Τηλεφωνικές οχλήσεις σε περισσότερους από 83.000 πολίτες που χρωστούν στην εφορία πραγματοποιούν οι υπηρεσίες της ΓΓΔΕ του υπουργείου Οικονομικών, όπως αναφέρει δημοσίευμα της εφημερίδας «Ελεύθερος Τύπος».
Όπως αναφέρει το δημοσίευμα, σκοπός της ΓΓΔΕ είναι να τους πιέσουν για την άμεση εκπλήρωση των φορολογικών τους υποχρεώσεων που «τρέχουν» αυτές τις μέρες.
Οι υπηρεσίες της Διεύθυνσης Φορολογικής Συμμόρφωσης (ΔΦΣ) της ΓΓΔΕ καλούν, σύμφωνα πάντα με το δημοσίευμα, μέσω τηλεφωνικού κέντρου σε σταθερά και κινητά τηλέφωνα, χιλιάδες φορολογούμενους οι οποίοι δεν υπέβαλλαν εκπρόθεσμα δηλώσεις ΦΠΑ ή Φόρου Μισθωτών Υπηρεσιών ή άφησαν απλήρωτα βεβαιωθέντα ποσά ΦΠΑ, φόρου εισοδήματος ή άλλων φόρων.
Κατά τη διάρκεια των τηλεφωνημάτων οι υπάλληλοι της ΔΦΣ υπενθυμίζουν στους φορολογούμενους ότι δεν έχουν υποβάλλει εμπρόθεσμα δηλώσεις ή ότι δεν έχουν εξοφλήσει εμπρόθεσμα κάποιον φόρο. Στη συνέχεια, όσους είναι οφειλέτες, τους ρωτούν εάν σκοπεύουν να προχωρήσουν άμεσα ή όχι στην αποπληρωμή των ληξιπρόθεσμων χρεών τους ή εάν προτίθενται να τα ρυθμίσουν.
Πολλοί από τους οφειλέτες διαβεβαιώνουν ότι σύντομα θα τακτοποιήσουν τις οφειλές τους, φοβούμενοι μήπως στοχοποιηθούν για κατασχέσεις εισοδημάτων, καταθέσεων και περιουσιακών στοιχείων. Ωστόσο, όπως αναφέρει το δημοσίευμα, οι περισσότεροι από τους αποδέκτες των τηλεφωνημάτων είναι υπερχρεωμένοι φορολογούμενοι και δεν έχουν πλέον οικονομική δυνατότητα να εξοφλήσουν τα φορολογικά χρέη τους.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα, η νέα τακτική των μαζικών τηλεφωνικών κλήσεων προς τους φορολογούμενους με εκκρεμείς υποχρεώσεις όσον αφορά την υποβολή δηλώσεων ή την εξόφληση ληξιπρόθεσμων οφειλών εντάχθηκε στο Επιχειρησιακό Σχέδιο Δράσεων της ΓΓΔΕ για το 2016.
Συγκεκριμένα, όπως αναφέρει το δημοσίευμα στη σελίδα 47 του Επιχειρησιακού Σχεδίου, η Διεύθυνση Φορολογικής Συμμόρφωσης (ΔΦΣ) έχει προγραμματίσει να προχωρήσει στη διενέργεια τουλάχιστον 83.000 τηλεφωνικών επικοινωνιών με σκοπό τη συμμόρφωση των φορολογούμενων και την εκπλήρωση των φορολογικών τους υποχρεώσεων, με στόχο να καταφέρουν να εισπραχθούν 4 δισ. ευρώ. Προτεραιότητα θα δοθεί σε οφειλές προς το Δημόσιο οι οποίες έγιναν ληξιπρόθεσμες εντός του 2016.
Τα 4 μέτρα πίεσης
Σύμφωνα με το δημοσίευμα η τακτική αυτή των τηλεφωνημάτων εντάσσεται σε ένα πλαίσιο το οποίο περιλαμβάνει ακόμη τρία μέτρα πίεσης προς τους οφειλέτες.
Αυτά είναι:
- Η αποστολή ηλεκτρονικών ειδοποιήσεων υπενθύμισης χρέους σε οφειλέτες μικροποσών από 31 έως 500 ευρώ.
- Η δημοσιοποίηση ονομάτων όσων φυσικών και νομικών προσώπων οφείλουν στην εφορία πάνω από 150.000 ευρώ και δεν σκοπεύουν να τα πληρώσουν άμεσα ή να τα τακτοποιήσουν με δόσεις.
- Η επιτάχυνση των κατασχέσεων και των πλειστηριασμών ακίνητης περιουσίας για φυσικά και νομικά πρόσωπα με οφειλές προς το Δημόσιο άνω των 300.000 ευρώ