το κρυφτούλι σε αλληλοδιαδοχή, κοντά σε χώρους όπου συχνάζουν παιδιά.
Κι ας σημειωθεί ότι όλη αυτή η έκταση με τα σχολικά κτήρια έχει παραδοθεί στο ΕΤΑΔ ως ενέχυρο για τα δάνεια της χώρας και για μελλοντικό ξεπούλημα.
Ενώ υπάρχει σημαντική έλλειψη αιθουσών διδασκαλίας σε όλη την Ηλιούπολη, στα συγχωνευμένα γυμνάσια 5ο και 8ο, οι αίθουσες που αποδεσμεύτηκαν μετά τη συγχώνευση έχουν παραχωρηθεί σε διάφορους άσχετους συλλόγους και στο Δημοτικό Ωδείο.!!!
Και επιπλέον, είναι κραυγαλέα η απαίτηση από τους γονείς να συμβάλλουν ως άτυποι «συνεταίροι» με το χέρι βαθιά στην τσέπη για να μπαλωθούν οι πιο στοιχειώδεις ελλείψεις, από εποπτικό υλικό έως και τη συντήρηση των κτηρίων.
Τα συμπεράσματα της εμπεριστατωμένης έρευνας που έκαναν οι γονείς, τα σχολικά έτη 2014-2015 ισχύουν και σήμερα και μας πείθουν απόλυτα για την κατάσταση των σχολείων στην Ηλιούπολη. Μετά από 29 χρόνων πλημμελή συντήρηση και φροντίδα η κατάσταση των σχολικών κτηρίων είναι σήμερα, απολύτως προβληματική.
Η «συνετή», βλέπε καπιταλιστική, διαχείριση των προβλημάτων της Δημόσιας Εκπαίδευσης, που προϋπήρχε της κρίσης και απογειώθηκε με τη λογική των νεοφιλελεύθερων μνημονιακών περικοπών των τελευταίων 9 χρόνων, δεν μπορεί να είναι το ζητούμενο για την Παιδεία και τα παιδιά μας.
Κάτι πρέπει να γίνει !!!
Η εγκατάλειψη των σχολείων από τη μεριά του Δήμου από το 1991 έως σήμερα ακόμα και για συντήρηση και τα προβλήματα που κρύβουν τόσα χρόνια κάτω από το χαλί όσοι κυβέρνησαν και τα διαχειρίστηκαν, είναι θέμα ιεράρχησης αναγκών, προτεραιοτήτων και πολιτικών επιλογών, που μας επέβαλαν και μας επιβάλλουν η Ευρωπαϊκή Ένωση, το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο, ο ΟΟΣΑ και όλα τα «ευαγή» ιδρύματα και οι δικές μας κυβερνήσεις, προηγούμενες και νυν και οι εκλεγμένες Δημοτικές και Περιφερειακές Αρχές που είναι υποταγμένες, «ψυχή τε και σώματι», στη λογική των μνημονιακών νεοφιλελεύθερων επιλογών.
Δική μας επιλογή τα παιδιά : Το Μέλλον.
Για τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς, για όλους τους εργαζόμενους η συνταγματικά θεσμοθετημένη δωρεάν φροντίδα του Κράτους για τα παιδιά, προσχολική αγωγή, προσχολική και σχολική εκπαίδευση και Ανώτατη Παιδεία, είναι αδιαπραγμάτευτη, για όλα τα παιδιά, που ζουν μόνιμα ή περιστασιακά στη χώρα, ανεξαρτήτως φύλου, φυλής, χρώματος ιθαγένειας, εθνικότητας ή θρησκείας…» ανεξαρτήτως ιδιαιτεροτήτων και δυσκολιών.
Αυτό το Μέλλον είμαστε υποχρεωμένοι να το διεκδικήσουμε σθεναρά και δυναμικά και με την ψήφο μας και με τους διαρκείς αγώνες μας.
Ψηφίζουμε με κριτήριο το συμφέρον των δημοτών. Δίνουμε στις παρατάξεις που μέχρι σήμερα διαχειρίστηκαν τα προβλήματα του Δήμου και σε αυτούς που σιωπηρά τις ανέχθηκαν ή τις στήριξαν, χωρίς να μας λογαριάσουν, την απάντηση που τους αξίζει: Ποτέ πια!!
Εμπιστευόμαστε τη μαχητική δύναμη που θα επιβάλει τη λύση των προβλημάτων και την ικανοποίηση των αναγκών.
Στις 26 Μαΐου στηρίζουμε-ψηφίζουμε
ΜΑΧΟΜΕΝΗ ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ
ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΑΝΑΤΡΕΠΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ
https://maxome-ilioupoli.blogspot.com/
fb.me/MAXomeniIlioupoli
[email protected]