Ανήκει στην πρώτη «φουρνιά» οπτικών- οπτομετρών που βγήκαν από ελληνικό πανεπιστήμιο και άσκησαν το συγκεκριμένο επάγγελμα, αφού μέχρι και πριν από τη δεκαετία του ’80 ο κλάδος των οπτικών θεωρούνταν κλειστό οικογενειακό επάγγελμα για το οποίο δεν ήταν υποχρεωτική η πανεπιστημιακή κατάρτιση.
Ο Θανάσης Μπίρλης, ιδιοκτήτης της αλυσίδας καταστημάτων Οφθαλμός, έκλεισε από νωρίς το «μάτι» στον κόσμο των επιχειρήσεων και η μέχρι τώρα πορεία του φαίνεται να τον έχει δικαιώσει.
Η κρίση βρήκε την εταιρεία «Οφθαλμός» ανεπτυγμένη, χωρίς τραπεζικό δανεισμό και με καινοτόμες υπηρεσίες για τα ελληνικά δεδομένα. Φέτος συμπληρώνει 33 χρόνια λειτουργίας και απαριθμεί 25 καταστήματα με πιο πρόσφατο αυτό που άνοιξε τις πύλες του στην ανακαινισμένη Στοά Νικολούδη (Πανεπιστημίου 41) στην «καρδιά» της Αθήνας.
Τα καταστήματα Οφθαλμός διατηρούν αποκλειστική συνεργασία με γνωστούς οίκους του εξωτερικού – κυρίως από Ιταλία, Γαλλία και Αμερική - προσφέροντας στον Έλληνα καταναλωτή ιδιαίτερα και «μοδάτα» γυαλιά ηλίου και μυωπίας, ενώ είναι τα μόνα εξειδικευμένα σε προϊόντα χαμηλής όρασης.
«Όλα μας τα γυαλιά είναι κατασκευασμένα στο χέρι. Δεν μπαίνουν σε καμία γραμμή παραγωγής και εκεί έγκειται και η ιδιαιτερότητά τους. Από την πρώτη χρονιά λειτουργίας μας είχαμε «ψαγμένο» κοινό και ο στόχος μας ήταν να προσεγγίσουμε εκείνους τους καταναλωτές που δίνουν ιδιαίτερη βαρύτητα τόσο στο design, όσο και στην ποιότητα των γυαλιών» αναφέρει στο bluebird.gr ο Ιδιοκτήτης των καταστημάτων Οφθαλμός κ. Θανάσης Μπίρλης.
Κάνοντας μια σύγκριση με το παρελθόν, ο ίδιος δηλώνει ότι ναι μεν οι καταναλωτές έχουν γίνει περισσότερο απαιτητικοί, ωστόσο, υπογραμμίζει πως το ποσοστό των ανθρώπων που στρέφονται σε γυαλιά μαζικής παραγωγής παραμένει σταθερό εξαιτίας της κρίσης.
Οι αγορές μη πιστοποιημένων προϊόντων οράσεως από περίπτερα, φαρμακεία και καταστήματα καλλυντικών είναι σύνηθες φαινόμενο, διότι ο καταναλωτής, λόγω του χαμηλού κόστους κτήσης μπαίνει στον πειρασμό της αγοράς. Δεν είναι όμως μόνο ο κίνδυνος στον οποίο θέτει την υγεία των ματιών του ο καταναλωτής, αλλά όπως επισημαίνει ο κ. Μπίρλης και η τεράστια φοροδιαφυγή που απορρέει από το φαινόμενο της παραοικονομίας.
«Εκτός από τους πλανόδιους πωλητές, υπάρχει και το διαδίκτυο και εκεί είναι πολύ δύσκολο να παρέμβει η δίωξη οικονομικού εγκλήματος. Εμείς από την πλευρά μας, ως επαγγελματίες του κλάδου, προσπαθούμε να ευαισθητοποιήσουμε τον κόσμο, περνώντας το μήνυμα ότι “η ποιότητα στην όραση δεν είναι πολυτέλεια, αλλά αναγκαιότητα”. Όταν πρόκειται για τα μάτια του πρέπει να είναι ακριβός στην επιλογή του και απαιτητικός».
Για φέτος η μόδα επιτάσσει ολοστρόγγυλα γυαλιά και γυαλιά vintage που γυρνάνε το χρόνο πίσω στη δεκαετία του ’70. Για κάποιον που θέλει να ξεχωρίζει, τα καταστήματα Οφθαλμός είναι σίγουρα η σωστή επιλογή, αφού πωλούν γυαλιά περιορισμένης διανομής που σημαίνει ότι ελάχιστοι είναι οι κάτοχοί τους.
« Μιλάμε για περίπου 300 ζευγάρια γυαλιά που κυκλοφορούν συγκεκριμένα brands σε όλο τον κόσμο, τα οποία δημιουργούνται κατά παραγγελία και είναι κομμένα και ραμμένα στις ανάγκες του εκάστοτε πελάτη.
Τι πρέπει να προσέχει ο καταναλωτής
Η παγκόσμια βιομηχανία επενδύει σε φακούς με πολλαπλά χαρακτηριστικά και πριν από την οποιαδήποτε αγορά ο καταναλωτής θα πρέπει να συμβουλευτεί τον οφθαλμίατρο και τον οπτικό του.
Η ΕΕ έχει θεσπίσει τέσσερις διαφορετικές κατηγορίες που χαρακτηρίζουν διαφορετικούς τύπους γυαλιών και η επιλογή θα πρέπει να είναι βασισμένη στις ανάγκες του εκάστοτε πελάτη.
Για παράδειγμα η σκουρότητα που διαθέτουν τα γυαλιά ηλίου ενός σκιερ ή κάποιου που κάνει θαλάσσια σπορ δεν μπορεί να είναι η ίδια με εκείνη που έχουν τα γυαλιά για την πόλη. Στην πρώτη περίπτωση ο καταναλωτής πρέπει να αγοράσει γυαλιά κατηγορίας 4 που είναι blue blockers, δηλαδή «κόβουν» το μπλε από την ακτινοβολία, ενώ στη δεύτερη περίπτωση υπερισχύει η κατηγορία 2-3.
«Τα καλά γυαλιά ηλίου δεν μειώνουν απλώς το θάμπος. Προστατεύουν τα βλέφαρά μας, αλλά και τον κερατοειδή. Εκτός από την εξωτερική πλευρά του φακού μεγάλη σημασία έχει η προστατευτική επίστρωση που πρέπει να υπάρχει και στην εσωτερική πλευρά προκειμένου να «κόβει» τις αντανακλάσεις από την πίσω επιφάνεια του φακού προς το μάτι μας».
Αξίζει να σημειωθεί ότι μέσα στο χειμώνα, με αφορμή τη συμπλήρωση 33 ετών λειτουργίας του brand οφθαλμός στην ελληνική αγορά, η διοίκηση αναμένεται να το γιορτάσει με ένα μεγάλο πάρτι που θα συνοδευτεί από την πώληση προϊόντων σε προνομιακές τιμές και θα συνδυαστεί με την προσωπική έκθεση ζωγραφικής του κ. Μπίρλη, που εκτός από οπτικός, είναι και καταξιωμένος εικαστικός.
Τέλος εντός της τρέχουσας χρονιάς αναμένεται να κάνει «ντεμπούτο» το νέο ιδιόκτητο κατάστημα Οφθαλμός στην Κύπρο.