www.newsit.gr
Έξι χιλιάδες θάνατοι και 380.000 τραυματισμοί το χρόνο θα μπορούσαν να αποφευχθούν με την καθολική χρήση ζώνης ασφαλείας στις χώρες της Ευρώπης.
Τα παραπάνω συγκλονιστικά στοιχεία δόθηκαν κατά τη διάρκεια της παρουσίασης νέας ενημερωτικής εκστρατείας ευαισθητοποίησης του κοινού, παρουσία και του υπουργού Υποδομών & Μεταφορών Χρήστου Σπίρτζη, για την αναγκαιότητα της χρήσης της ζώνης ασφαλείας, τόσο στα μπροστινά όσο και στα πίσω καθίσματα.
“Εν όψει της επικείμενης εορταστικής εξόδου Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς, η χρήση της ζώνης αποτελεί θέμα υψίστης σημασίας για τους οδηγούς αλλά και τους συνεπιβάτες” τόνισε η Βασιλική Δανέλλη Μυλωνά πρόεδρος του Ι.Ο.Α.Σ “Πάνος Μυλωνάς” επισημαίνοντας την ανάγκη της εν λόγω καμπάνιας, αφού τα ποσοστά χρήσης ζώνης στην Ελλάδα είναι χαμηλότερα του ευρωπαϊκού μέσου όρου.
“Στην Ελλάδα 74% των επιβατών χρησιμοποιούν ζώνη στα μπροστινά καθίσματα, ενώ μόνο 23% στα πίσω καθίσματα” ανέφερε χαρακτηριστικά η κ. Μυλωνά συμπληρώνοντας πως οι περισσότεροι αγνοούμε τους κινδύνους που εγκυμονεί η μη χρήση της ζώνης όταν καθόμαστε στο πίσω κάθισμα τόσο για εμάς τους ίδιους αλλά και για τους μπροστινούς μας.
“Πρόκειται για μια απλή κίνηση που σώζει ζωές” είπε στο ΑΠΕ – ΜΠΕ “η οποία θα πρέπει να αναπτυχθεί. Είναι ζήτημα παιδείας και πολιτισμού”.
Η χρήση της μειώνει τον κίνδυνο θανατηφόρου τραυματισμού κατά 40% – 50% στους επιβάτες στα μπροστινά καθίσματα και κατά 25% – 75% στους επιβάτες στα πίσω καθίσματα.
Σύγκρουση με τα κυκλώματα διπλωμάτων οδήγησης
Ο υπουργός Μεταφορών Χρ. Σπίρτζης σε χαιρετισμό του, αφού εξήρε το έργο του Ι.Ο.Α.Σ και εξέφρασε την αμέριστη στήριξή του στην καμπάνια αναφέρθηκε στο σχεδιασμό του υπουργείου και της κυβέρνησης, υλοποιώντας δράσεις και πρωτοβουλίες για το θέμα της οδικής ασφάλειας.
Μίλησε για τα μεγάλα οδικά έργα που έχουν ολοκληρωθεί και αυτά που πρόκειται να ολοκληρωθούν, σημειώνοντας πως με τους νέους εθνικούς οδικούς άξονες έχουμε μείωση των θανατηφόρων ατυχημάτων.
“Έχουν ολοκληρωθεί, είπε, οι έξι συμβάσεις από το Ελεγκτικό Συνέδριο, για το κομμάτι του αυτοκινητόδρομου από την Πάτρα μέχρι τον Πύργο και συνεχίζεται με τον διαγωνισμό από τον Πύργο μέχρι το Καλό Νερό, για να κλείσει το «δαχτυλίδι» της Πελοποννήσου.
Τους επόμενους μήνες θα βγει ο διαγωνισμός για τον δρόμο, από την Καλαμάτα μέχρι το Ριζόμυλο και την Πύλο.
Ξεκινάει η κατασκευή και η υλοποίηση του Νότιου Τμήματος στον Ε65 και περνάμε στη δεύτερη φάση διαγωνιστικής διαδικασίας για τον ΒΟΑΚ, – Βόρειο Οδικό Αξονα Κρήτης – ένα οδικό δίκτυο, όπου χάνονται καθημερινά πολλές ζωές.
Το ίδιο ισχύει για την παράκαμψη της Χαλκίδας και για πλήθος άλλων οδικών έργων, με σημαντικότερο κατά τη γνώμη μου το πρόγραμμα για τη βελτίωση των υποδομών οδικής ασφάλειας, όπου έχουν καταγραφεί εκατοντάδες σημεία στο οδικό δίκτυο.
Επικίνδυνα σημεία στο οδικό δίκτυο της χώρας και θα γίνουν έργα υποδομών για τη βελτίωση, των συγκεκριμένων σημείων”.
ΚΟΚ στα σχολεία
Αναφέρθηκε στις δράσεις για θέματα οδικής συμπεριφοράς, νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας, πρόγραμμα εισαγωγής μαθήματος οδικής ασφάλειας σε δημοτικά σχολεία σε συνεργασία με το υπουργείο Παιδείας, κουλτούρα συμπεριφοράς στο δρόμο, στο υπό κατάθεση σχέδιο νόμου για τις άδειες οδήγησης καθώς και στην προώθηση συνδυασμένων μεταφορών ως επιλογή μείωσης της χρήσης του αυτοκινήτου και τη μετάβαση σε πιο ασφαλή μέσα μετακίνησης, όπως αναβάθμιση των αστικών συγκοινωνιών (ολοκλήρωση διαγωνισμού για προμήθεια οικολογικών οχημάτων), ολοκλήρωση γραμμής 4 μετρό, έργα σιδηροδρόμου, προαστιακός σιδηρόδρομος, μετρό Θεσσαλονίκης.
Για το θέμα των αδειών οδήγησης, ο υπουργός ήταν κατηγορηματικός ως προς τις ενστάσεις και διαφωνίες που διατυπώνονται από τους εκπαιδευτές λέγοντας χαρακτηριστικά:
“Δεν γίνεται να συνεχίζει, και η κυβέρνηση, αλλά και η ελληνική κοινωνία, να ανέχεται ένα άθλιο, διαβλητότατο τρόπο, έκδοσης αδειών οδήγησης. Θα είμαστε ανυποχώρητοι σε αυτό.
Εκτός από το θεσμικό πλαίσιο θα υπάρχουν γραμμές, τηλεφωνικές γραμμές καταγγελιών, έστω και ανώνυμων, από πολίτες, για να μπορούμε να σταματήσουμε τη δράση συγκεκριμένων παραγόντων, στελεχών, επαγγελματιών που λειτουργούν όλες αυτές τις δεκαετίες με τον τρόπο που λειτουργούν.
Δεν γίνεται η πρώτη επαφή που έχουν οι νέοι άνθρωποι, τα παιδιά μας, για να δώσουν εξετάσεις, ώστε να πάρουν την άδεια οδήγησης, να περνάει μέσα από τέτοιες διαδικασίες, είτε από σχολές οδηγών, είτε από υπηρεσίες της Περιφέρειας.
Αυτό είναι δέσμευση, θα είμαστε ανυποχώρητοι όσες αντιδράσεις και να υπάρχουν. Δεν έχουμε κανένα πρόβλημα να συγκρουστούμε με λογικές που θέλουν να παράγουν αυτά τα φαινόμενα. Πρέπει να αλλάξουμε σελίδα, το χρειαζόμαστε σαν κοινωνία. Πρέπει να γυρίσουμε σελίδα σε γκρίζες ή κακές πρακτικές που υπήρχαν για δεκαετίες, σε ό,τι αφορά τον τρόπο έκδοσης διπλωμάτων οδήγησης. Να σταματήσουμε – και είναι έκκληση προς όλους τους πολίτες, τους επαγγελματίες και όλα τα στελέχη των Περιφερειών – αυτή την κακή πρακτική που υπήρχε για το θέμα της έκδοσης αδειών οδήγησης.
Από την πλευρά του, ο αστυνομικός διευθυντής Διεύθυνσης Τροχαίας Αστυνόμευσης Σπυρίδωνας Λάσκος, έκανε λόγο για μείωση των δυστυχημάτων στη χώρα μας, στα οποία έχουν συμβάλει όπως είπε και οι νέοι αυτοκινητόδρομοι, ενώ αναφέρθηκε και στα θετικά αποτελέσματα της αλλαγής του ΚΟΚ. Με βάση τα στοιχεία της ΕΛΑΣ, το πρώτο εξάμηνο του 2018 σε σύγκριση με το αντίστοιχο του 2017, έχουμε μείωση της τάξης του 3,4% όσον αφορά στις παραβάσεις μη χρήσης ζώνης ασφαλείας. Τέλος, τόνισε την ανάγκη πρόληψης και όχι καταστολής, και απηύθυνε κάλεσμα σε όλους τους φορείς “να γίνουμε συνοδοιπόροι όλοι μαζί για να σώσουμε ανθρώπινες ζωές”.