Ο Δήμος Ραφήνας μίσθωσε ακίνητο έναντι 5.500 ευρώ τον μήνα,
Πλήρωσε 12.000 ευρώ για κουρτίνες και 2.500 για τηλεφωνικό κέντρο
Έδωσε 130.000 ευρώ στην Kapa Research για την μηχανοργάνωση,
Αλλά δεν πατάει κανείς…
ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ Του ΕΙΔΙΚΟΥ ΣΥΝΕΡΓΑΤΗ (www.ereportaz.gr)
Ένα μοναδικό θέαμα, το οποίο εγείρει πολλά ερωτηματικά και χρήζει πειστικών απαντήσεων, παρατηρείται τους τελευταίους μήνες στον δοκιμασμένο από τις φονικές πυρκαγιές της 23ης Ιουλίου 2018 Δήμο Ραφήνας-Πικερμίου.
Ένα πραγματικό «παλάτι» 850 τετραγωνικών μέτρων το οποίο ενοικιάζεται έναντι 5.500 ευρώ τον μήνα έχει μετατραπεί σε Κέντρο Παραλαβής και Διανομής Τροφίμων των πυρόπληκτων.
Ωστόσο η πολυδάπανη «επένδυση» του Δήμου η οποία προκαλεί ερωτηματικά σε ότι αφορά τα χρήματα τα οποία δαπανώνται, ουσιαστικά ρημάζει καθώς σε καθημερινή βάση δεν εξυπηρετούνται περισσότεροι από πέντε έως 10 πυρόπληκτοι την ημέρα!
Συν τοις άλλοις η δημοτική Αρχή έχει φροντίσει να εκτοξεύσει στα ύψη τον προϋπολογισμό καθώς φρόντισε να δαπανήσει 12.000 ευρώ για αγορά κουρτινών (!) προκειμένου, όπως λέει, να μην αλλοιώνονται τα προϊόντα λόγω του ήλιου, να εγκαταστήσει υπερσύγχρονο τηλεφωνικό κέντρο αξίας 2.700 ευρώ, αλλά και να συμβληθεί με την γνωστή εταιρεία Kapa Research έναντι του διόλου ευτελούς ποσού των 130.200 ευρώ για την διετία 2018-19 προκειμένου να υπάρξει ψηφιακή και μηχανογραφική υποστήριξη στην παροχή των υπηρεσιών!
Και όλα αυτά με απευθείας αναθέσεις λόγω της επίκλησης του κατεπείγοντος!
Οι συγκεκριμένες επιλογές έχουν προκαλέσει πλήθος σχολίων στην μικρή κλειστή κοινωνία η οποία βιώνει πρωτοφανή ανθρωπιστική κρίση από τον περασμένο Ιούλιο με αρκετούς δημότες αλλά και μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου να εγκαλούν ευθέως τον νυν δήμαρχο και ήδη ελεγχόμενο από τις εισαγγελικές Αρχές για τα αίτια του «ολοκαυτώματος», Ευάγγελο Μπουρνού.
Υπέρογκα έξοδα, μηδέν αποτέλεσμα
Στις 7 Αυγούστου 2018, περίπου 15 ημέρες μετά τις δολοφονικές πυρκαγιές, σε συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου κρίθηκε επιτακτική η ανεύρεση ειδικού χώρου προκειμένου να δημιουργηθεί κέντρο παραλαβής αλλά και τροφοδοσίας τροφίμων στους πυρόπληκτους.
Μέχρι εκείνη την χρονική στιγμή τα τρόφιμα βρίσκονταν προσωρινά αποθηκευµένα σε χώρους σχολείων, στο Κλειστό Γυµναστήριο Ραφήνας, στο Πνευµατικό Κέντρο Ραφήνας και σε άλλους χώρους.
Ως εκ τούτου ορθά κρίθηκε ότι έπρεπε άµεσα να µεταφερθούν ώστε αφενός µεν αυτές οι δοµές να µπορούν να λειτουργήσουν κανονικά εν όψει της έναρξης του σχολικού έτους αφετέρου δε ότι για λόγους διαχείρισης όλα τα αγαθά θα πρέπει να βρίσκονται συγκεντρωµένα σε ένα χώρο.
Αυτό το οποίο όμως προκαλεί πολλά ερωτηματικά είναι ο χώρος που βρέθηκε και το ποσό το οποίο επέλεξε ο Δήμος να δαπανήσει προκειμένου να τον μισθώσει.
Συγκεκριμένα ως η πλέον… συμφέρουσα επιλογή προκρίθηκε εκείνη ενός ακινήτου στη συμβολή των οδών Γ. Γουναροπούλου και λεωφόρου Αγίου Χρυσοστόμου Σμύρνης συνολικού εμβαδού 892 τμ, ενώ το ποσό το οποίο αποφασίσθηκε να δαπανηθεί είναι εκείνο των 5.500 ευρώ τον μήνα για ετήσιο μίσθωμα! Και εάν κάποιος κρίνει ότι δεν θα μπορούσε να βρεθεί πιο οικονομικός χώρος, διαβάστε την συνέχεια.
Κουρτίνες αξίας 12.000 ευρώ ενώ η μερίδα φαγητού κοστίζει 2,90 ευρώ
Την στιγμή που η μερίδα φαγητού για τον κάθε πυρόπληκτο ο οποίος απευθύνεται στο κέντρο διανομής δεν υπερβαίνει σε κόστος τα 2,90 ευρώ (!), η δημοτική Αρχή έκρινε σκόπιμο να προχωρήσει σε μια σειρά από «περίεργες» (αν μη τι άλλο) «επενδύσεις» με την μέθοδο των απευθείας αναθέσεων. Αρχικά επέλεξε να δαπανήσει 12.000 ευρώ προκειμένου στο «παλάτι» των 900 τμ να κρεμαστούν κουρτίνες οι οποίες υποθετικά εμποδίζουν την αλλοίωση των προϊόντων από τον ήλιο.
Ακολούθως αποφάσισε να δαπανήσει άλλα 2.700 ευρώ για να εξοπλιστεί το κέντρο με ένα υπερσύγχρονο τηλεφωνικό κέντρο το οποίο συναντάται μόνο σε πολυεθνικές εταιρείες!
Η συγκεκριμένη απευθείας ανάθεση με τον ΟΤΕ πραγματοποιήθηκε στις 25 Σεπτεμβρίου 2018, ενώ το υπερσύγχρονο σύστημα διαθέτει:
5 κυκλώματα βασικής πρόσβασης EURO-ISDN BRI για σύνδεση με το Δημόσιο Δίκτυο τηλεπικοινωνίων,
16 υβριδικά εσωτερικά κυκλώματα,
10 αναλογικές συσκευές Baseline Pro με οθόνη και αναγνώριση κλήσης,
Προ απαντητικό μήνυμα 4 ταυτόχρονων καναλιών και
Εσωτερικές μπαταρίες.
Το παράδοξο βεβαίως είναι το γεγονός ότι οι τηλεφωνικές συσκευές είναι περισσότερες από τους υπαλλήλους οι οποίοι βρίσκονται καθημερινά στο συγκεκριμένο κέντρο.
Κερασάκι στην τούρτα βέβαια αποτελεί το γεγονός ότι ο Δήμος επέλεξε να συμβληθεί απευθείας με την γνωστή εταιρεία Kapa Research έναντι 130.000 ευρώ προκειμένου να υπάρχει μηχανοργάνωση και ψηφιοποίηση στις προμήθειες και τις παραλαβές! Όπως αναρτήθηκε και στην Διαύγεια σκοπός του έργου και κατ’ επέκταση της σύμβασης είναι:
Η καταγραφή κάθε εισερχόμενου προϊόντος σε επίπεδο τεμαχίου
Η ταξινόμηση και παρακολούθηση της αποθήκευσης τους
Η καταγραφή κάθε εξερχόμενου υλικού και τον προορισμό του. Ωστόσο, πρόσωπα τα οποία γνωρίζουν πράγματα και καταστάσεις αναφέρουν στην «ΜΠΑΜ στο Ρεπορτάζ» ότι πρόκειται μάλλον για μια αχρείαστη και πολυδάπανη σύμβαση εάν αναλογιστεί κάποιος ότι η συγκεκριμένη δουλειά γίνεται άνετα και ανέξοδα με την χρήση ενός απλού excel!
Πέντε με 10 άτομα την ημέρα
Εκείνο που προκαλεί όμως πλήθος ερωτηματικών είναι το γεγονός ότι στο συγκεκριμένο κέντρο διανομής δεν εξυπηρετούνται περισσότεροι από πέντε με 10 πυρόπληκτοι την ημέρα!
Η «ΜΠΑΜ στο Ρεπορτάζ» πραγματοποίησε ολοήμερη αυτοψία πριν από λίγες ημέρες καταγράφοντας του λόγου το αληθές. Εν μέσω εορτών την πόρτα του συγκεκριμένου κέντρου δεν πέρασαν περισσότεροι από πέντε με έξι πολίτες.
Την ίδια στιγμή από το ρεπορτάζ προκύπτει ότι των μεγαλύτερο μέρος των πληγέντων εξυπηρετείται σε καθημερινή βάση από τα συσσίτια της εκκλησίας στα μαγειρεία της οποίας ο Δήμος διοχετεύει το μεγαλύτερο μέρος των τροφίμων και των αποθεμάτων του Κέντρου διανομής!