Νέους κανόνες για την αλλαγή παρόχου ετοιμάζεται να εφαρμόσει η ΡΑΕ προκειμένου να μπει "φρένο" στα φέσια που καταναλωτές αφήνουν σε εταιρείες.
Όπως αναφέρει η εφημερίδα "Καθημερινή", η ΡΑΕ αναγνώρισε τα προβλήματα ρευστότητας που δημιουργούνται κυρίως στη ΔΕΗ αλλά και σε άλλους προμηθευτές καθώς πλέον παρατηρείται το φαινόμενο πελάτες να μετακινούνται από προμηθευτή σε προμηθευτή αφήνοντας πίσω τους ανεξόφλητα χρέη.
Αξιολογώντας τα περιθώρια που αφήνει η απόφαση του ΣτΕ και αφού μελέτησε πρακτικές άλλων χωρών της ΕΕ η ΡΑΕ προτείνει νέα μέτρα για την αντιμετώπιση του φαινομένου η οποία θα ληφθεί μετά την ολοκλήρωση της σχετικής διαβούλευσης στις 30 Δεκεμβρίου.
Παράλληλα, βρίσκεται σε συνεννόηση με τον ΔΕΔΔΗΕ και την ΑΑΔΕ για να υπάρξει σύνδεση μετρητή ρεύματος και ΑΦΜ μέσω του Taxisnet, ώστε στην περίπτωση που κάποιος καταναλωτής κάνει αίτηση για σύνδεση ρεύματος με άλλον ΑΦΜ –πρακτική που ακολουθούν πολλοί- ο παλαιός πάροχος να μπορεί να το εντοπίσει και να παρέμβει.
Η ΡΑΕ προτείνει ως το πλέον πρόσφορο μέτρο τον ορισμό ενός ανώτατου ποσού οφειλής, το οποίο θα συνδέεται ενδεχομένως και με το ποσό της εγγύησης προς τον προμηθευτή, μοντέλο που εφαρμόζει το Ηνωμένο Βασίλειο.
Ένα δεύτερο μέτρο, σύμφωνα με την εφημερίδα "Καθημερινή" είναι ο καθορισμός ενός ελάχιστου επιπέδου ληξιπρόθεσμων οφειλών καθώς και υπερημερίας (π.χ άνω των 20-25 ημερών) διακριτό ανά κατηγορία πελατών το οποίο θα συνεπάγεται την “επισήμανση οφειλής πελάτη” από τον διαχειριστή.
Η επισήμανση θα κοινοποιείται στον νέο προμηθευτή ο οποίος θα έχει δικαίωμα απόρριψης του αιτήματος ή αποδοχής με αναπροσαρμογή του ύψους εγγύησης ή και αποδοχής χωρίς αναπροσαρμογή της εγγύησης.
Πηγή: enikonomia.gr