www.newsit.gr
Οι οφειλέτες σε ταμεία και εφορία περίμεναν πως και πως την ρύθμιση για τις 120 δόσεις, προκειμένου να ανασάνουν, αλλά η Κομισιόν μέσα από την έκθεσή της, μας… ενημέρωσε ότι θα πρέπει να περιμένουν, άγνωστο για πόσο.
Και μπορεί το θέμα της ρύθμισης για την εφορία να ήταν μάλλον αναμενόμενο, αφού είχε σκαλώσει στα γρανάζια των Βρυξελλών, ωστόσο το ζήτημα με τα ασφαλιστικά Ταμεία, ήταν μάλλον κεραυνός εν αιθρία. Και οι 120 δόσεις πάνε… περίπατο.
Μάλιστα η κυβέρνηση σχεδίαζε να φέρει τη ρύθμιση για τις 120 δόσεις στη Βουλή μαζί με τον Νόμο για την προστασία της πρώτης κατοικίας, τις επόμενες ημέρες.
Αυτό τελικά δεν θα συμβεί και όσο και αν το υπουργείο λέει πως θα έρθει άμεσα, εντούτοις υπάρχει ανησυχία σε όσους περίμεναν να ευνοηθούν από την εν λόγω ρύθμιση.
Όπως σημειώνεται στην σχετική έκθεση των δανειστών, οι ρυθμίσεις ληξιπρόθεσμων οφειλών προς το δημόσιο δεν πρέπει να προχωρήσουν καθώς θα επηρεάσουν αρνητικά τα δημόσια οικονομικά.
Όπως σημειώνεται και δεν διαψεύσθηκε από κανέναν «η ελληνική κυβέρνηση έχει ενημερώσει τους θεσμούς ότι δεν προτίθεται να προχωρήσει σε αλλαγές στο καθεστώς αποπληρωμής των ληξιπρόθεσμων οφειλών προς την εφορία ή προς τα ασφαλιστικά ταμεία στο άμεσο μέλλον». Γίνεται σαφές ότι η κυβέρνηση χρησιμοποιεί δύο γλώσσες, μία για το εσωτερικό και μία για το εξωτερικό.
Είχαν καλλιεργηθεί προσδοκίες για άμεση ρύθμιση των ληξιπρόθεσμων οφειλών προς τα ασφαλιστικά ταμεία, ενώ πρόσφατα, μόλις την περασμένη εβδομάδα, τόσο ο υπουργός Οικονομικών Ευκλείδης Τσακαλώτος όσο και ο υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ Δημήτρης Λιάκος είχαν δηλώσει ότι η ρύθμιση οφειλών προς την εφορία έρχεται τον Απρίλιο.
Όμως η Κομισιόν δεν άφησε τίποτε στην τύχη του και έκανε μία σειρά από καυστικές παρατηρήσεις.
Η πολύ μεγάλη αύξηση του κατώτατου μισθού μπορεί να έχει επιπτώσεις στην ανταγωνιστικότητα της οικονομίας, στην ανάκαμψη των επενδύσεων και των εξαγωγικών επιδόσεων της χώρας καθώς και στην έκταση της ανασφάλιστης εργασίας.
Οι ελληνικές αρχές καλούνται να παρακολουθήσουν στενά τις δικαστικές αποφάσεις για τις διεκδικήσεις των αναδρομικών και να πάρουν ισοδύναμα μέτρα, όπως χρειάζεται, στο πλαίσιο του Μεσοπρόθεσμου Προγράμματος Δημοσιονομικής Στρατηγικής.
Στον βαθμό όπου οι δικαστικές αποφάσεις ανατρέπουν διαρθρωτικά μέτρα τα οποία συμφωνήθηκαν στο πλαίσιο του προγράμματος, η αντιμετώπισή τους θα πρέπει να γίνει με μεταρρυθμίσεις ή μέτρα εντός του ιδίου πλαισίου πολιτικής. Το δημοσιονομικό κόστος μόνο στην περίπτωση «δικαίωσης» των διεκδικήσεων Δώρων στο δημόσιο ανέρχεται σε 1,3% του ΑΕΠ ή περίπου 2,4 δισ. ευρώ.
Υπάρχει κίνδυνος να εκτροχιαστεί η δαπάνη για το μισθολογικό κόστος λόγω των προσλήψεων (κυρίως με συμβάσεις ορισμένου χρόνου) αλλά και λόγω της ειδικής μεταχείρισης που επιφυλάσσεται στους εργαζόμενους του υπουργείου Οικονομικών.
Θα πρέπει να τηρηθεί η προνομοθετημένη μείωση του αφορολογήτου προκειμένου να διευρυνθεί η φορολογική βάση (σ.σ η μείωση αυτή προκαλεί ζημιά 650 ευρώ σε κάθε φορολογούμενο).
Η παράταση της περιόδου εφαρμογής των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ στα πέντε νησιά του Αιγαίου αποτελούσε «σημαντική δέσμευση στο πλαίσιο του προγράμματος του ESM».
Διαπιστώθηκε αύξηση της δαπάνης για το έκτακτο κοινωνικό μέρισμα από τα 710 στα 782 εκατ. ευρώ.
Οι λόγοι για το γεγονός ότι υπήρξε αυτή η υπέρβαση θα πρέπει να διερευνηθούν.